Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Medialna rzeczywisto ŚĆ Czyli jak media kształtują rzeczywistość młodego człowieka ?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Medialna rzeczywisto ŚĆ Czyli jak media kształtują rzeczywistość młodego człowieka ?"— Zapis prezentacji:

1 Medialna rzeczywisto ŚĆ Czyli jak media kształtują rzeczywistość młodego człowieka ?

2 Wspólczesny Gimnazjalista Młodzież w wieku gimnazjalnym to osoby aktualnie przechodzące okres dojrzewania. Dojrzewający człowiek kształtuje swoją osobowość, zaczyna także coraz bardziej przywiązywać uwagę do tego co mówi, dlaczego to mówi – kształtują się jego poglądy. Ważną rolę odgrywa dla niego szkoła, rodzina, lecz przede wszystkim znajomi. Mimo iż każdy z gimnazjalistów spędza czas inaczej, mniej lub bardziej aktywnie, to i tak każdy z nich ma w swoim życiu do czynienia z mediami. To one kształtują znacznie jego, lub jej osobowość. W odróżnieniu jednak od dorosłego odbiorcy młodzi ludzie wykorzystują media raczej jako drogę do komunikowania się ze sobą, niż raczej jako źródło informacji. Niestety nie zdają sobie sprawy z zagrożeń płynących z mediów.

3 Zagro Ż enia Medialne Media to przede wszystkim źródło rozrywki i informacji. Media nie są w dzisiejszym społeczeństwie doszczętnie kontrolowane – swobodnie mogą przekazywać wszystkim informacje. Wiąże się to z wieloma niezmiernymi zagrożeniami dla młodego człowieka. Wielu młodych ludzi niestety nie zdaje sobie jednak z tego sprawy.

4 Wady informacji Medialnej Media posiadają wiele wad i niosą z sobą zagrożenia dla młodego człowieka. Są to między innymi: Propagowanie negatywnych zachowań w szczególności przemocy i agresji Konsumpcjonizm i propagowanie działań sprzecznych z religią i moralnością Ograniczenie czasu wolnego, który można spędzić aktywnie, na obcowanie z innymi ludźmi i przeznaczenie go na życie w rzeczywistości wirtualnej Reklama a przede wszystkim product placement

5 Niezaprzeczalne Zalety Mediów Mediom nie można jednak odmówić wielu niezaprzeczalnych zalet. Są to m.in.: Poszerzenie wiedzy i zainteresowań młodego człowieka Znajomość bieżących wydarzeń z kraju i świata Możliwość kontaktu ze znajomymi Funkcja rozrywkowa – m.in. Infotainment

6 Nieodł Ą cznym elementem naszego Ż ycia s Ą media. Jak wi Ę c korzysta Ć z nich m Ą drze?

7 Milczenie jest ZŁOTEM Unikanie zagrożeń płynących z Internetu wiąże się przede wszystkim z postrzeganiem przez nas świata. Warto czasem wyciszyć się na moment i przemyśleć wszystko na spokojnie, bez szumu telewizora czy radia. Nasze zainteresowania są nieodłącznym elementem naszego światopoglądu. Nie możemy więc uparcie dawać mediom swobody w ingerowaniu w nasze poglądy. Jeśli wśród medialnej nagonki nie znajdziemy czasu na siebie, staniemy się otwarci na podświadomą manipulację ze strony mediów.

8 Media kwesti Ą wyboru To, jakie treści wyszukujemy zależy rzecz jasna od nas samych. Musimy zatem pamiętać, że to jakie zagrożenia na nas czekają, zależy od tego czego wyszukujemy. Głównie chodzi tu o Internet, jednak każde media dają nam wybór. To od nas zależy, jakiej radiostacji słuchamy, jakie gazety czytamy, jaki oglądamy film. Nie możemy także się przytłaczać i poszukiwać wszystkiego na raz. Ważna jest selekcja materiału i wybór odpowiednich stron internetowych, gazet, programów telewizyjnych i radiowych, które nie tylko nas ciekawią; interesują, lecz także tych, które mogą wnieść coś do naszego życia

9 Moralno ŚĆ A MEDIA Każdy człowiek posiada własną moralność. Dla jednego coś normalnego, jest zarazem czymś nienormalnym dla drugiego. Na przykład oryginalny, czasem wyzywający wygląd dla jednych jest czymś odrzucającym, a dla innych to sposób wyrażania siebie. Na takich samych zasadach działają media. Jedni wyszukują treści, czytają gazety, oglądają filmy, które choć dla nich są na porządku dziennym, inni traktują jako obraźliwe, oburzające, niemoralne. To, czym się interesujemy powinno więc być podporządkowane naszej własnej moralności, nie czyjejś, obcej i odwrotnie. Sami także nie powinniśmy narzucać innym własnej moralności, własnych poglądów.

10 Co więc robić by unikać medialnych zagrożeń? Unikanie Medialnych Zagrożeń Zrozumienie wartości ciszy i jej potrzeby w budowaniu świato- poglądu. Odpowiednia selekcja wyszukiwanego materiału. Podporządkowanie wyszukiwanych treści swojej własnej moralności.

11 Konkluzja Media to niezmierne źródło informacji i rozrywki. Dla młodzieży stanowią one szczególną rolę, kształtując ich osobowość, poglądy czy światopogląd. Mimo iż mają wiele wad, nie można im odmówić wielu zalet. Media mają wpływ nie tylko na młodzież, lecz także na dorosłych ludzi. Nie możemy więc powiedzieć, że media są głównym źródłem demoralizacji młodzieży skoro dorośli, którzy mają im dawać im przykład także są pod ich wpływem. Kto więc ponosi odpowiedzialność za złe zachowania młodzieży: Ludzie, czy Media?


Pobierz ppt "Medialna rzeczywisto ŚĆ Czyli jak media kształtują rzeczywistość młodego człowieka ?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google