Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI 6 i 7 LETNICH 23 Czerwca 2014 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI 6 i 7 LETNICH 23 Czerwca 2014 r."— Zapis prezentacji:

1 ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI 6 i 7 LETNICH 23 Czerwca 2014 r.

2 BAZA SZKOŁY BUDYNEK SZKOŁY PODSTAWOWEJ: 2 PIETRA, SALA KOMPUTEROWA, BIBLIOTEKA, LOGOPEDA, PEDAGOG, SALA GIMNASTYCZNA POŁĄCZONA ZE SZKOŁĄ ŁĄCZNIKIEM, „ORLIK”, SALA ZABAW, GABINETY DO REWALIDACJI, SKLEPIK, SALA KOMPUTEROWA, PRACOWNIA JĘZYKOWA, ŚWIETLICA, SALE LEKCYJNE: 12

3

4 SALE LEKCYJNE

5 BIBLIOTEKA

6

7 SALA GIMNASTYCZNA

8

9 BOISKO „ORLIK”

10 ŚWIETLICA

11

12 SALA ZABAW

13

14 „WYSPA ODPOCZYNKU”

15 GABINET LOGOPEDY

16 GABINET PEDAGOGA

17 PRACOWNIA KOMPUTEROWA

18 WRZESIEŃ 2014 POWSTANĄ 2 LUB 3 KLASY PIERWSZE. WYCHOWAWCY : JOANNA PERSKIEWICZ, MAŁGORZATA WINKLER i DOROTA ŻYLIŃSKA ADAPTACJA: POZNANIE SZKOŁY, PRACOWNIKÓW, ZASADY KORZYSTANIA Z POMIESZCZEŃ SZKOLNYCH, ZASADY BEZPIECZEŃSTWA, ODPROWADZANIE NA ZAJĘCIA DODATKOWE I OBIAD EDUKACJA PRZEZ DZIAŁANIE – ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA DZIECI JEDNORAZOWA OPŁATA ZA MATERIAŁY KONIECZNE DO ZAJĘĆ WARSZTATOWYCH

19 JEDEN DZIEŃ PIERWSZOKLASISTY 6.45 – pobyt w świetlicy dla dzieci oczekujących na zajęcia (8.10) – śniadanie w klasie – 1 lekcja lub – warsztaty – 2 lekcja lub – warsztaty – 3 lekcja – przerwa obiadowa – 4 lekcja – 5 lekcja do (16.00) - pobyt w świetlicy

20 Oferta edukacyjna Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze kl. I-III SP (każda klasa raz w tygodniu) Cel: pomoc uczniom w nadrabianiu zaległości, luk w wiadomościach i umiejętnościach. Kształcenie czytania, pisania, liczenia. Efekty: uczniowie przezwyciężają trudności w nauce i przyswajają umiejętności. Kształcą umiejętności konieczne w nauczaniu (czytanie, pisanie, liczenie). Nadrabiają zaległości wynikające z nieobecności.

21 2. Zajęcia artystyczne kl. I-III SP (każda klasa raz w tygodniu) Cel: rozwijanie zainteresowań różnymi dziedzinami sztuki. Efekty: prace powstałe podczas zajęć prezentowane są na forum szkoły oraz na wystawach poza szkołą.

22 3. Zajęcia sportowe W ramach projektu każda klasa I będzie brała udział w dodatkowych zajęciach sportowych. Dla zainteresowanych uczniów zaproponujemy zajęcia sportowe w ramach SKS.

23 4. Edukacja przez działanie – warsztaty w pracowniach tematycznych Po raz pierwszy wprowadzamy nową metodę pracy z dziećmi – edukacje przez działanie. W ramach tej metody każde dziecko będzie uczestniczyło 3 razy w tygodniu w dwugodzinnych warsztatach w pracowniach tematycznych, podczas których będzie realizowana podstawa programowa. Oprócz tego odbywać się będą „zwyczajne” zajęcia klasowe, podczas których dzieci będą porządkowały zdobytą na warsztatach wiedzę. Na razie powstaną 3 tematyczne pracownie, później planujemy kolejne.

24 EDUKACJA W DZIAŁANIUPRACOWNIE TEMATYCZNE Pracownia teatralna – edukacja społeczna, polonistyczna, muzyczna, plastyczna

25

26 Pracownia kuchenna-edukacja matematyczna, techniczna

27

28 Pracownia przyrodnicza – edukacja przyrodnicza, techniczna

29

30 DARMOWE PODRĘCZNIKI

31 Ustawa MEN Bezpłatne podręczniki dla pierwszoklasistów od września 2014 r., dla wszystkich uczniów szkół podstawowych i gimnazjów – od 2017 r. Pierwsza część bezpłatnego podręcznika dla pierwszoklasistów jest już w druku. Można go obejrzeć na stronie

32 PODSUMOWANIE Drodzy rodzice, rozpoczęcie przez Wasze dziecko edukacji szkolnej to nowy i czasem trudny dla Was moment. W tym miejscu chcemy Was wspierać i pomagać Wam w zrozumieniu zarówno Waszego pierwszoklasisty, jak i zadań, z jakimi przyjdzie mu się zmierzyć w szkole. Strefa Rodzica będzie nieustannie wzbogacana w informacje na temat prawidłowego rozwoju Waszego dziecka oraz trudności, z jakimi możecie się spotkać.

33 Znajdziecie tu podpowiedzi i pomysły na zajęcia ze swoim dzieckiem, a także na zabawy ogólnorozwojowe. Na początek dobry przepis dla rodzica: poświęć 40 proc. uwagi na przyglądanie się swojemu dziecku, 40 proc. na słuchanie, 15 proc. na pytania, 5 proc. na pouczanie. O potrzebie zabawy Dziecko w wieku 6–7 lat nie może być obarczone zbyt dużą liczbą zajęć pozalekcyjnych. Pamiętajcie – zabawa jest jego naturalną potrzebą. Dziecko, gdy ma czas na zabawę, jest szczęśliwe i pogodne.

34 Strach przed pójściem do szkoły Każdy człowiek, mały czy duży, przeżywa napięcia i lęki. W przypadku dziecka przed szkolnym „debiutem” można temu zaradzić poprzez zabawy edukacyjne. Pomocny może się okazać „Komin samogłoskowy”: trzymasz swoje dziecko za obie ręce, jesteście nadmuchanym balonem, wypuszczacie powietrze w górę, „do komina”, jako głoskę „a”. Ćwiczymy analizatory Jeżeli dziecko ma kłopoty z analizą i syntezą wyrazową, pobaw się z nim w domu lub podczas jazdy samochodem. Wypowiedz na przykład słowo „rak” i poproś, by dziecko wymyśliło wyraz na ostatnią literę w twoim wyrazie.

35 Rozmowy o trudnych sprawach Wychowywanie nie jest łatwe. Nam, rodzicom, wydaje się, że powinniśmy wiedzieć, jak pomóc dzieciom poradzić sobie z ich problemami. Czasem, gdy jest smutno i ciężko, z pomocą może przyjść Błękitny Pies, ciepły i włochaty, który powie to, co jest nam potrzebne. Książka Beaty Majchrzak „Opowieść o Błękitnym Psie, czyli o rzeczach trudnych dla dzieci” w znakomity sposób pomoże Tobie, rodzicu, i dziecku zrozumieć problem inności, kalectwa, odejścia bliskich, akceptacji siebie w nowej sytuacji.

36

37 Zwyczaje rodzinne Opowiadaj dzieciom historie rodzinne. Niech wiedzą, skąd pochodzą, jakie są dzieje ich przodków. Pielęgnujcie tradycje rodzinne: wiosenne wycieczki w sobotę, wieczorne opowieści do poduchy.

38 Obserwacje przyrody Potrzeba bliskości z przyrodą jest jak najbardziej naturalna. Aby dziecko było szczęśliwe, radosne musi biegać, skakać, poznawać, dotykać, obserwować… To powrót do źródeł, z których można czerpać. Ciekawym pomysłem może być założenie „Dziennika obserwacji przyrodniczych”. Wykorzystajcie lupę, lornetkę, ołówek, a przede wszystkim miejcie oczy i uszy szeroko otwarte. Pamiętaj - bliski kontakt z przyrodą łagodzi napięcia, lęki i obawy, a więc ruszajcie w plener.

39

40 Leniwe ósemkiSą idealne do wytrenowania dobrej koordynacji ręka-oko. Na papierze lub tablicy płynnym, nieprzerwanym ruchem trzeba narysować położoną ósemkę. Zaczynamy na środku, najpierw malujemy w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara, potem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pięć lub więcej powtórzeń wykonuje się każdą ręką osobno, a następnie dwoma rękoma naraz. Ćwiczenie rozluźnia mięśnie dłoni, przedramion i ramion. Jeśli dziecko czuje się zestresowane, powinno zakreślić palcami na ławce kilka leniwych ósemek, by uzyskać integrację obydwu półkul.

41 Ruchy naprzemienneTo na przykład truchtanie w miejscu. Z kolei przez dotknięcie prawym łokciem lewego kolana i następnie lewym łokciem prawego kolana pobudza się duże powierzchnie obu półkul mózgowych. Ruchy naprzemienne wykonywane regularnie powodują, że w ciele modzelowatym tworzy się i pokrywa mieliną więcej sieci nerwowych. Przez to usprawnia się komunikacja między półkulami mózgu, która kształtuje myślenie przyczynowo- skutkowe. Ruchy naprzemienne powinny być wykonywane bardzo powoli.

42

43 Pamiętajmy – dzieci mogą więcej, niż nam się wydaje.


Pobierz ppt "ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI 6 i 7 LETNICH 23 Czerwca 2014 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google