Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wizerunek mężczyzny -wczoraj i dziś. Ideały średniowieczne: *rycerz *asceta *władca.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wizerunek mężczyzny -wczoraj i dziś. Ideały średniowieczne: *rycerz *asceta *władca."— Zapis prezentacji:

1 Wizerunek mężczyzny -wczoraj i dziś

2 Ideały średniowieczne: *rycerz *asceta *władca

3 Rycerz

4

5 Asceta

6 Władca

7 Ideały renesansu

8 Leonardo da Vinci

9 Człowiek nie był zorientowany na jedną dyscyplinę, bardzo często pełnił wiele funkcji: zawodowych, społecznych, politycznych, artystycznych. Najlepszym przykładem mogą być Leonardo da Vinci i Michał Anioł, którzy interesowali się nauką, techniką, rozmaitymi dziedzinami sztuki i filozofią. Renesans zrodził wielu geniuszy, których osiągnięcia do dziś wzbudzają szacunek i podziw, gdyż znajdują praktyczne zastosowania.

10 Romantyk

11 Od pozytywizmu do II wojny światowej. W czasach epoki pozytywizmu aż do początku II wojny światowej ideałami mężczyzn byli bohaterowie książek. Pozytywizm: najwyżej cenionym gatunkiem literackim stała się powieść realistyczna (m.in. Meir Ezofowicz i Nad Niemnem E.Orzeszkowej oraz Lalka B.Prusa) i tendencyjna (m.in. Kraszewski Dziadunio ). Pozytywizm to czas powstania: Ogniem i meczem, Potopu, Pana Włodyjowskiego, Krzyżaków itp.tendencyjna Młoda Polska: wtedy tworzyli Jan Kasprowicz, Tadeusz Miciński, Leopold Staff, Stanisław Wyspiański, Stefan Żeromski. II wojna światowa : w okresie wojny idealny mężczyzna to żołnierz, który rzadko bywa w domu. Patriota który walczy o swój kraj. Męski najczęściej ubrany w mundur bądź rzeczy cywilne.

12

13 Zawsze modne typy mężczyzn:

14 Wizerunek mężczyzny w mediach Najwięcej przykładów wizerunku mężczyzny w mediach możemy odnaleźć choćby w reklamach skierowanych do mężczyzn. Zarówno różne kolorowe pisma, jak i telewizja kształtują obraz mężczyzny kompletnie wyzwolonego, liberalnego, pewnego siebie, który nie daje sobą rządzić, pełnymi garściami czerpie z życia i wcale nie wstydzi się swoich licznych męskich słabości. Mężczyzna w świecie reklam przybiera pozę chłopca, ryzykanta (który dzięki np. sportom ekstremalnym uzupełnia w organizmie hormon adrenaliny), luzaka (o zabawowym podejściu do rzeczywistości, z wiarą, że z każdej sytuacji można się wykpić), kochanka (zręcznie przerzucającego problemy natury seksualnej na partnerkę, zresztą sam seks przestaje być tu kojarzony z przyjemnością, która zastępuje konsumpcja towarów luksusowych), pracoholika (wyznającego przykazanie, że nie trzeba oszczędzać, trzeba dobrze zarabiać) oraz narcyza (rewolucyjna zmiana w dbałości o własną powierzchowność, odkrycie sztuki maskowania za pomocą makijażu kroki podejmowane, by zwiększać swoje szanse na rynku pracy).

15 Intelektualista Jedną z głównych cech zawsze pociągających płeć przeciwną są przymioty umysłu. Inteligentni panowie zawsze podobają się kobietom. Ich podstawową zaletą jest możliwość rozmowy na wiele ciekawych tematów. Taki mężczyzna nigdy się nie znudzi, ponieważ często z inteligencją wiąże się też dobry humor i pomysłowość. Mężczyzn inteligentnych można podzielić na dwa rodzaje:

16 Inteligentny buntownik

17 Dojrzały intelektualista Janusz Leon Wiśniewski Pisarz, doktor fizyki i chemii, magister ekonomii. Wydał jedną z pierwszych powieści na polskim rynku o romansie przez Internet Samotność w sieci. Prawie codziennie publikuje piękne posty na facebooku, jest specjalistą w kilku dziedzinach nauki. Nie kryje się z tym, że prowadzi badania z genetyki. Poprzez komunikator prowadzi rozmowy z czytelnikami. Jego posty są zawsze inteligentne, wyważone. Zdeklarowany feminista.

18 Wieczny chłopiec Pełen wdzięku, spontaniczny, obdarzony bujną fantazją i poczuciem humoru. Kocha przygody. Z błyskiem w oku podejmuje nawet najbardziej szalone pomysły. Może zaskoczyć nas np. romantycznym kuligiem z pochodniami w prezencie urodzinowym, a zwykły lunch zorganizować na dachu wieżowca. Nawet gdy nie będzie miał grosza przy duszy (co często się zdarza), wymyśli coś atrakcyjnego: zaprosi nas choćby do parku na karmienie łabędzi. Unika wszelkiej odpowiedzialności, nie bardzo można na nim polegać. Jest niezorganizowanym lekkoduchem..

19 Hugh Grant jest sztandarowym przykładem wiecznego chłopca. Zagrał nawet w filmie o wiele mówiącym tytule: Był sobie chłopiec

20 Wizerunek medialny wiecznego chłopca w polskich mediach: Kuba Wojewódzki Borys Szyc Marcin Prokop

21

22 Macho To prawdziwy twardziel. Silny, stanowczy, zdecydowany. Mocny jak dąb. Jako głowa rodziny stawia sobie za punkt honoru zarobienie na jej utrzymanie. Często nalega, by jego kobieta nie pracowała, tylko zajmowała się prowadzeniem domu, wychowaniem dzieci.. Macho hołduje tradycyjnemu podziałowi ról. Najbardziej na świecie boi się etykietki mięczaka. Więc jak przystało na prawdziwego mężczyznę, nigdy nie płacze. Nie okazuje emocji. Wystrzega się również oznak słabości. Za nic nie przyzna, że ma jakiś problem. Niestety, macho ma zapędy autorytarne. Zawsze musi mieć rację. Do własnego wyglądu przywiązuje małą wagę. Wkłada garnitur najwyżej do pracy, by strojem podkreślić swój prestiż. W domu zwykle siedzi przed telewizorem w dresie lub rozchełstanej koszuli

23 Russell Crowe podtrzymuje swój wizerunek supermęskiego faceta bójkami wszczynanymi przy byle okazji.

24 CZĘSTO GRAJĄ ROLE MACHO: Bogusław Linda Szymon Bobrowski Daniel Olbrychski

25

26 Metroseksualny Wypielęgnowany, pachnący, zrobiony w najdrobniejszych szczegółach. Niczym żywcem wyjęty z żurnala. Bardzo dba o siebie. Bez zawstydzenia wklepuje w twarz kremy przeciwzmarszczkowe, chodzi do kosmetyczki, spędza długie godziny w centrach handlowych, by złowić super ciuchy. Nadąża za odzieżowymi modami i śledzi kosmetyczne nowinki. Metroseksualny raczej weźmie prysznic trzy razy dziennie, niż pozwoli sobie pachnieć inaczej jak dobrymi perfumami. Zawsze jest schludny, czyściutki. Więc nie musimy się martwić, że wyjdzie z domu w pomiętym płaszczu czy przybrudzonej koszuli.

27 David Beckham wylansował modę na metroseksualność. Pokazał mężczyznom, że to nie wstyd dobrze wyglądać

28 NIE UKRYWAJĄ, ŻE DBAJĄ O SWÓJ WYGLĄD Tomasz Kammel Olivier Janiak Krzysztof Ibisz

29

30 Ibisz filmik

31 Heteropolita Ten nowy typ faceta wydaje się odpowiedzią na naszą tęsknotę za mężczyzną idealnym – jednocześnie silnym i czułym, zdecydowanym i wrażliwym. Choć kariera jest dla niego ważna, to na pierwszym miejscu stawia rodzinę. To dla niej tak ciężko pracuje. Zdarza mu się zostawać w firmie po godzinach, ale potem stara się wynagrodzić najbliższym swoją nieobecność. Gdy uda mu się wcześniej wrócić do domu, nie zalega z gazetą na kanapie, lecz bawi się z dziećmi lub odciąża drugą połowę w obowiązkach domowych. Nie obawia się, że gdy stanie przy zlewie lub garnkach, straci na męskości. Uważa, że odkurzacz bądź pralka o płeć nie pytają – i chwyta za nie bez specjalnego zaproszeń. Jest odpowiedzialny. Poza tym już się wyszumiał w młodości, teraz chce być przede wszystkim przykładnym mężem i ojcem

32 Brad Pitt ewoluował z beztroskiego chłopca, przedkładającego wolność i zabawę ponad wszystko – we wzorowego męża oraz ojca..

33 POKAZUJĄ, ŻE MOŻNA ŁĄCZYĆ KARIERĘ Z RODZINĄ Paweł Małaszyński Kamil Durczok Rafał Królikowski

34

35 Dziękujemy (: Klaudia M. Agata Sz. Diana K. Alicja T.


Pobierz ppt "Wizerunek mężczyzny -wczoraj i dziś. Ideały średniowieczne: *rycerz *asceta *władca."

Podobne prezentacje


Reklamy Google