Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Usługi Enterprise Europe Network Zarządzanie innowacjami/ SME Instrument 16.04.2014.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Usługi Enterprise Europe Network Zarządzanie innowacjami/ SME Instrument 16.04.2014."— Zapis prezentacji:

1 Usługi Enterprise Europe Network Zarządzanie innowacjami/ SME Instrument

2

3 Brazylia

4

5 Transfer technologii Współpraca międzynarodowa Dostęp do funduszy Doradztwo dot. prawa i standardów UE Ochrona własności intelektualnej oraz przemysłowej Informacje o politykach UE Standardowe usługi EEN

6 Transfer technologii oraz w spółpraca międzynarodowa 1. Międzynarodowa baza profili technologicznych oraz biznesowych. 2. Audyty technologiczne/ biznesowe. 3. Spotkania B2B.

7 Transfer technologii oraz w spółpraca międzynarodowa 1. Międzynarodowa baza profili technologicznych oraz biznesowych. 2. Audyty technologiczne/ biznesowe. 3. Spotkania B2B.

8 Ochrona własności intelektualnej oraz przemysłowej 1. Doradztwo w zakresie identyfikacji i ochrony pomysłów, technologii, itp. 2. IPR Helpdesk-

9 Dostęp do funduszy Informacja o dostępnych regionalnych, krajowych, międzynarodowych źródłach finansowania dotyczących badań i rozwoju, innowacji, inwestycji, zatrudnienia, szkoleń i eksportu.

10 Informacje o politykach UE 1. Informacje o istniejącym prawie UE. 2.Informacje o propozycjach zmian w prawie UE.

11 Doradztwo dot. prawa i standardów UE 1. Standaryzacja (np. oznaczenie CE). 2.Prawo (np. dyrektywy Wspólnoty Europejskiej). 3.Podatki. 4.Inwestycje zagraniczne.

12 Nowe usługi sieci EEN Wzmacnianie zdolności MŚP do zarządzania procesami innowacyjnymi Coaching

13 Wzmacnianie zdolności MŚP do zarządzania innowacjami 1. Odbiorcy – mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z potencjałem rozwoju na rynkach międzynarodowych. 2. Cel – wzmocnienie pozycji przedsiębiorstw poprzez pomoc w uwolnieniu ich potencjału przez lepsze zarządzanie procesem innowacyjnym.

14 Schemat realizacji usługi Identyfikacja firm Ocena zdolności do zarządzania innowacjami, analiza potrzeb, opracowanie planu działania Wdrożenie planu działania 1,5 dnia 5 dni Raport końcowy 0,5 dnia

15 Coaching- definicja Interaktywny proces szkolenia, poprzez metody związane z psychologią, realizowaniem procesu decyzyjnego do zaspokajania potrzeb, który pomaga pojedynczym osobom lub organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania, osiągnięcia celu. Dzięki coachingowi klienci ustalają konkretniejsze cele, optymalizują swoje działania, podejmują trafniejsze decyzje i pełniej korzystają ze swoich naturalnych umiejętności. Źródło: Wikipedia

16 Coaching 1. Odbiorcy – beneficjenci SME Instrument 2. Cel – wsparcie beneficjentów SME Instrument w przejściu przez fazę I i II poprzez opracowanie planu coachingu

17 Coaching Opiekun – ekspert sieci EEN 1.Pomoc w wyborze wykonawcy 2.Wsparcie w relacjach – przedsiębiorstwo – wykonawca 3.Wsparcie MŚP w zarządzaniu projektem 4.Uzyskanie akceptacji coaching planu przez przedsiębiorstwo

18 Coaching Wykonawca 1.Coach z europejskiej bazy wybrany przez przedsiębiorstwo 2.Doświadczony przedsiębiorca i zawodowy konsultant z zakresu innowacyjności 3.Opracowanie coaching planu 4.Wsparcie MŚP w fazie I - pomoc w przygotowaniu i aplikacji do fazy II

19 Schemat realizacji usługi Identyfikacja firm, doradztwo w aplikacji do fazy I SME Instrument Analiza potrzeb, wybór coacha,przyg otowanie planu coachingu Praca na linii firma-coach- KE, wdrożenie planu coachingu 2,5 dnia 4 dni Raport końcowy 0,5 dnia

20 Contact: Tomasz Kuraś Enterprise Europe Network Lublin University of Technology een.ec.europa.eu een.pollub.pl


Pobierz ppt "Usługi Enterprise Europe Network Zarządzanie innowacjami/ SME Instrument 16.04.2014."

Podobne prezentacje


Reklamy Google