Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przedszkole Publiczne w Kiczycach opracowała mgr Aleksandra Trąbała.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przedszkole Publiczne w Kiczycach opracowała mgr Aleksandra Trąbała."— Zapis prezentacji:

1 Przedszkole Publiczne w Kiczycach opracowała mgr Aleksandra Trąbała

2 amerykański psycholog, neurolog twórca teorii Wielorakich Inteligencji zrewolucjonizował myślenie o inteligencji i samym uczeniu

3 każde dziecko posiada typy inteligencji w różnym stopniu rozwinięte każdą inteligencję można rozwinąć w działaniu poprzez właściwą organizację środowiska dziecka dziecko ma prawo do błędów, uczy się doświadczając w naturalny sposób w sytuacjach dydaktycznych, które organizuje mu nauczyciel

4 inteligencje są potencjałami, które można aktywować (zmieniają się w trakcie działania) wszystkie inteligencje wzajemnie ze sobą współpracują wszystkie inteligencje są równoprawne

5 matematyczno-logiczna ruchowa językowa wizualno - przestrzenna muzyczna interpersonalna (refleksyjna) interpersonalna przyrodnicza

6 dostosowanie form, metod pracy, zabaw i propozycji zajęć do zainteresowań i zdolności dzieci stymulowanie wszystkich dziedzin aktywności dzieci, a szczególnie: językowej, matematyczno – przyrodniczej, artystycznej, ruchowej, komunikacyjno – informacyjnej i społecznej rozwijanie potencjału intelektualnego dzieci i budowanie w nich motywacji do nauki

7 DZIECKONAUCZYCIELERODZICE

8 wykorzystanie mocnych stron dziecka wspieranie słabych stron zorganizowanie środowiska rozwojowego

9 Dziecko obdarzone inteligencją językową lepiej rozumie świat dzięki słowu mówionemu i pisanemu

10 Dziecko lubi: słuchać i opowiadać bajki, rymowanki, gry słowne, zadawać pytania, wymyślać swoje historie Dziecko jest wrażliwe na: dźwięki, budowę i znaczenie słów Dziecko posiada umiejętność: używania języka do zabawiania innych i negocjacji (posiada bogate słownictwo)

11 zgadywanki, gry słowne czytanie bajek dziecku śpiewanie, recytacja wierszy sensowna rozmowa z dzieckiem opowiadanie bajek przez dziecko kończenie rozpoczętych bajek, historyjek wymyślanie opowiadań wyrażanie zdania na dany temat zadawanie dziecku różnych pytań

12 Dziecko obdarzone inteligencją wizualno – przestrzenną lepiej rozumie świat dzięki wizualizacji i orientacji przestrzennej

13 Dziecko lubi: układać puzzle, klocki Lego, zabawki konstrukcyjne, poznawać otoczenie przez dotyk Dziecko jest: twórcze i pomysłowe Dziecko posiada umiejętność: orientacji w terenie, rysowania, konstruowania różnych budowli z klocków

14 wykonywanie prac plastycznych poznanie różnych technik plastycznych sklejanie modeli układnie puzzli, kloców pozwalanie dzieciom na czytanie mapy i pilotowanie w czasie jazdy samochodem lepienie z plasteliny oglądnie ilustracji wypowiadanie się na temat wycieczek, wypraw

15 Dziecko obdarzone inteligencją muzyczną najlepiej rozumieją świat przez rytm i melodię

16 Dziecko potrafi: ładnie śpiewać, tańczyć, grać na instrumentach muzycznych, odtworzyć melodię (słyszana raz lub dwa razy) Dziecko spontanicznie: wystukuje rytm, śpiewa lub nuci Dziecko ma umiejętność: rozpoznawania niewłaściwie zagranych lub zaśpiewanych dźwięków, wybijania rytmu do muzyki

17 łączenie z muzyką wszystko, co tylko się da wyróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia (podczas spaceru) prezentowanie swoich umiejętności przed szerszą publicznością zamienianie w piosenki wiadomości do zapamiętywania wymyślanie rymowanek i piosenek słuchanie różnorodnej muzyki

18 Dziecko obdarzone inteligencją ruchową najlepiej rozumieją świat przez ruch i fizyczny kontakt

19 Dziecko ma problemy z: usiedzeniem na jednym miejscu Dziecko lubi: poznawać nowe rzeczy za pomocą dotyku, tańczyć, obcować z zwierzętami i naturalnym środowiskiem Dziecko ma umiejętność: zapamiętywania wiadomości z zakresu przyrody, liczenia i wymyślania nowych gier, posługiwania się z łatwością różnymi przedmiotami

20 uprawianie sportu uczestnictwo w zajęciach artystycznych łączenie ruchu z nowymi wiadomościami zagadki ruchowe (kalambury) zabawy z przyborem do ćwiczeń nauka tańców wyrażanie swoich emocji za pomocą ruchu udział w przedstawieniach teatralnych

21 Dziecko obdarzone inteligencją logiczno – matematyczną najlepiej rozumieją świat przez ciągi zdarzeń

22 Dziecko lubi: porządek, zbierać informacje na dany temat, aby rozwiązać konkretny problem, gry i zagadki Dziecko wykonuje: precyzyjnie instrukcje Dziecko potrafi: dokonywać kalkulacji w pamięci, dostrzec przyczyny i skutki, logicznie myśleć, dostrzegać regularność (powtarzalność)

23 zagadki pobudzające myślenie zadania matematyczne, gry liczbowe samodzielne rozwiązywanie problemów liczenie układnie historyjek obrazkowych wymyślanie, co by było gdyby … wspólne gotowanie, przygotowanie posiłków majsterkowanie wymyślanie zalet i wad, np. oglądania tv wyciąganie wniosków z bajek, programów telewizyjnych

24 Dziecko obdarzone inteligencją interpersonalną (emocjonalną) najlepiej rozumie świat, obserwując go oczyma innych ludzi

25 Dziecko uczy się: przez kontakt z innymi osobami Dziecko potrafi: wprowadzać kompromis, negocjuje, odczuwać emocje oraz intencje innych osób, dowodzić w grupie (przywódca), organizować pracę w grupie Dziecko ma umiejętność: przedstawia jasno swoich potrzeb

26 zabawy w większym gronie uczenie się dzieci od siebie nawzajem oglądnie ilustracji, książek połączone z rozmową na temat uczuć i myśli przedstawionych osób powierzenie obowiązków i zadań do wykonania

27 Dziecko obdarzone inteligencją interpersonalną najlepiej rozumie świat, patrząc na niego ze swojego punktu widzenia

28 Dziecko ma: jasno sprecyzowany punkt widzenia, odczucia i motywy działania Dziecko wie: jakie sytuacje są dla niego odpowiednie, a jakich powinno unikać, jakie są jego możliwości Dziecko lubi: zabawę w samotności, podejmować wyzwania

29 samodzielne wybieranie nowych zadań samodzielne planowanie swojej pracy gry i zabawy powinny być specjalnie dla niego zindywidualizowane wyznaczenie własnego miejsca pracy wypowiadanie swoich opinii uwrażliwienie na potrzeby innych poprzez dobór tekstów literackich

30 Dziecko obdarzone inteligencją przyrodniczą najlepiej rozumie świat przez swoje otoczenie

31 Dziecko lubi: przebywać na świeżym powietrzu, dbać o przyrodę, zwierzęta, pracę porządkowe w ogrodzie, obserwować środowisko naturalne Dziecko posiada umiejętność: rozumienia świata roślin i zwierząt, poznania ich różnorodności i potrzeb

32 prowadzenie hodowli roślin (obserwacja) wykonywanie doświadczeń spacery i wycieczki oglądanie programów przyrodniczych posiadanie własnego zwierzątka odwiedzania ogrodów zoologicznych

33 Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. Janusz Korczak


Pobierz ppt "Przedszkole Publiczne w Kiczycach opracowała mgr Aleksandra Trąbała."

Podobne prezentacje


Reklamy Google