Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CO POWINNO SIĘ ZMIENIĆ, ŻEBY ZARÓWNO UCZNIOWIE JAK I RODZICE CHCIELI SIĘ ANGAŻOWAĆ W ŻYCIE SZKOŁY, BYLI AKTYWNI, MIELI POCZUCIE WPŁYWU I DOBRZE SIĘ CZULI.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CO POWINNO SIĘ ZMIENIĆ, ŻEBY ZARÓWNO UCZNIOWIE JAK I RODZICE CHCIELI SIĘ ANGAŻOWAĆ W ŻYCIE SZKOŁY, BYLI AKTYWNI, MIELI POCZUCIE WPŁYWU I DOBRZE SIĘ CZULI."— Zapis prezentacji:

1 CO POWINNO SIĘ ZMIENIĆ, ŻEBY ZARÓWNO UCZNIOWIE JAK I RODZICE CHCIELI SIĘ ANGAŻOWAĆ W ŻYCIE SZKOŁY, BYLI AKTYWNI, MIELI POCZUCIE WPŁYWU I DOBRZE SIĘ CZULI W „ NASZEJ SZKOLE ”

2 Jaka jest nasza szkoła-co w niej cenimy, co nam przeszkadza, jak się w niej czujemy? Jak wygląda współpraca w szkole (relacje trzech grup: uczniów, rodziców, nauczycieli)? Jak wygląda współpraca w szkole (relacje trzech grup: uczniów, rodziców, nauczycieli)? W jakim stopniu czujemy się współodpowiedzialni za naszą szkołę (jej wygląd zewnętrzny, wyniki nauczania, zajęcia dodatkowe, bezpieczeństwo, imprezy i działania okazjonalne, stronę internetową, wizerunek, aktywność w środowisku lokalnym,itp.)? W jakim stopniu czujemy się współodpowiedzialni za naszą szkołę (jej wygląd zewnętrzny, wyniki nauczania, zajęcia dodatkowe, bezpieczeństwo, imprezy i działania okazjonalne, stronę internetową, wizerunek, aktywność w środowisku lokalnym,itp.)? Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów oczekujemy? Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów oczekujemy? Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole-działając wspólnie? W jakiej szkole chcielibyśmy się uczyć, gdyby nic nie ograniczało naszej wyobraźni? Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole-działając wspólnie? W jakiej szkole chcielibyśmy się uczyć, gdyby nic nie ograniczało naszej wyobraźni? koniec

3 Jak się wniej czujemy? dobrze; pewnie; doceniony(a); bezpiecznie; zapracowani (czasami bezradni). Co cenimy? zaangażowanie RP; możemy na siebie liczyć; warunki pracy; etaty; wakacje; empatia. Z czego jesteśmy dumni? z bazy; naszych kwalifikacji; naszych osiągnięć; osiągnięć uczniów; polepszamy jakość usług. Co nam przeszkadza? roszczeniowość rodziców; papierologia; brak czasu na pracę z uczniem zdolnym; brak finansów dla szkoły; małe wsparcie samorządu; mało elastyczny czas pracy z uczniami dojeżdżającymi; praca z i angażowanie uczniów miejscowych(tylko) może być źle odbierana. powrót

4 Współpraca: Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele URN- tworzenie regulaminów; URN- zawieranie kontraktów; UN- pomoc koleżeńska; URN- współorganizowanie imprez; URN-akcje charytatywne; URN- pomoc w rozwiązywaniu trudności i problemów szkolnych; RN- pomoc materialna(wyposażenie); RN- wsparcie w wychowaniu; URN- ukierunkowanie w zdobywaniu wiedzy URN- rozwijanie zdolności i zainteresowań. powrót

5 Czujemy się bardzo współodpowiedzialni za:  Wyniki nauczania(testy III, VI);  Bezpieczeństwo;  Promocja(np. strona internetowa);  Współpraca ze środowiskiem lokalnym:  organizacje pozarządowe  Urząd Gminy  rodzice  ośrodki kultury  Zajęcia dodatkowe formą doskonalenia umiejętności, zdolności, wyrównywanie szans edukacyjnych;  Organizacja czasu wolnego ucznia:  Koła zainteresowań  Wycieczki  Imprezy charytatywne  Imprezy rodzinne  Wystawki, galeria prac uczniów, tablica osiągnięć szkolnych(sportowych);  Udział w projektach. powrót

6 Współdziałanie; Musimy być zgodni i jednomyślni, Nie podważamy wzajemnych autorytetów, Nie mówimy „źle” o sobie na zewnątrz, Nie kłócimy się – tylko rozmawiamy, Angażowanie się; Bezinteresowna pomoc sobie, dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, Współpracujemy przy realizacji różnych zadań i zamierzeń w zakresie dydaktyki „opieki i wychowania”, Jesteśmy kreatywni, nie „studzimy” zapału innych, Ciągłe doskonalenie i dokształcanie, Oczekiwania; Dążymy do dobrej atmosfery, wzajemnego szacunku, zrozumienia, empatycznych zachowań, docenienia przez przełożonych i rodziców, Wsparcie ze strony przełożonych i rodziców, Wykorzystania przez uczniów umiejętności i wiedzy przekazanych w procesie edukacyjnym, Osiąganie sukcesów w różnych konkursach i olimpiadach, Wysokiego wyniku na sprawdzianach kompetencji. powrót

7 Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie?  Wyższe wyniki nauczania,  Zmiana podejścia rodziców do nauczyciela i jego pracy,  Aktywność uczniów,  Stały nienaruszalny obwód szkoły,  Wychowanie poprzez pracę,  Niewielkie klasy,  Nauczyciel wspomagający,  Świetlica, biblioteka na pełen etat,  Tworzenie klas profilowanych,  Szkolne wycieczki po Polsce Nasze marzenia; Profesjonalne boisko do gry w piłkę nożną, plac zabaw, ogród warzywny, mini zoo, basen, siłownia, hala sportowa, własny szkolny autobus, wysokiej jakości sprzęt komputerowy i multimedialny, ergonomiczne nowe ławki i krzesła, kucharki gotujące posiłki w szkole, indywidualne szafki dla uczniów(przechowywanie książek), opieka lekarska i dentystyczna, sala kinowa, profesjonalne tematycznie wyposażone klasy, monitoring obiektu, radiowęzeł, rowery na wycieczki szkolne i ścieżki rowerowe, parking przed szkołą. powrót

8 Zdjęcia z naszej debaty. Za uwagę dziękują Państwu nauczyciele Szkoły Podstawowej im. 26 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Rosnowie.


Pobierz ppt "CO POWINNO SIĘ ZMIENIĆ, ŻEBY ZARÓWNO UCZNIOWIE JAK I RODZICE CHCIELI SIĘ ANGAŻOWAĆ W ŻYCIE SZKOŁY, BYLI AKTYWNI, MIELI POCZUCIE WPŁYWU I DOBRZE SIĘ CZULI."

Podobne prezentacje


Reklamy Google