Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marki własne POLITECHNIKA OPOLSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI dr inż. Katarzyna Hys.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marki własne POLITECHNIKA OPOLSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI dr inż. Katarzyna Hys."— Zapis prezentacji:

1 Marki własne POLITECHNIKA OPOLSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI dr inż. Katarzyna Hys

2 Rodowód marki własnej – praktyczne ujęcie Marki własne (private labels) powstały i rozwinęły się na rynku B2C (głównie w dyskontach, sieciach handlowych*) ŹRÓDŁO Marki własne to optymalizacja kosztów własnych CEL Marki własne to optymalizacja relacji ceny do jakości KLIENCI * Źródło: Nielsen, PMR Marki własne to optymalizacja kosztów marketingu, w szczególności wsparcia sprzedaży Marki własne to wykorzystanie wolnych mocy produkcyjnych

3 – to znak towarowy, rozumiany jako podstawowy wyróżnik firmy – to idea, wyobrażenie na temat firmy – to sposób komunikowania się z rynkiem – to zespół wartości łatwo rozpoznawalnych, wywołujących trwałe skojarzenia i silne reakcje – stanowi o atrakcyjności oferty to wartość produktu Marka

4 Najlepsze marki globalne 2013 (według podziału sektorowego) Źródło: gdzie: =100

5 1.Toyota 2.Mercedes-Benz 3.BMW 4.Honda 5.Volkswagen 6.Ford 7.Hyundai 8.Audi 9.Porsche 10.Nissan 11.Kia 12.Chevrolet 13.Harley-Davidson 14.Ferrari Najlepsze marki globalne 2013 dla motoryzacji Źródło:

6 ZNACZENIE MARKI WŁASNEJ wprowadzanie na rynek pod parasolem marki kolejnych produktów korzystanie z prestiżuwyższe marże osiąganie lepszych wyników sprzedaży UTRZYMANIE PRESTIŻU MARKI innowacje czuwanie nad sposobem postrzegania marki komunikacja z konsumentemrealizacja przemyślanej strategii – KOSZTY WYTWARZANIA – CENY PRODUKTÓW

7 niski duży wysoki mały WZROST RYNKU WZGLĘDNY UDZIAŁ W RYNKU Rys. Macierz BCG

8 Praktyka gospodarcza Źródło: produkty spożywcze kosmetyki środki czystości ?

9 Unilever Lipton Inspiracje Praktyka gospodarcza Źródło:

10 Źródło: Polski handel 2012 – trendy, analizy i prognozy

11 Zagrożenia marki własnej kanibalizacja własnych marek (Coca-Cola, Cadbury, Colgate i Kellogs do strategii wpisały: nie produkujemy private labels!) spełnianie wymagań jakościowych, logistycznych, finansowych analiza preferencji klientów * Źródło: Nielsen, PMR audytowanie zakładów produkcyjnych

12 Wnioski: Zróżnicowany portfel marek stał się cennym źródłem pozycjonowania i przewagi konkurencyjnej. Pogłębiające się procesy koncentracyjne w handlu, silniejsza konkurencja rynkowa sprzyja zwiększeniu udziału marek własnych w sprzedaży. Spełnianie oczekiwań klientów wymaga bezprecedensowych zmian, realizowanych za pomocą nowych modeli kreatywności, współpracy i przywództwa. Modele te przynoszą nową rzeczywistość. Pojęcie marek prywatnych odblokowało szerszy potencjał organizacji – nastąpiło przesunięcie wyobraźni społeczeństwa i ożywienie organizacji. Dokonała się zmiana poczucia tego, co jest możliwe.

13 KLAROWNOŚĆ

14 MYŚL

15 POŁĄCZENIE

16 INSPIRACJA

17 DOŚWIADCZENIE

18 TWORZENIE PRZYSZŁOŚCI Tapety:


Pobierz ppt "Marki własne POLITECHNIKA OPOLSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI dr inż. Katarzyna Hys."

Podobne prezentacje


Reklamy Google