Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwik Gral Został zmieniony 11 lat temu
1
CC Group Rola i znaczenie relacji inwestorskich dla spółek giełdowych
Capital Communication Group Rola i znaczenie relacji inwestorskich dla spółek giełdowych Warszawa, marzec, 2006
2
Relacje inwestorskie (IR)
Otoczenie Relacje inwestorskie (IR) PR finansowy Świat finansów EMITENT inwestorzy analitycy giełda wyniki finansowe wycena notowania rekomendacje dziennikarze media news/ historia opinie komentarze postrzeganie artykuły Świat mediów
3
Interpretacja wyników przez uczestników rynku kapitałowego
Dlaczego warto komunikować ? Wyniki finansowe + Interpretacja wyników przez uczestników rynku kapitałowego Wartość rynkowa firmy
4
Czynniki kształtujące wartość rynkową
Postrzeganie i zrozumienie przez rynek działań firmy 20% - 40% Skuteczność, efektywność finansowa firmy 60% - 80% Żródło: T.M. Rayan, C.A. Jacobs, Using Investor Relations to Maximize Equity Valuation, John Wiley & Sons Inc., New Jersey 2005
5
Rozwój poprzez akwizycje
Co kreuje wartość spółki giełdowej? Redukcja kosztów Kapitał ludzki Rozwój poprzez akwizycje R&D, inwestycje IR Buy-back
6
Rozwój poprzez akwizycję
Ile kosztuje wartość? Wysoki koszt Buy-back Rozwój poprzez akwizycję R&D, inwestycje Kapitał ludzki Krótki okres implementacji Długi okres implementacji Redukcja kosztów i poprawa efektywności IR Niski koszt
7
Najważniejsze czynniki dla inwestorów
Źródło: Investor Relations und Shareholder Value am Neuen Markt, PricewaterhouseCoopers 8/2001
8
Budowa wartości dla akcjonariuszy
Proces budowania wartości poprzez IR ANALIZA EQUITY STORY NARZĘDZIA KOMUNIKACJA OCENA Due dilligance stanu obecnego Weryfikacja procedur sposobu i zakresu komunikacji spółki z rynkami finansowymi Wspólnie z emitentem ustalenie potrzeb i koniecznych działań Opracowane na bazie „strategii” Spółki Akceptowane przez Spółkę Prezentowane na każdym etapie komunikacji Aktualizowane w miarę potrzeb Propozycja działań i harmonogram akceptowane przez Spółkę Dostosowywane do określonych potrzeb i celów Spółki Rozwiązania „sprawdzone” wspierane w miarę potrzeb pomysłami kreatywnymi Dwie płaszczyzny interakcji – Rynek Finansowy i Świat Mediów Dwa tempa aktywności: bieżące działania operacyjne działania eventowe Utrzymywanie stałej interakcji z odbiorcami Feedback z rynku Analiza i ocena podejmowanych działań Ewentualne modyfikacje i nowe rozwiązania Budowa wartości dla akcjonariuszy
9
Efekty dobrego IR Kompleksowa i w pełni dostosowana do specyficznych potrzeb Klienta, strategia relacji inwestorskich: zapewnia dostęp do kapitału na optymalnych dla spółki warunkach zapewnia stałą uwagę rynków finansowych generuje pozytywny obraz spółki w mediach
10
Kontakt CC Group Adam Kalkusiński Capital Communication Group
ul. Nowogrodzka 11 Warsaw telefon fax Adam Kalkusiński Prezes Zarządu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.