Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Warszawa okiem biologa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Warszawa okiem biologa."— Zapis prezentacji:

1 Warszawa okiem biologa.
Projekt realizowany przez Społeczne Gimnazjum 16 STO w Warszawie Klasy I-III Opiekun: Magdalena Cybulska

2 Cele projektu Integracja uczniów i skłonienie ich do samodzielnego poszukiwania i interpretowania informacji biologicznych. Poznawanie różnorodności świata żywego i środowisk życia organizmów na przykładzie parku miejskiego. Wykonanie mapy i strony internetowej na której każdy chętny i ciekawy dostanie informacje na temat najciekawszych biologicznie miejsc Warszawy (m.in. Muzeum Ewolucji i Techniki, Praskie ZOO, Królikarnia, Ogród na dachu UW, Kampinowski Park Narodowy, Ogród Botaniczny Łazienek). Wykonanie prezentacji tych miejsc na podstawie dostępnej literatury w oparciu o własne zdjęcia. Zapoznanie uczniów z narzędziami komputerowymi: Microsoft Power Point, Windows Movie Maker, Gimp, Dokumenty Google, Google Grupy Dyskusyjne, Google Grupa tematyczna, Google Sites, Google Earth, Paint.

3 Opis Celem projektu było utworzenie wirtualnej mapy Warszawy zawierającej informacje ciekawe z biologicznego punktu widzenia. Praca ta miała być gotowym materiałem do wykorzystania np. na ciekawe przeprowadzenie lekcji biologii w terenie lub poddanie pomysłu na takie lekcje. Znajdują się tu nie tylko omówione parki ale również muzea i wystawy. Uczniowie samodzielnie wybrali podtematy, które realizowali i na podstawie zebranej literatury w oparciu o własne zdjęcia wykonali prezentacje tych miejsc. Ostatecznym efektem oprócz interaktywnej mapy było wykorzystanie napisanych prezentacji do przeprowadzenie lekcji w klasach nie biorących udziału w projekcie.

4 Narzędzia i programy komputerowe
Microsoft PowerPoint – do przygotowania prezentacji Windows Movie Maker – do sporządzenia krótkich filmów z wybranych miejsc Gimp – obróbka zdjęć Google Grupy Dyskusyjne – do kontaktowania się z uczniami i przekazywania plików Google Grupa tematyczna – do kontaktowania się z uczniami i przekazywania plików Google Sites –do stworzenia strony projektu Google Earth – do stworzenia mapy Warszawy Paint – przygotowanie logo projektu

5 Organizacja pracy zespołów uczniowskich
Nauczyciel zaproponował uczniom temat projektu i określił swoje wymagania dotyczących wybierania ciekawych biologicznie miejsc. Uczniowie samodzielnie dobrali się zespoły dwu- i trzyosobowe i wybrali sobie tematy do realizacji. Po zaakceptowaniu przez nauczyciela tematów rozpoczęli zbieranie literatury źródłowej i zostali zaproszenia do Grupy tematycznej projektu na, której można się wymieniać informacjami i chwalić osiągnięciami. Nauczyciel zaproponował aby dwie osoby koordynowały projekt w szkole ze względu na jedynie dwudniową obecność w tej szkole.

6 Organizacja pracy zespołów uczniowskich
Wszystkie zespoły liczyły od dwóch do trzech osób: Klasa IG: „Park Ulricha” autorzy: Małgorzata Jurczak i Julia Ruszczyńska „Pola Mokotowskie” autorzy: Igor skawiński, Batłomiej Zawada i Kacper Dolata „Szkoła Festiwalu Nauki” Magdalena Rusiecka Klasa IIG: „Muzeum i Instytut PAN” autorzy: Zuzanna Geremek i Joanna Maciejewska „Las Kabacki” autorzy: Konrad Bialic i Stefan Casciarri „Łazaienki Królewskie” autorzy: Zuzanna Andracka i Gabriela Bratkowska Klasa IIIG: „Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa w Warszawie” autorzy: Ewa Grodek, Dariusz Zapalski i Karolina Dębiec „Muzeum Techniki” oraz „Muzeum Ewolucji” autorzy: Aleksander Stadnicki i Jakub Karabuła „ZOO Warszawskie” autorzy: Maya Dąbrowska i Katarzyna Kamińska „Kampinowski Park Narodowy” autorzy: Alicja Walerjan, Diana Wyrębek Walters i Dorota Gromek „Ogród na dachu biblioteki UW” : Gabriela Głowacka, Patrycja Iwańczyk i Magdalena Strojewska

7 Rola nauczyciela Wybór tematu projektu i pomoc w sprecyzowaniu miejsc ciekawych biologicznie w Warszawie. Koordynacja nad postępami w zbieraniu informacji dotyczących wybranych miejsc. Wyznaczenie koordynatorów wewnątrzszkolnych. Pomoc w opracowywaniu prezentacji (opis programu Power Point jak również ze strony merytorycznej). Przypominanie o terminach i ponaglanie w razie potrzeby. Motywacja do pracy i działania, zachęcanie do innowacyjnych rozwiązań. Promowanie projektu przed dyrekcją, nauczycielami oraz wyznaczenie za zgodą Pani dyrektor terminu prezentacji na dzień

8 Wyniki pracy uczniów Uczniowie zbierali, sortowali informacje
Robili zdjęcia i wywiady Uczestniczyli w pokazach doświadczeń w kampusie SGGW Byli na lekcji muzealnej w Muzeum Techniki na „Szklanej Panience” oraz w Muzeum Ewolucji na „Era dinozaurów” Uczniowie robili wywiady z pracownikami i spacerowiczami a także jedna grupa nakręciła film o zasobach PAN-u Własnoręcznie wykonali dokumentacje zdjęciową i odwiedzali wybrane miejsca Konsultowali się na bieżąco z nauczycielem i koordynatorem projektu Wykonanie logo: „Zielona Warszawa” Uczniowie przygotowali stronę internetową z której można przejść do prezentacji o poszczególnych miejscach:

9 Autorzy: Jakub Karabuła i Aleksander Nitecki
Pałac Kultury i Nauki GODZINY OTWARCIA Plac Defilad wtorek - sobota Warszawa niedziela TELEFON: (22) , poniedziałek i dni świąteczne - fax: (22) nieczynne INTERNET: CENY BILETÓW normalne 8 zł ulgowe (dla młodzieży i grup zorganizowanych) 5 zł

10 Autorki: Katarzyna Kamińska i Maya Dąbrowska
ZOO jest otwarte codziennie od 9.00 do Kasy zamykane są godzinę wcześniej! Ceny biletów: normalny - 14 zł (dorośli), ulgowy - 8 zł (dzieci od 3 lat oraz młodzież szkolna, studenci, emeryci i renciści po okazaniu ważnej legitymacji), W każdy pierwszy wtorek miesiąca - wolny wstęp do ZOO dla emerytów i rencistów. Mieścimy się na praskim (prawym) brzegu Wisły przy ul. Ratuszowej 1/3

11 Autorzy : Ewa Grodek, Dariusz Zapalski i Karolina Dębiec
Muzeum położone jest w Łazienkach, na ulicy Szwoleżerów 9. Koszt biletu ulgowego wynosi 4 zł, a normalnego 6 zł. ( w czwartki wstęp bezpłatny) Dojazd od ul. Czerniakowskiej – autobusy linii: 107, 108, 141, 159, 162, 185, 187, 301 (przystanek SZWOLEŻERÓW 01)

12 Autorzy: Zuzanna Andracka i Gabriela Bratkowska
Ogród na dachu Biblioteki Uniwersytetu Na terenie Ogrodu panują zasady, takie jak w każdym ogrodzie botanicznym. Nie wolno wprowadzać zwierząt, niszczyć roślinności, wnosić i spożywać alkoholu, zakłócać ciszy i porządku. Wstęp do ogrodu jest bezpłatny. W zależności od pory roku są różne godziny otwarcia: (1 maja-30 września) (1-30 kwietnia oraz 1-31 października) (1 listopada-31 marca, bez wstępu na dach) Do Ogrodu jest dogodny dojazd komunikacją miejską. Do przystanku DOBRA01-BIBLIOTEKA UNIWERSYTECKA dojeżdżają autobusy linii: 118 ;150

13 Autorzy:Julia Ruszczyńska i Małgorzata Jurczak
Park położony jest w sercu jednej z największych dzielnic Warszawy - Woli, przy ul. Górczewskiej 124. Do centrum można wygodnie dojechać ze wszystkich części miasta. Komunikacja miejska Ulica: Górczewska Przystanek: Góralska 01 --> Księcia Janusza Autobusy: pięć zwykłych linii (109, 154, 171, 190, 310) trzy pośpieszne (501, 507, 523) Tramwaje (z przesiadką na ulicy Powstańców Śląskich): 8, 10, 26, 46.

14 Autorzy: Igor skawiński, Batłomiej Zawada i Kacper Dolata
Pola Mokotowskie jest to zielony teren blisko centrum Warszawy, między trzema dzielnicami Mokotowem, Ochotą i Śródmieściem. Pola zajmują ok. 60 hektarów. W ich skład wchodzi między innymi park im. Józefa Piłsudskiego. Przed II wojną światową było tam lotnisko mokotowskie. Pola mokotowskie to ważny element „napowietrzający” Warszawę. Można tu dostać się metrem, autobusem i samochodem. Wadą dojazdu samochodem jest fakt, że ciężko tu o miejsce do zaparkowania. Pola Mokotowskie

15 Autorzy: Konrad Bialic i Stefan Casciarri
Las Kabacki Poprzez Las Kabacki poprowadzono 3 szlaki turystyczne, ułatwiające jego zwiedzanie, a w częściach wschodniej i zachodniej dodatkowo wytyczono ścieżki edukacyjne. Jako, że rezerwat ten położony jest w sąsiedztwie osiedla Ursynów i stacji metra, jest bardzo chętnie i często odwiedzany przez mieszkańców Warszawy i okolic.

16 Autor: Magdalena Rusiecka
Szkoła Festiwalu Nauki Zajęcia prowadzone przez Szkołę Festiwalu Nauki odbywają się w laboratoriach Międzynarodowego Instytutu Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie (na ul. Księcia Trojdena 4) lub Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (na ul. Ciszewskiego 8). Jednorazowo w zajęciach może brać udział do 16 osób. Koszt to 20 złotych od osoby. Aby uczestniczyć w warsztatach należy wcześniej zarezerwować miejsce. W jednym semestrze jeden nauczyciel może zgłosić maksymalnie 32 osoby na warsztaty.

17 Autorzy: Zuzanna Geremek i Joanna Maciejewska
„Muzeum i Instytut PAN” Główne obszary działalności naukowej Instytutu to badanie zróżnicowania, geografii i historii świata zwierząt, a także ekologia, biologia i ochrona zwierząt. Siedziba Instytutu znajduje się w Warszawie. Instytut ma również trzy terenowe stacje badawcze Instytut posiada nowoczesną pracownię technik molekularnych i biometrycznych. W Muzeum Instytutu znajdują się jedne z największych i najcenniejszych w Europie zbiorów zoologicznych. W Instytucie znajduje się Centralna Biblioteka Zoologiczna. Wśród licznych wydawnictw naukowych Instytutu znajdują się trzy czasopisma z listy filadelfijskiej.

18 Prezentacja publiczna
W związku z brakiem terminów na takowe przedsięwzięcie wyznaczono je na na pewno zdam relacje z tej prezentacji. My omawialiśmy nasze projekty tylko w klasach. Wywołały wiele entuzjazmu i zachwytu zwłaszcza u mnie. Uczniowie nie biorący udziału w projekcie mogli zobaczyć starania kolegów i wielu stwierdziło, że to w sumie łatwe i fajne i żałowali, że nie uczestniczyli w przedsięwzięciu. Na jedną z prezentacji została zaproszona gościnnie nauczycielka Kulturoznawstwa i nie może się doczekać wspólnej wycieczki do ZOO Warszawskiego i ogrodu na dachu UW. Pomysł publicznej prezentacji został gorąco przyjęty przez dyrekcję i nauczycieli, uczniowie przygotowują już zaproszenia i plakaty.

19 Wnioski: Uczniowie nauczyli się:
Samodzielnego organizowania sobie miejsca i czasu pracy. Tego, że wyszukiwanie informacji w Internecie może być ciekawe ale jeszcze bardziej ciekawe jest poszukiwanie ich wokół siebie od innych ludzi w postaci np. wywiadu czy filmu. Wiele dowiedzieli się o sobie na wzajem o tym kto jak pracuje. Tego że metoda projektu odkrywa potencjał twórczy i pozwala odkrywać takie funkcje i możliwości znanych nam już programów, że projekty mogły niemal pofrunąć z taką gracja i lekkością powstawały. „Główkowania i kolorowych rozwiązań”. Praca metodą projektu pokazała mi, że czasem wystarczy tylko wskazać kierunek a efekty twórczej pracy uczniów nie przestaną zaskakiwać. Pokazała mi też jak ważne są spotkania i omawianie projektów. Grupy, które najrzadziej przychodziły mimo wyznaczonych terminów spóźniały się później z ich składaniem. Nauczyło mnie to większej potrzeby konsekwentnego przypominania o terminach i zadaniach do wykonania.

20 Dziękujemy… Gimnazjum 16 STO oraz nauczycielka biologii Magdalena Cybulska


Pobierz ppt "Warszawa okiem biologa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google