Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„GeoGebryczny” wymiar matematyki Projekt edukacyjny, zrealizowany w ramach projektu Informatyka – mój sposób na poznanie i opisanie świata w I Liceum Ogólnokształcącym.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„GeoGebryczny” wymiar matematyki Projekt edukacyjny, zrealizowany w ramach projektu Informatyka – mój sposób na poznanie i opisanie świata w I Liceum Ogólnokształcącym."— Zapis prezentacji:

1 „GeoGebryczny” wymiar matematyki Projekt edukacyjny, zrealizowany w ramach projektu Informatyka – mój sposób na poznanie i opisanie świata w I Liceum Ogólnokształcącym im. H. Sienkiewicza w Koluszkach

2 Autorzy projektu Paulina Stelmasiak Aleksandra Dawlud Martyna Antkowicz Natalia Włodarczyk Damian Dziąg Marcin Kwapisz Maciej Lewandowicz Kacper Szeleszczyk

3 Cele projektu: 1.Poznanie programu, wspomagającego naukę matematyki - geogebra. 2. Nabycie przez uczniów umiejętności wykorzystania oprogramowania geogebra do rozwiązywania zadań 3.Opracowanie przez uczniów projektów do wykorzystania na lekcjach matematyki (kółkach matematycznych) 4.Prezentacja opracowywanych projektów 5. Przygotowanie i poprowadzenie lekcji otwartej dla gimnazjalistów

4 Sprawozdanie z realizacji projektu 1.Uczniowie w ramach projektu rozwiązywali zadania wykorzystując oprogramowanie geogebry oraz arkusza kalkulacyjnego: – rozwiązywania równań – obliczania miejsc zerowych funkcji – obliczenia największej i najmniejszej wartości funkcji – rozwiązywanie zadań optymalizacyjnych – twierdzenie Talesa w geogebrze – interpretacja ciągów w geogebrze – Wykorzystanie geogebry do przygotowania zadań dotyczących tematu jednokładności i wektorów

5 – wskazanie i omówienie funkcji statystycznych w arkuszu kalkulacyjnym – omówienie podstawowych praw logiki – przekształcenia wykresów funkcji wymiernych i homograficznych za pomocą programu geogebra 2.Uczniowie przygotowali następujące projekty do wykorzystania na lekcjach matematyki (kółkach matematycznych) – Twierdzenie Talesa – Twierdzenie Pitagorasa – Symetrie – Metody rozwiązywania układów równań Sprawozdanie z realizacji projektu

6 3.Opracowane projekty zawierają m.in: – prezentację problemu w geogebrze – program – prezentację w Prezi lub PowerPoint – materiały filmowe 4.Projekty zawierające materiały w programie geogebra zostały zebrane w formie „GeoGebraBooka” na platformie Sprawozdanie z realizacji projektu

7 3. Opracowanie projektów do wykorzystania na lekcjach matematyki (kółkach matematycznych ) – Twierdzenie Talesa – Twierdzenie Pitagorasa – Symetrie – Metody rozwiązywania układów równań 4.Przygotowanie materiałów do opracowywanych projektów: – prezentacje w Prezi – prezentacje w Power Point – opracowanie Sprawozdanie z realizacji projektu

8 Sprawozdanie z realizacji projektu

9 5.Do prezentacji przygotowanych filmów uczniowie utworzyli kanał filmowy na youtube: https://www.youtube.com/channel/UCQTDA1UH1IytegIHF gLIDmw Sprawozdanie z realizacji projektu

10 6.W ramach projektu uczniowie opracowali materiały i poprowadzili krótki (trzy godziny lekcyjne) kurs geogebry – prezentacja prezi- „co to jest geogebra” – co można zrobić w geogebrze- przykłady zadań – prezentacja: Okrąg opisany na trójkącie. Okrąg wpisany w trójkąt. Suma kątów w trójkącie – Ankiety dla gimnazjalistów Sprawozdanie z realizacji projektu

11

12 Wyniki ankiet: Sprawozdanie z realizacji projektu

13 Plany na przyszłość Z uwagi na duże zainteresowanie, kurs geogebry będzie kontynuowany przez naszych uczniów (uczestników projektu), a kolejnymi zaproszonymi gośćmi będą nie tylko gimnazjaliści, ale również uczniowie szkół podstawowych.


Pobierz ppt "„GeoGebryczny” wymiar matematyki Projekt edukacyjny, zrealizowany w ramach projektu Informatyka – mój sposób na poznanie i opisanie świata w I Liceum Ogólnokształcącym."

Podobne prezentacje


Reklamy Google