Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

RUCH TO ZDROWIE Projekt pn. „Zdrów jak ryba – koło zainteresowań w zakresie zdrowego odżywiania i ochrony środowiska” jest współfinansowany przez Unię.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "RUCH TO ZDROWIE Projekt pn. „Zdrów jak ryba – koło zainteresowań w zakresie zdrowego odżywiania i ochrony środowiska” jest współfinansowany przez Unię."— Zapis prezentacji:

1 RUCH TO ZDROWIE Projekt pn. „Zdrów jak ryba – koło zainteresowań w zakresie zdrowego odżywiania i ochrony środowiska” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich ”

2 AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Aktywność fizyczna to każda praca, ruch wykonany przez mięśnie szkieletowe organizmu, który charakteryzuje się ponad spoczynkowym wydatkiem energetycznym. To składowa ogólnego wydatku energetycznego, niezbędna nie tylko do utraty nadmiaru masy, ale w ogóle funkcjonowania.

3 BIEGANIE – WPŁYW NA PŁUCA Zwiększa się pojemność płuc, dzięki czemu sprawniej przeprowadzają one wymianę gazową.

4 BIEGANIE - WPŁYW NA MÓZG Lepsze dotlenienie mózgu powoduje poprawę samopoczucia i efektywność myślenia.

5 BIEGANIE A SERCE Systematyczny wysiłek fizyczny zwiększa wytrzymałość i sprawność mięśnia sercowego, co sprawia, że organizm nie męczy się tak szybko.

6 NACZYNIA KRWIONOŚNE Wzrasta elastyczność naczyń krwionośnych, co zapobiega chorobom naczyniowym, na przykład żylakom.

7 Bieganie wzmacnia mięśnie i kości systematyczne uprawianie sportu zwiększa masę kości i stopień ich mineralizacji, co zapobiega osteoporozie (odwapnieniu kości). Osteoporozą zagrożone są zwłaszcza kobiety w okresie menopauzy.

8 Również poprawia samopoczucie podczas intensywnego i długotrwałego wysiłku w mózgu człowieka wydzielane są endorfiny, zwane też „hormonami szczęścia”. Endorfiny oddziałują silnie na receptory µ, których pobudzanie wywołuje stany euforyczne. Badania wykazały, że aktywność fizyczna zmniejsza niepokój, poprawia jakość snu, a nawet w pewnym stopniu może być pomocna w leczeniu depresji.

9 Zmniejsza ryzyko otyłości otyłość staje się powoli plagą w krajach wysokorozwiniętych. Istnieje wiele badań, które niezbicie dowodzą, że najlepszą formą walki z otyłością jest aktywność fizyczna. Regularnie bieganie (co najmniej 2-3 razy w tygodniu) poprawi twój metabolizm, co z kolei przyczyni się do szybszego spalenia tkanki tłuszczowej.

10 Bieganie wpływa korzystnie na nasze libido aktywność fizyczna ma również zbawienny wpływ na nasze umiejętności i możliwości seksualne. I nie chodzi wyłącznie o sprawność. Wzmożony i długotrwały wysiłek przyczynia się do produkcji testosteronu, hormonu odpowiadającego m.in. za nasze libido.

11 Obniża się stężenia trójglicerydów. Trójglicerydy są organiczną substancją tłuszczową, która jest w organizmie największym magazynem energii. Dostarczamy je do organizmu poprzez tłuszcze zwierzęce i roślinne. Badania dowodzą, że osoby z wysokim poziomem cholesterolu i trójglicerydów, które zaczęły regularnie ćwiczyć np. bieganie, pływanie, jazda na rowerze, w znaczny sposób poprawiły poziom lipidów, a nierzadko ich wyniki badań są prawidłowe.

12 Przyspieszeniu ulega metabolizm spoczynkowy Metabolizm to ogół reakcji chemicznych zachodzących w organizmie bieganie podnosi tempo metabolizmu na 24 do 48 godzin i w tym czasie również będziesz szybciej pozbywała się tłuszczu nawet siedząc przed telewizorem i nie robiąc absolutnie nic.

13 Wzmacnia system immunologiczny Ludzie uprawiający systematycznie bieganie rzadko chorują, przeziębieniom i infekcjom ulegają rzadziej i łagodniej je znoszą. Szczególnie, gdy bez względu na pogodę biegają na świeżym powietrzu. To uodparnia organizm, hartuje go i poszerza tolerancję na gwałtowne zmiany ciśnienia atmosferycznego. Dzięki temu maleje podatność na depresje oraz złe samopoczucie, powodowane zmianami pogody.

14 Zwiększa się nasycenie krwi tlenem Ilość tlenu pobierana przez organizm zwiększa się w czasie aktywności fizycznej. W świeżym powietrzu jest ok. 78% azotu, 21% tlenu, 0,04% dwutlenku węgla. W powietrzu wydychanym ok. 78% azotu, 15 – 16% tlenu i ok. 4% dwutlenku węgla. W każdej minucie zużywamy tlen. Jeśli więc nie wietrzymy pomieszczenia, to ilość tlenu do naszej dyspozycji szybko spada. Podobnie jak ilość tlenu dostarczana do mózgu i podobnie, jak nasza sprawność umysłowa.

15

16


Pobierz ppt "RUCH TO ZDROWIE Projekt pn. „Zdrów jak ryba – koło zainteresowań w zakresie zdrowego odżywiania i ochrony środowiska” jest współfinansowany przez Unię."

Podobne prezentacje


Reklamy Google