Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET - CZYLI ROLA NAUCZYCIELA - WYCHOWAWCY W DZISIEJSZEJ SZKOLE MAGDALENA KOSTYK.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET - CZYLI ROLA NAUCZYCIELA - WYCHOWAWCY W DZISIEJSZEJ SZKOLE MAGDALENA KOSTYK."— Zapis prezentacji:

1 WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET - CZYLI ROLA NAUCZYCIELA - WYCHOWAWCY W DZISIEJSZEJ SZKOLE MAGDALENA KOSTYK

2 WYCHOWAWCA-LIDER? WYCHOWAWCA-LIDER? W DEMOKRATYCZNYM ŚWIECIE, W ŚWIECIE WOLNOŚCI SŁOWA, SZEROKIEGO DOSTĘPU DO MEDIÓW, W ŚWIECIE, W KTÓRYM NA KAŻDYM KROKU JESTEŚMY BOMBARDOWANI MNOGOŚCIĄ SPRZECZNYCH INFORMACJI, IDEI, JEDYNIE LIDERZY SĄ W STANIE NAKŁONIĆ LUDZI DO CZEGOKOLWIEK Stephen Covey CZY RZECZYWIŚCIE JESTEŚMY LIDERAMI?...

3 PRZYWÓDZTWO- -TO ZDOLNOŚĆ WPŁYWANIA NA INNYCH I UMIEJĘTNOŚĆ TWORZENIA WYDARZEŃ

4 DZIAŁANIA WYCHOWAWCY, PRZYWÓDCY TO: - TWORZENIE PLANU PRACY - TWORZENIE WIZJI - ELIMINOWANIE RYZYKA DYSHARMONII W GRUPIE - KREOWANIE RZECZYWISTOŚCI - WYWOŁYWANIE ZDARZEŃ

5 ROLA WYCHOWAWCY:  DŁUGOFALOWE MYŚLENIE  KONCENTROWANIE SIĘ NA LUDZIACH  RESPEKTOWANIE ZASAD  MOTYWOWANIE  INSPIROWANIE  POBUDZANIE DO MYŚLENIA  POMAGANIE W KOMUNIKOWANIU SIĘ W ZESPOLE

6 WYCHOWAWCA WPROWADZA:  PORZĄDEK  ZMIANY  INNOWACJE

7 WYCHOWAWSTWO TO:  KONSEKWENCJA  LOJALNOŚĆ  ODPOWIEDZIALNOŚĆ  BEZSTRONNOŚĆ  SZACUNEK  POMOC

8 KTO KOGO UCZY?... UCZMY SIĘ CZASAMI OD UCZNIÓW- WYCHOWAWSTO TO INTERAKCJA

9 WIARA W MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW – CZASEM CZYNI CUDA! POMÓŻMY TWORZYĆ IM WŁASNY, POZYTYWNY WIZERUNEK!

10 WZMACNIAJMY ZALETY I TALENTY- TO ZAWSZE (PRAWIE…) DZIAŁA!

11 ROZMOWA BEZ SŁÓW?.. OCZYWIŚCIE, ŻE TAK. TO INTERPRETOWANIE SYGNAŁÓW NIEWERBALNYCH. ROLA WYCHOWAWCY TO TEŻ:  OBSERWACJA  AKTYWNE SŁUCHANIE  ZADAWANIE PYTAŃ

12 INICJATYWA NAUCZYCIELA TO MOŻLIWIE - MOŻLIWE DZIAŁANIE UCZNIA!

13 DOTRZYMYWANIE SŁOWA  TO WIARYGODNOŚĆ NAUCZYCIELA  BEZPIECZEŃSTWO  POCZUCIE SZACUNKU  ZACHĘTA DO ROZMÓW  POSZANOWANIE GODNOŚCI OSOBISTEJ UCZNIA  PODSTAWA DOBREJ KOMUNIKACJI ALE WYMAGAJMY TEŻ OD UCZNIA!

14 MOŻLIWE WSPARCIE DLA WYCHOWAWCY TO:  RODZICE UCZNIA  OPIEKUNOWIE UCZNIA  RÓWIEŚNICY UCZNIA  INNI NAUCZYCIELE  DYREKCJA SZKOŁY

15 DEKALOG WYCHOWAWCY 1. UCZCIWOŚĆ 2. KONSEKWENCJA 3. SPRAWIEDLIWOŚĆ 4. POMOC 5. ZROZUMIENIE 6. AKCEPTACJA 7. SZACUNEK 8. EMPATIA 9. KOMUNIKACJA 10. FEEDBACK

16 - ZAWIERA TEŻ PRACĘ NAUCZYCIELA KAŻDY SUKCES UCZNIA

17 JAK NAS POSTRZEGAJĄ UCZNIOWIE? - Z PRZYMRUŻENIEM OKA…  NAUCZYCIEL FILOZOF „WIEM, ŻE NIC NIE WIEM”  NAUCZYCIEL RENTGEN „WIDZĘ, ŻE NIE NIC NIE WIESZ..”  NAUCZYCIEL PESYMISTA „I TAK SIĘ NIC NIE NAUCZYSZ…”  NAUCZYCIEL PERFEKCJONISTA „DOBRZE, ALE MOGŁOBY BYĆ LEPIEJ…”  NAUCZYCIEL REJTAN „PO MOIM TRUPIE DOSTANIESZ CZTERY!..”  NAUCZYCIEL HAMLET „A WIĘC WIESZ, ŻE NIC NIE WIESZ?..”  NAUCZYCIEL WIELBICIEL TEORII WZGLĘDNOŚCI „BARDZO DOBRZE, TRZY Z PLUSEM”  NAUCZYCIEL ESTETA „JAK TY WYGLĄDASZ? NIE ODZYWAJ SIĘ…”  NAUCZYCIEL HUMANISTA „NO, MOŻE BĘDZIE Z CIEBIE CZŁOWIEK…”  I WIELE INNYCH, MILSZYCH OKRESLEŃ…

18 BYCIE WYCHOWAWCĄ…  TO CIĘŻKA PRACA, KRETYWNE DZIAŁANIE, NIEUSTAJĄCA TROSKA I UŚMIECH UCZNIA – JEŚLI NA NIEGO ZASŁUŻYMY…  PAMIĘTAJMY WIĘC, ŻE NASZA PRZYSZŁOŚĆ, TO WYCHOWYWANIE DZISIEJESZYCH POKOLEŃ

19 OPRACOWANIE - M.KOSTYK BIBILOGRAFIA: 1. BADURA EMILIA, EMOCJONALNE UWARUNKOWANIA NAUCZYCIELA, WSIP, WARSZAWA 2. PODZIELSKA MAŁGORZTA, NAUCZYCIEL – LIDER. JAK BUDOWAĆ AUTORYTET, WSIP, WARSZAWA 3. RANDO CATERINA, POTĘGA MYŚLENIA, WYDAWNICTWO MUZA SA, WARSZAWA 4. ROBBINS ANTHONY, OBUDŹ W SOBIE OLBRZYMA, WYDAWNICTWO STUDIO EMKA, WARSZAWA


Pobierz ppt "WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET - CZYLI ROLA NAUCZYCIELA - WYCHOWAWCY W DZISIEJSZEJ SZKOLE MAGDALENA KOSTYK."

Podobne prezentacje


Reklamy Google