Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kontrakt menedżerski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kontrakt menedżerski."— Zapis prezentacji:

1 Kontrakt menedżerski

2 Spis treści Definicja Elementy Rodzaje Zalety Wady

3 Definicja kontraktu menedżerskiego
Kontrakt menedżerski to umowa cywilnoprawna, na mocy której przyjmujący zlecenie (zarządca) zobowiązuje się za wynagrodzeniem, do stałego wykonywania czynności zarządu przedsiębiorstwem zleceniodawcy (przedsiębiorcy) w jego imieniu i na jego rzecz.

4 Elementy kontraktu menedżerskiego
przedmiot umowy, obowiązki stron, odpowiedzialność zarządzającego, zadania do wykonania i kryteria oceny efektywności ich realizacji, samodzielność zarządzającego, czas trwania umowy, wynagrodzenie i dodatki motywacyjne, elementy socjalne, złoty parasol, czyli odprawa.

5 Rodzaje kontraktów menedżerskich
kontrakty menedżerskie w przedsiębiorstwach państwowych kontrakty menedżerskie w jednoosobowych spółkach Skarbu Państwa umowy o zarządzanie majątkiem Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, kontrakty menedżerskie w przedsiębiorstwach prywatnych

6 Zalety kontraktu menedżerskiego
duża swoboda w ich tworzeniu kontrakt menedżerski może być zawarty w formie umowy o pracę lub umowy prawa cywilnego, menedżer negocjuje swoje przywileje i obowiązki, pensja menedżera zwykle składa się z części stałej i zmiennej, uzależnionej od wyników, "złote parasole"

7 Wady kontraktu menedżerskiego
menedżerowie na kontraktach opodatkowani są tak samo jak zwykli pracownicy. zakaz konkurencji odpowiedzialność menedżera z tytułu sprawowania zarządu opiera się na zasadzie winy

8 Bibliografia Kozioł L., Motywacja w pracy, determinanty ekonomiczno- organizacyjne, s Kozioł L., Doskonalenie systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie, s


Pobierz ppt "Kontrakt menedżerski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google