Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Radosław Piotrowicz. Od noworodka do pięciolatka to przepaść Od pięciolatka do mnie to tylko jeden krok Lew Tołstoj.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Radosław Piotrowicz. Od noworodka do pięciolatka to przepaść Od pięciolatka do mnie to tylko jeden krok Lew Tołstoj."— Zapis prezentacji:

1 Radosław Piotrowicz

2 Od noworodka do pięciolatka to przepaść Od pięciolatka do mnie to tylko jeden krok Lew Tołstoj

3 * wyjątkowo duża plastyczność centralnego układu nerwowego we wczesnym okresie rozwoju oraz związana z tym możliwość korekcji zaburzonych funkcji i kompensacji deficytów, * łatwiejsze generalizowanie przez dzieci wypracowanych umiejętności i nawyków * możliwość zahamowania rozwoju wielu zaburzeń o postępującym przebiegu, a czasami nawet całkowitego zatrzymania niekorzystnych zmian, * większa podatność małych dzieci na postępowanie rewalidacyjne i w efekcie szybsze postępy usprawniania,, * rodzice małych dzieci mają więcej nadziei, sił, zapału i wiary, dlatego są bardziej zaangażowani we współpracę ze specjalistami i we własny udział w terapii dziecka

4   wrodzone zadatki i tendencje rozwojowe tkwiące w samej strukturze organizmu dziecka,   wpływy i warunki środowiska naturalnego, w którym dziecko się wychowuje,   własna aktywność dziecka   sposoby i metody wychowania oraz wyniki Osiągnięcia rozwojowe to wypadkowa wielu czynników takich jak :

5 1. Wspomaganie rozwoju w domu Aby dziecko mogło w pełni rozwinąć swój potencjał w zakresie rozwoju, należy maksymalnie wykorzystać jego dom jako miejsce z najbardziej stymulującymi i najskuteczniej oddziaływającymi warunkami...”

6

7 1. Naturalne środowisko zarówno dla rodziców jak i dla dziecka 2. Baza codziennych zdarzeń idealnie stymulujących rozwój 3. Możliwość uczestniczenia w niej całej lub części członków rodziny 4. Znane środowisko pozwala na uzyskanie bardziej realistycznego obrazu dynamiki funkcjonowania i potrzeb rodziny 5. Możliwość stworzenia atmosfery sprzyjającej udzieleniu pomocy rodzinie

8 WSPOMAGNAIE uwzględniające wszystkie aspekty rozwoju dziecka: „... odpowiednia ocena umiejętności i potrzeb dziecka w każdej z dziedzin rozwoju oraz ustalenie, w jaki sposób oceniane umiejętności i potrzeby wpływają na funkcjonowanie rodziny Należy ocenić wszystkie dziedziny rozwoju a następnie dostosować habilitację i odpowiednią stymulację do potrzeb związanych z poszczególnymi obszarami...”

9 Czy wiesz że ludzie zapamiętują … * 20% tego co przeczytali * 30% tego co usłyszeli * 40 % tego co zobaczyli * 50% tego co powiedzieli * 60% tego co zrobili Jednak gdy czytają, słyszą widza mówią i robią coś z dana informacja, pamiętają z tego 90%

10 SŁYSZĘ WIDZE I SŁYSZĘ DZIAŁAM WIDZĘ - DZIAŁAM, WIDZE- SŁYSZĘ- DZIAŁAM WIDZĘ

11 * Każdy ma inny styl uczenia się i każdy ma w innym stopniu rozwinięte poszczególne inteligencje.

12 Ruch to podstawa uczenia

13 *.*.

14 WSPOMAGANIE „ Aby pomóc dziecku w prowadzeniu jego własnych badań, rodzice powinni zapewnić mu odpowiednie narzędzia, takie jak okulary, szkło powiększające, gogle do prowadzenia podwodnych obserwacji lub zestaw dla młodego wędrowca — do zbierania próbek w czasie wycieczek". wspólnego oglądania programów przyrodniczych, do posiadania zwierzątek a także odwiedzania muzeów przyrodniczych, ogrodów zoologicznych i innych miejsc, w których można obserwować żyjącą przyrodę.

15 WSPOMAGANIE * „zadawać intrygujące matematyczne zagadki — takie, dzięki którym dziecko na chwilę się zatrzyma i pomyśli". * Zabawy matematyczne * zadania polegające na szacowaniu, liczeniu w pamięci i rozwiązywaniu problemów. * Gry logiczne, szukanie dowodów, robienie planów dnia, zagadki * Czynności samoobsługowe; gotowanie, robienie kanapki

16 WSPOMAGANIE * umożliwienie dzieciom zabaw w większym gronie i zaleca także, by dzieci uczyły siebie nawzajem. „Pozwólmy im uczestniczyć w życiu społecznym, * Pełnienie ról społecznych * Drama, gry i zabawy zespołowe

17 WSPOMAGANIE * „zadawać intrygujące matematyczne zagadki — takie, dzięki którym dziecko na chwilę się zatrzyma i pomyśli". * Zabawy matematyczne * zadania polegające na szacowaniu, liczeniu w pamięci i rozwiązywaniu problemów. * Gry logiczne, szukanie dowodów, robienie planów dnia, zagadki * Czynności samoobsługowe; gotowanie, robienie kanapki

18 Dorosły kontroluje i ukierunkowuje aktywność dziecka, organizuje ZABAWĘ JA ROBIĘ TY PATRZYSZ Wspólne odkrywanie problemów, dzielenie wykonywania czynności JA ROBIE TY POMAGASZ Przejecie inicjatywy przez dziecko, próby samodzielnego wykonywania przy aktywnej obserwacji terapeuty TY ROBISZ JA POMAGAM Dorosły oddaje inicjatywę dziecku TY ROBISZ JA PATRZĘ

19 Gotowość szkolna nie musi oznaczać opanowania umiejętności czytania, pisania i liczenia. Jest to gotowość nauczenia się, jak czytać, pisać, liczyć. (L. Venger)

20 Co dziecko może zrobić dzisiaj przy współpracy z dorosłym — jutro zrobi samodzielnie. Dlatego jedyne dobre wskazówki, jakie możemy dać dziecku, to wskazówki, które poprzedzają rozwój i pobudzają go Lew Wygotsky … strefa najbliższego rozwoju …

21


Pobierz ppt "Radosław Piotrowicz. Od noworodka do pięciolatka to przepaść Od pięciolatka do mnie to tylko jeden krok Lew Tołstoj."

Podobne prezentacje


Reklamy Google