Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?"— Zapis prezentacji:

1 Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?

2 Plan debaty Wprowadzenie do debaty W dalszej części poruszać będziemy tematy:  Jak nauczyciele i dyrekcja mogą wspierać SU?  Co jest lepszą formą współpracy: nadzór czy partnerstwo?  Jak Rada Rodziców może wspomóc pracę SU? Wypowiedź gościa na temat Samorządu lokalnego Dyskusja na tematy:  Co SU może zaoferować samorządowi lokalnemu i vice versa?  Jak znaleźć sojuszników SU i jak ich zachęcić do współpracy?  Jak SU może promować się w szkole i poza nią?  Czy samorząd powinien mieć swój budżet?  Jaki powinien być model finansowania SU? Pytania Podsumowanie Przemówienie pani Dyrektor Zakończenie

3 Regulamin debaty Jedna osoba mówi, reszta słucha - nie przekrzykujemy się Głosu udziela moderator Wypowiedź rozpoczynamy od wypowiedzenia imienia i swojej klasy Słowo moderatora (np. odebranie głosu) jest ostateczne Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii Krytykujemy wypowiedzi nie osobę Nie mówimy o sprawach osobistych Nie traktujemy krytyki osobiście Szanujemy siebie nawzajem Mówimy krótko i na temat Debata trwa 90 minut

4 Samorząd Uczniowski

5 Jak nauczyciele i dyrekcja mogą wspierać SU? Finansowo Doradzanie co warto zrobić dla szkoły Wspieranie w akcjach Czuwanie nad pracą SU

6 Nadzór czy partnerstwo? Model współpracy SU z opiekunem/ dyrektorem

7 Nadzór Zalety Gwarancja wykonanego zadania i zrealizowania jego głównego celu Każdy jest zaangażowany w akcję Odpowiedzialność za wykonanie zadania Wady Uczniowie nie realizują swoich pomysłów Uczniowie nie czują satysfakcji z wykonanego zadania Uczniowie nie uczą się podejmowania decyzji

8 Partnerstwo Zalety Możliwość wypowiedzenia swojego zdania Różnorodne pomysły Satysfakcja z wykonania swoich pomysłów Możliwość wykorzystania swoich umiejętności i rozwijania ich Wady Każdy ma inne poglądy co może prowadzić do konfliktów Rozluźnienie stosunków między nauczycielem, a uczniem

9 Połączenie działań rady rodziców i SU Wsparcie finansowe Wymiana zdań Podział obowiązków organizacji Wspólne spotkania

10 Co to jest samorząd lokalny? Czym zajmuje się rada osiedla?

11 Co SU może zaoferować samorządowi lokalnemu i vice versa? SL może być pośrednikiem między SU, a Radą Miasta Współpraca w organizacji imprezy Spotkania w celu ustalenia planów działania

12 Sojusznicy działań samorządu w społeczności lokalnej, jak ich zidentyfikować i zachęcać do współpracy

13 Sojusznicy działań samorządu w społeczności lokalnej Rada osiedla Rodzice Rówieśnicy SU z sąsiadującej szkoły Firmy Parafia Służby prawne, ratownicze

14 Jak ich zidentyfikować i zachęcać do współpracy? Spotkanie zapoznawcze z SU Przedstawienie projektu pracy Nagroda przyjaciela szkoły jako zachęta dalszej współpracy Przedstawiając korzyści z wykonania danej akcji

15 Narzędzia promocji działań SU

16 W szkole Plakaty Gazetka SU Świetlica szkolna Radiowęzeł Organizowanie konkursów Uroczystości Drzwi otwarte

17 Poza szkołą Reprezentowanie szkoły na uroczystościach poza szkolnych Przedstawienia w innych szkołach Organizowanie zbiórek charytatywnych (wspomaganie fundacji)

18 Czy samorząd powinien mieć swój budżet?

19 Jaki powinien być model finansowania SU? Składki Dochody z festynu Loterie Sprzedaż kartek okazjonalnych (np.: Na Wielkanoc) Sprzedaż produktów w sklepiku szkolnym

20 Wnioski


Pobierz ppt "Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google