Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Higieny życia: aktywność fizyczna zapobiega nadużywaniu tytoniu, alkoholu, leków, nadmiernemu odżywianiu się i wpływa na regulacje snu. Medycyny: aktywność

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Higieny życia: aktywność fizyczna zapobiega nadużywaniu tytoniu, alkoholu, leków, nadmiernemu odżywianiu się i wpływa na regulacje snu. Medycyny: aktywność"— Zapis prezentacji:

1

2 Higieny życia: aktywność fizyczna zapobiega nadużywaniu tytoniu, alkoholu, leków, nadmiernemu odżywianiu się i wpływa na regulacje snu. Medycyny: aktywność fizyczna stanowi uzupełnienie terapii wielu chorób, między innymi zawału mięśnia sercowego. Psychologii: aktywność fizyczna pomaga w utrzymaniu równowagi psychicznej, sprzyja nawiązywaniu lepszych stosunków z rówieśnikami, jest źródłem dobrego samopoczucia i przyjemności; to antidotum na stresy.

3 Aktywność fizyczna zmniejsza podatności na urazy: zapewnia lepszą odporność na urazy kości, stawów, ścięgien i mięśni. Obniża ryzyko wystąpienia osteoporozy: ponieważ wpływa na zwiększanie się gęstości utkania kostnego i hamuje fizjologiczny zanik kości będący następstwem procesu starzenia się. Nadciśnieniu: ponieważ powoduje, iż małe i duże naczynia krwionośne lepiej potrafią się przystosować do zwiększanego wysiłku..

4 Sport - jest czynnikiem zwiększającym średnią długość życia od roku do dwóch lat, pod warunkiem częstego i systematycznego uprawiania sportów (na przykład 6 do 8 godzin gry w siatkówkę, jazdy rowerem albo 4 godzinnego joggingu lub pokonania szybkim marszem 15 km na tydzień). Jak również wzmacnia więzi między ludzkie, ułatwia rozwiązywanie konfliktów, pomaga zwalczać stres i uczy samodyscypliny oraz wytrwałości w dążeniu do celów.

5 FORMA FIZYCZNA Forma fizyczna to szerokie pojęcie. Dla osoby uprawiającej sport okazjonalnie forma fizyczna wynika z potrzeby utrzymania dobrej kondycji umożliwiającej sprostanie każdemu podejmowanemu wysiłkowi fizycznemu. Stan braku choroby jest niezbędnym warunkiem dobrej formy, ale nie jest warunkiem wystarczającym.

6 DLA MŁODZIEŻY Zabawa, ćwiczenie zręczności, zwinności, siły mięśni i wytrzymałości zapewnia dzieciom prawidłowy rozwój fizyczny, umysłowy oraz pozwala na rozwój społecznych cech osobowości.

7 OKRES WCZESNEGO DZIECIŃSTWA (3-9) LAT Wychowanie fizyczne w przedszkolu i w szkole obejmuje gry i zabawy na świeżym powietrzu: grę w piłkę, gry polegające na ćwiczeniu równowagi i pokonywaniu przeszkód. Rozwijają wszechstronnie kondycję, koordynację oraz budują więzi grupy dzieci. Uspołeczniają ją.

8 OKRES PÓŹNEGO DZIECIŃSTWA (9-12 LAT) Dziecko w tym wieku zdobywa wiedzę o świecie od strony technicznej. Może zacząć uprawiać każdy sport, ponieważ jest w stanie zrozumieć wszystkie zasady gry. Zaletą sportu zespołowego jest jego uspołeczniony charakter. Jest to okres, kiedy trening musi być prowadzony pod ścisłą kontrolą lekarza, odżywianie zaś powinno uwzględniać dodatkowe zużycie energii.

9 DYSCYPLINY UZUPEŁNIAJĄCE Każdemu, kto uprawia sport indywidualny, należałoby zalecać trening w grach zespołowych, podobnie jak ćwiczeniom w sali lub w hali powinny towarzyszyć zajęcia sportowe na świeżym powietrzu. Pływanie i lekkoatletyka to dwie dyscypliny, które stanowią uzupełnienie dla każdego rodzaju sportu zespołowego. Uzupełnieniem dla dyscypliny wymagającej krótkiego, lecz intensywnego wysiłku musi być sport wytrzymałościowy, wymagający regularnej pracy serca i płuc.

10 KORZYŚCI – AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Od dawna podkreśla się zdrowotną rolę aktywności fizycznej. O takich korzyściach, wypływających z podejmowania wszelkiego rodzaju ruchu jak: wzrost maksymalnego poboru tlenu i objętości minutowej serca, poprawa wydolności mięśnia sercowego, wzrost metabolizmu, przeciwdziałanie otyłości oraz osteoporozie mówi się wiele. Kolejną istotą z punktu widzenia zdrowia człowieka sprawą jest obniżanie przez aktywność fizyczną hormonów stresu. Ruch poprawia nam nastrój nie tylko poprzez pobudzanie produkcji endorfin.

11 KORZYŚCI – SPORT ZESPOŁOWY Szczególną uwagę należy zwrócić na rolę gier zespołowych w kształtowaniu jednostki. Gry zespołowe świetnie wzmacniają mózg. Wymagają od nas przestrzegania reguł i strategii. Należy więc o nich pamiętać lecz w stosunku do zaistniałej sytuacji na boisku szybko reagować. Trenując gry zespołowe ćwiczymy spostrzeganie i refleks. Ćwiczą one jednocześnie koordynację, poczucie rytmu. Wreszcie gry drużynowe sprzyjają nawiązywaniu lepszych stosunków z innymi (poczucie koleżeństwa, towarzyskość). Uczą przestrzegania zasady fair play, szacunku dla rywala i kulturalnego zachowania w różnych sytuacjach.

12 Uczniowie naszej szkoły w ankietach głównie wyróżnili gry zespołowe: piłka nożna 91% piłka koszykowa 72% piłka ręczna 72% piłka siatkowa 69% Hokey 40% footbal amerykański 8% Rugby 8%

13 Nie zapominajmy jednak, że sporty zespołowe to nie tylko gry drużynowe. Należy pamiętać o istnieniu sportów zespołowych takich jak: taniec, biegi przełajowe (sztafetowe), tenis stołowy i ziemny (duble), narciarstwo (skoki drużynowe, sztafety zjazdowe i biegowe), pływanie (sztafety i mało znana piłka wodna), i wiele innych sportów.

14 prezentacji multimedialnej – w której zawarłyśmy najważniejsze informacje. gazetki – która przedstawia przeprowadzone wywiady i najpopularniejsze sporty zespołowe według naszych rówieśników ze szkoły.

15

16


Pobierz ppt "Higieny życia: aktywność fizyczna zapobiega nadużywaniu tytoniu, alkoholu, leków, nadmiernemu odżywianiu się i wpływa na regulacje snu. Medycyny: aktywność"

Podobne prezentacje


Reklamy Google