Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR Przemysław Mitraszewski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR Przemysław Mitraszewski."— Zapis prezentacji:

1 Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR Przemysław Mitraszewski

2 Dlaczego kryzys Constaru jest kluczowym wydarzeniem ostatnich 12 miesięcy? Firma miała szansę na pozycjonowanie się jako wzór postępowania w sytuacji kryzysowej Constar miał szansę nie tylko obronić reputację, ale ją wzmocnić Powiela typowe błędy w zarządzaniu kryzysowym Podkreśla istotę dziennikarstwa śledczego w zarządzaniu reputacją CONSTAR

3 Constar to wizytówka branży mięsnej Produkcja mięsa z tzw. zwrotów … jest zabroniona Tymczasem na oczach całej Polski: Pracownicy Constaru oglądają zzieleniałe kiełbasy. Mięso zostaje przemielone, zapakowane i wysłane z powrotem do sprzedaży. Na oczach dziennikarki baleron z Constaru zyskał miesiąc świeżości. CONSTAR

4 Przewodniczący Rady Nadzorczej w relacji na żywo w TVN informuje o odwołaniu Prezesa Rada Nadzorcza wydaje oświadczenie, że jest gotowa zamknąć zakład na czas śledztwa i deklaruje Podejmować będziemy wszelkie możliwe działania, aby rzetelnie wyjaśnić zaistniałe nieprawidłowości Po czym 3 dni później … CONSTAR

5 ODWRÓT OD DOTYCHCZASOWEJ STRATEGII KOMUNIKACJI Fragment komunikatu prasowego Constaru: Jednocześnie pragniemy zasygnalizować, iż sposób formułowania przez media jednoznacznych i jedynych, ich zdaniem, słusznych sądów, jeszcze przed ostatecznym wyjaśnieniem sprawy, wydaje się być nadużyciem zawodowym i posiada znamiona populistycznej retoryki. Dobrze byłoby, aby zgodnie z elementarnymi zasadami dziennikarstwa podawane informacje były deskryptywne, a co za tym idzie pozbawione a priori osądów i ocen. Mamy tu do czynienia z wyraźną afektacją i przesadnym zapałem w wyrażaniu uczuć i myśli, z nieadekwatnym do sytuacji uniesieniem. CONSTAR

6 Pierwsze informacje ze specjalnej komisji kontrolującej zakłady mięsne w Starachowicach potwierdzają zarzuty Rzeczpospolitej i TVN Tymczasem Constar: wszystkie kontrole stwierdziły jedynie niedociągnięcia i uchybienia. CONSTAR

7 Constar przyjął postawę kozła ofiarnego i wydaje się absolutnie nie mieć świadomości, czym to grozi. Co więcej, na początku maja firma zdecydowała się na najgorszy z możliwych ruchów - zaatakowała media, w tym przede wszystkim TVN i Rzeczpospolitą, które nagłośniły sprawę zielonych kiełbas. CONSTAR

8 BŁĘDY: Słomiany zapał Dywagacje nt. jak do tego doszło zamiast informacji co do planu działań Atak na media, które zostały zidentyfikowane jako źródło problemu Brak strategii – oskarżanie dziennikarzy, czyli rzeczników opinii publicznej o negatywne informacje po czym dziękowanie opinii publicznej Dzięki Wam jesteśmy lepsi CONSTAR

9 Analiza materiałów prasowych dotyczących sprawy Constaru w kwietniu 2005 r. materiały zapewnił

10 Ogólna ocena Constaru w mediach w kwietniu 2005

11

12 Ogólna ocena Constaru w prasie, radiu i telewizji

13 Najczęściej cytowani

14 WNIOSKI: Wykaż otwartość i zrozumienie problemu Nie spekuluj, nie polemizuj z faktami, mów co zamierzasz zrobić i jak najszybciej wdrażaj to w życie Traktuj media jak ring bokserski a nie boksera Kryzys jest wirusem CONSTAR

15 Przypuszczalnie najlepiej kontrolowany zakład mięsny w Polsce - takim sloganem firma Constar chce naprawić swoją mocno nadszarpniętą reputację. CONSTAR

16 Program naprawczy – realny czy utopijny? Weterynarz szefem – antidotum? Czy marka Constar ma szansę? – ile czasu i pieniędzy będzie kosztowało jej odbudowanie? CONSTAR


Pobierz ppt "Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR Przemysław Mitraszewski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google