Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY"— Zapis prezentacji:

1 BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
SABINA MASORZ

2 STRESZCZENIE W poniższej pracy chciałabym skupić się na omówieniu efektywności, a więc skuteczności promocji sprzedaży produktu.

3 WPROWADZENIE Promocja sprzedaży, zwana niekiedy promocją uzupełniającą, pełni rolę łącznika między sprzedażą osobistą a reklamą. Analiza efektywności form promocji stanowi cenne źródło informacji dotyczących wyboru optymalnych sposobów komunikacji firmy z rynkiem. Identyfikacja czynników mających znaczący wpływ na efektywność działań promocyjnych (m.in. kuponów rabatowych, upustów cenowych, konkursów z nagrodami, banerów reklamowych i in.) stanowi ważny element planowania strategii marketingowych.

4 Mogą składać się na nią:
redukcja cen bonifikaty premie od zakupu nagrody za lojalność losowania nagród konkursy bezpłatne próbki towarów Kupony znaczki handlowe ekspozycje w punkcie sprzedaży

5 METODYKA BADAŃ

6 PRZEDMIOT BADAŃ Określenie skuteczności kampanii promocyjnej wymaga wyznaczenia wartości odpowiednich wielkości z okresu przed kampanią i porównanie ich z wartościami osiągniętymi podczas lub po kampanii.

7 METODY, TECHNIKI, NARZĘDZIA BADAWCZE
Jedną z miar badania efektów promocji sprzedaży, która służy do obliczania wskaźnika efektywności jest zyskowność. Wskaźnik efektywności jest jednym z ważniejszych spośród pozwalających na rzetelną ocenę wyników promocyjnych akcji.

8 Badanie sprzedaży w przeszłości; polega na analizie zmian wielkości sprzedaży z przeszłości
Badania rynków testowych polega na wykreowaniu dwóch rynków: Rynek "kontrolowany" w którym zmiany wielkości sprzedaży są wynikiem działalności wszystkich czynników Rynek "kontrolny", gdzie wielkości sprzedaży są wynikiem wszystkich czynników poza reklamą

9 STUDIUM PRZYPADKU

10 STRESZCZENIE Studium przypadku dotyczy zbadania efektów promocji sprzedaży oraz reakcji konsumenta na promocję sprzedaży czekolady Milka.

11 SŁOWA KLUCZOWE Efekty promocja sprzedaż wzrost reakcje konsumenci

12 OPIS PRZYPADKU Milka została liderem segmentu tabliczek czekoladowych w listopadzie 2012 r., zdobywając 17,6% udziałów rynkowych W objęciu prowadzenia w kategorii tabliczek czekoladowych Milce pomogło zwiększone zainteresowanie kupujących tabliczkami o gramaturze 300g, których Milka jest prekursorem i niekwestionowanym liderem. Ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 37%.

13

14 Prowadzone dla Milki kampanie marketingowe niewątpliwie przyczyniają się do wzrostu jej pozytywnego postrzegania, co przynosi efekt w postaci zysków ze sprzedaży. Ciekawe promocje z atrakcyjnymi nagrodami, konkursy, niestandardowe formy komunikacji w sieci, a także liczne degustacje nowości produktowych pozwalają stale, pozytywnie zaskakiwać konsumentów.

15 Efektem działań promocyjnych Milki jest mocna świadomość marki wśród konsumentów, co w efekcie przekłada się na coraz lepsze wyniki sprzedaży. „Badamy potrzeby konsumentów i cały czas wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi i to przynosi rezultaty”

16 PYTANIA I ZADANIA KONTROLNE
Do czego służy badanie efektów promocji sprzedaży? Dlaczego warto badać efekty promocji? Co jeszcze marka Milka mogłaby zrobić dla podniesienia wyników sprzedaży? Jak świadomość marki w umysłach konsumentów wpływa na wzrost sprzedaży?

17 BIBLIOGRAFIA 1. milki-czyli-jak-sprawny-marketing-wplywa-na- zwiekszenie-sprzedazy 2. marketingu-mix/ocena-efektywnosci-form- promocji 3.  M_nr_52_2010_s278.pdf 4. promocja-sprzedazy.html

18 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY"

Podobne prezentacje


Reklamy Google