Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Analiza pracy śródrocznej w roku szkolnym 2013/2014 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Drewnicy przygotowana przez dyrektora Iwonę Błońską na podstawie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Analiza pracy śródrocznej w roku szkolnym 2013/2014 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Drewnicy przygotowana przez dyrektora Iwonę Błońską na podstawie."— Zapis prezentacji:

1 Analiza pracy śródrocznej w roku szkolnym 2013/2014 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Drewnicy przygotowana przez dyrektora Iwonę Błońską na podstawie dokumentacji szkolnej

2 I. Krótka charakterystyka ZSP Zespół Szkolno Przedszkolny w Drewnicy składa się z 4 oddziałów przedszkolnych i 12 oddziałów szkolnych. Dzieci i uczniowie naszego Zespołu dowożone są do szkoły z największego terenu naszej gminy od Starych Babek po Wiśniówkę i Mikoszewo. Dowozami powiązani jesteśmy ze szkołą w Mikoszowie i Jantarze. W Zespole pracuje 29 pedagogów i 17 pracowników administracji i obsługi. Przedszkole funkcjonuje w godzinach świetlica w godzinach Zajęcia w rocznym przygotowaniu przedszkolnym trwają od (w tym zajęcia z pomocy psychologiczno pedagogicznej). Lekcje rozpoczynają się o (kończy się 8 lekcja)

3 Osiągnięcia dzieci /uczniów Zestawienie wyników nauczania i frekwencji Ilość uczniówFrekwencjaśrednia ocenWypożyczone książki 2013 I SEMESTR 2013 I SEMESTR 2013 I SEMESTR 3-4 latki %76%VII OA %85%V OB %81%VI OC %81%VI IA 15*20 91%92%IV 68 IB 16*20 87%91%IV 68 IIA %92%IV 86 IIB 16 87%92%IV 47 IIIA %94%I 49 IIIB %93%II 49 IVA %94%I 4,39 II48 IVB % 93%II 4,5 I49 VA 14 89%94%I4,34,12 IV72 VB %94%I4,083,7 VI35 VI A %94%I4,544,3 III31 VIB 25 93%93%II4,164,0 V38 Razem/średnia %90%4,194,17 640/ śr.53 kl/ucz.3

4 311 uczniów więcej o 6 niż w czerwcu 2013 obserwujemy w dalszym ciągu migrację rodziców za pracą. Frekwencja w ubiegłym roku szkolnym 87% w bieżącym semestrze 90%, frekwencja w całym Zespole jest wyższa niż w latach ubiegłych. W szkole nie ma klasy z frekwencją poniżej 90%, 5 klas ma frekwencje 94%. Średnia ocen śródrocznych 4,17 na koniec roku szkolnego 2012/ ,19 w porównaniu do roku szkolnego 2011/ ,06 o 0,1 wyższa. Uczniowie osiągają wysokie wyniki w nauce wśród najlepszych uczniów są dwie uczennice ze średnią 5,9 z klasy IV a i Va.

5 Najlepsi uczniowie w szkole: W klasach I-III HYNEK NIKODEM JENDYKIEWICZ PATRYCJA SOPATA MATEUSZ WASILUK WIKTORIA, WIECIECH OLIWIA, ZGLINIECKI JAKUB NASTERNAK WERONIKA KOC BEATA JARMUŁ MIKOŁAJ KRÓLAK MAKSYMILIAN PRZYBYŁ AGATA MAŁKUSZEWSKA NADIA KLECZEWSKA ZUZANNA, IRLA BARTOSZ TWARDOWSKI TOMASZ

6 Klasa II AMBROS MILENA BĄK MARTYNA ANDRZEJEWSKA ZUZANNA MOLĘDA PATRYCJA, OSTASZEWSKA PATRYCJA OSTATEK IGOR SKORUPA MATEUSZ BERNATEK ALEKSANDRA CZOPP JULIA KRUGLICKI TOMASZ MOLENDA OLIWIA ROGOWSKI KACPER

7 klasaIII DYWICKA KAROLINA GOGÓŁ JOANNA JENDYKIEWICZ DOMINIK KOC SYLWIA KUŚNIEREK ZUZANNA LALO EMILIA MAZUR PATRYCJA RYBICKA KINGA SOPATA MAJA KOWITZ DOMINIKA BARSZCZ WERONIKA CHMIEL VIKTORIA GALAS ADRIANNA GRZĘBSKI BŁAŻEJ KOC WIKTORIA SZCZĘSNA OLIWIA WIECIECH JULIA WRÓBEL MARTYNA KOWALSKA JULIA CZELADKA DARIA

8 W KLASACH IV-VI Klasa IV a HRYCYNA JULIA-5,92 CZECHOWSKA JUSTYNA- 5,08 ZAWILIŃSKA WIKTORIA-5,08 KOŚLA OLGA-4,91 MILLER ZUZANNA- 4,92 GORCZYŃSKA JULIA-4,83 Klasa IVb MEŁNICKA WIKTORIA- 5,63 MAKOWSKA MAJA-5,45 KAROLAK MARIA- 5,36 LUTY KACPER- 5,27 KIBORT EMILIA-5,18 PRZEDPEŁSKI JAKUB-4,81 CHMIEL ARTUR- 4,81

9 Klasy IV-VI Klasa Va STOOP MARTYNA -5,9 ORŁOWSKA ALEKSANDRA 5,09 BEDNARSKA KLAUDIA - 4,82 Klasa Vb KULING GABRIELA 5,36, JURKIEWICZ KACPER -4,81 WRÓBEL JAKUB -4,81

10 Klasy IV- VI Klasa VIa OKOŃSKA PATRYCJA- 5,36 MARKIEWICZ BARTOSZ – 5,1 PRZYBYŁ PATRYCJA- 5,0 KOC KATARZYNA-4,9 KLUCZEK AREK- 4,9 OKUPIŃSKI OLAF - 4,87 DOLIŃSKA OLIWIA – 4,8 Klasa VIb KOWITZ WIKTORIA - 5,37 KOWALSKA ADRIANNA - 5,25, GRUDZIŃSKA MICHALINA - 5,0, CEBULA ZUZANNA – 4,87 FLORKOWSKA KAROLINA– 4,87 SZMYTKOWSKA MARTA – 4,7

11 Oceny z zachowania klas IV-VI ocenaIV AIVBVAVBVI AVI BOgółem Wzorowe 953%636%428%319%728%1040%3934% 7 30%939%831%421%844%8 4432%* Bardzo dobre 423%958%428%744%1352%624%4338% 14 58%521%623%738%633%6 4436%* Dobre 318%16%18%425%520%936%2321% 312%626%831%210%15%1 2116%* Poprawne16%00536%212%000087% 00314%00421%317%3 1312%* Nieodpowied nie %0016%1 43%* Naganne *

12 Kolejny rok nie ma uczniów z nagannym zachowaniem, w tym roku nie ma uczniów z zachowaniem nieodpowiednim. Jest o połowę mniej ocen poprawnych, które występują prawie wszystkie w klasach V należy wzmocnić działania wychowawcze ze wsparciem psychologa i pedagoga szkolnego w tych klasach. Ocen dobrych, bardzo dobrych i wzorowych jest więcej niż w latach ubiegłych. Uczniów klas V w większym stopniu szczególnie tych z problemami w zachowaniu proponuję włączyć do działań samorządu szkolnego.

13 Bezpieczeństwo i opieka medyczna w Zespole

14 Zestawienie wypadków w roku szkolnym Rodzaj zdarzeniaMiejsce zdarzeniaRodzaj zajęć Zmiażdżenie 3 palców W autobusie szkolnym po lekcjach w drodze do domu Kciuk reki prawejSala gimnastycznaLekcja w-f Uraz nogi prawejstołówkaObiad grupy przedszkolnej

15 Analiza zarejestrowanych wypadków i zgłoszonych wypadków ( 3 uczniów co stanowi ok.1% dzieci / uczniów ZSP )pozwala wyciągnąć wnioski: 1.Analizowanie wydarzeń które miały miejsce w klasie, na przerwie, w drodze do szkoły i w różnych sytuacjach pozaszkolnych celem unikania niepotrzebnych zdarzeń i wypadków. 2.Wykonywanie praktycznych ćwiczeń z zakresu udzielania pierwszej pomocy współpraca z pielęgniarką. 3.W dalszym ciągu należy prowadzić na zajęciach wychowania fizycznego, zajęciach w świetlicy, godzinach z wychowawcą oraz na edukacji społecznej pogadanki, dyskusje na temat bezpiecznego zachowania i przestrzegania ustalonych zasad w szkole na wszystkich Zajęciach. Opiekę medyczną zapewnia pielęgniarka -gabinet czynny 6 razy w miesiącu. W ramach swoich działań pani pielęgniarka zapewnia : prowadzenie dokumentacji, bilanse, badania przesiewowe, kontrole i uzupełnianie apteczki szkolnej, pogadanki na temat promocji zdrowia we wszystkich oddziałach, sprawdzanie higieny i czystości uczniów, systematyczna akcja fluoryzacji. Współpraca na terenie szkoły między panią pielęgniarką a środowiskiem szkolnym przebiega prawidłowo.

16 Udział szkoły w konkursach, olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych. Mistrzostwa Powiatu Nowy Dwór Gdański w Sztafetowych Biegach Przełajowych w Stegnie – I miejsce - skład sztafety: Maranowski Łukasz, Brzeziński Kamil, Miller Radosław, Kwiecień Błażej, Kluczek Arkadiusz, Szymusik Marcel, Kruglicki Michał, Trawicki Jakub, Jurkiewicz Kacper, Wróbel Jakub – II miejsce - skład sztafety: Kwiecień Laura, Sopata Małgorzata, Duda Oliwia, Szmytkowska Marta, Kosk Wiktoria, Kibort Julia, Kuling Gabriela, Kosk Sylwia, Suszewska Wiktoria, Cebula Zuzanna

17 Mistrzostwa Gminy Stegna w halowej Piłce Nożnej Szkół Wiejskich I miejsce – skład zespołu jak poniżej Mistrzostwa Powiatu Nowy Dwór Gdański w Halowej Piłce Nożnej szkół wiejskich w Marzęcinie III miejsce - skład zespołu: Markiewicz Bartosz, Maranowski Łukasz, Okupiński Olaf, Miller Radosław, Kluczek Arkadiusz, Brzeziński Kamil, Kruglicki Michał Mistrzostwa Powiatu Nowy Dwór Gdański w Indywidualnych Biegach Przełajowych w Stegnie – III miejsce (awans do finału wojewódzkiego) - Olaf Okupiński – V miejsce (awans do finału wojewódzkiego) - Łukasz Maranowski – V miejsce (awans do finału wojewódzkiego) - Sylwia Kosk

18 Mistrzostwa Powiatu Nowy Dwór Gdański w Tenisie Stołowym Dziewcząt w Kmiecinie – I miejsce (awans do półfinału wojewódzkiego) - Czajka Julia, Florkowska Karolina, Cebula Zuzanna Mistrzostwa Powiatu Nowy Dwór Gdański w Pływaniu Indywidualnym – I miejsce (awans do finału wojewódzkiego) - Brzeziński Kamil – I miejsce (awans do finału wojewódzkiego) - Dywicki Damian – III miejsce - Rosikiewicz Martyna – III miejsce - Kibort Emilia – III miejsce - Pegza Kacper – II miejsce - skład zespołu: Kibort Emilia, Pegza Kacper, Stoop Martyna, Dywicki Damian, Rosikiewicz Martyna, Brzeziński Kamil II miejsce w Półfinałach Wojewódzkich w Tenisie Stołowym Dziewcząt w Otłowcu – Czajka Julia, Florkowska Karolina, Cebula Zuzanna (rezerwowa) Udział w Finałach Wojewódzkich w Pływaniu w Kościerzynie : Brzeziński Kamil, Dywicki Damian

19 Nauczyciele naszego Zespołu są organizatorami wielu konkursów. Szczególnie dziękuję za przygotowanie i przeprowadzenie : E.Okraska-Stoop, K.Piórecka – konkurs plastyczny Jesienna biżuteria p.B.Kłos- konkursy czytelniczo- plastyczne –Autorzy i ich utwory, Mój ulubiony wiersz J.Tuwima klasy I-III, IV-VI, p.K.Górska, p.A.Krokosz - organizacja konkursów przedmiotowych- języka polskiego na szczeblu szkolnym, udział w konkursie na szczeblu regionu p.A.Kunicka, p.Z.Koszelak – organizacja konkursów przedmiotowych- matematycznych na szczeblu szkolnym, udział w konkursie na szczeblu regionu p.A.Bastian- Ogólnopolska Franciszkańska olimpiada wiedzy o św. Maksymilianie, Wojewódzko-Metropolitarny konkurs biblijny Ksiega Rodzaju – etap szkolny Dziękuję wszystkim nauczycielom za przygotowywanie dzieci /uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych do udziału w konkursach, olimpiadach i zawodach.

20 Ważne wydarzenia z życia szkoły: Ślubowanie uczniów klas I- (B.Kowitz, K.Bazior,) Dzień Komisji Edukacji Narodowej (K.Górska, A.Michalczuk, E. Będźmierowska) Obchody z okazji 11 listopada(Z.Koszelak, A.Krokosz.Grudka, ) Andrzejki w szkole i w przedszkolu (wychowawcy grup i klas) Rekolekcje adwentowe( współudział A.Bastian) Gminne Mikołajki( I. Błońska, G.Mełnicka) Jasełka dla społeczności- rodziców, uczniów, mieszkańców gminy (A.Krokosz, A.Bastian, E. Okraska –Stoop, K.Piórecka i Rada Rodziców) Bal Karnawałowy( wychowawcy nauczyciele grup i klas) Dzień Babci i Dziadka(M.Wróblewska -Raboszuk,A.Cebula, M.Sulowsk, B.Kowitz, K.Bazior, A.Bazior, A.Szewc, E. Okraska –Stoop, K.Piórecka, M.Michalczuk i Rada Rodziców)

21 Wycieczki i wyjazdy: Centrum Hewelianum Lodowisko w Gdańsku Kino-Hobbit Teatrzyk- Zaczarowany ołówek Wycieczki po najbliższej okolicy: Jantar, Stegna,Mikoszewo,

22 Udział uczniów w projektach i akcjach o różnym charakterze: promujących przyjazną adaptację dzieci sześcioletnich w edukacji szkolnej jako kontynuacja projektu z roku ubiegłego: W ramach projektu zostały zrealizowane następujące zadania: zajęcia dla dzieci pięcioletnich i ich rodziców przeprowadzone w oddziałach przedszkolnych i grupach przedszkolnych, -zajęcia dla dzieci pięcioletnich i ich rodziców przeprowadzone w szkole; Spartakiada Sportowa w Szkole Podstawowej w Tujsku.

23 W ramach Polskiej Akademii Dziecięcej co miesiąc uczniowie klas I-III uczestniczą z nauczycielami w zajęciach które odbywają się w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie- koordynator p. K.Bazior, czynny udział biorą wychowawcy klas. W ramach środków z UE uczniowie naszej szkoły korzystali z dwóch projektów realizowanych przez ARMiR : Szklanka Mleka, Owoce w szkole programy są realizowane już czwarty rok szkolny. W ramach tych programów dzieci otrzymują smakowe lub białe mleko w kartoniku. Owoce w szkole to sezonowe owoce i warzywa lub soki. Obok programów UE promujących zdrowe odżywianie i kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych rodzice klasy III b wspólnie z dziećmi pod kierunkiem wychowawcy realizują program promujący zdrową żywność

24 Uczniowie klas IV-VI pod kierunkiem p.E.Będźmierowskiej od 3 lat biorą udział w ogólnopolskim projekcie Aktywna edukacja przyrodnicza w dolinie Wisły projekcie Tropiciel. Program Aktywna Edukacja – technologia informacyjno- komunikacyjna w codziennym życiu szkoły. Program Szkoła Współpracy- samorządność na wszystkich poziomach naszej społeczności: uczniowie, rodzice i nauczyciele. Akcja Pomóż zwierzętom przetrwać zimę- organizowany przez Park Krajobrazowy Mierzeja Wiślana – koordynator p.E.Będźmierowska udział klasy I-VI i nauczyciele- wychowawcy. Akcja charytatywna w ramach Szlachetnej paczki. Akcja Pełna Miska organizatorzy samorząd uczniowski(A.Krokosz, A.Bastian)

25 Akcja Góra Grosza organizatorzy samorząd uczniowski(A.Krokosz, A.Bastian) Kiermasz Bożonarodzeniowy organizatorzy samorząd uczniowski(A.Krokosz, A.Bastian) Akcja pomocy starszym mieszkańcom Drewnicy organizatorzy samorząd uczniowski(A.Krokosz, A.Bastian) Zbiórka odzieży dla potrzebujących organizatorzy samorząd uczniowski(A.Krokosz, A.Bastian)

26 Zajęcia pozaszkolne i pozalekcyjne. Dla uczniów z różnymi problemami na terenie Zespołu funkcjonuje Ognisko wychowawcze w zajęciach bierze udział 15 uczniów. Zajęcia organizowane są dwa razy w tygodniu w liczbie 16 godzin miesięcznie. Ognisko prowadzi pedagog szkolny.W trakcie zajęć realizowane są różnorodne programy profilaktyczne, mają one ogromny wpływ na socjalizację naszych uczniów i wpływają pozytywnie na proces wychowawczy realizowany w placówce.

27 Ogromny wpływ na osiąganie lepszych wyników, niwelowanie problemów, korygowanie nieprawidłowości mają zajęcia dodatkowe o charakterze dydaktyczno –wychowawczo – wyrównawczo – korygującym w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Zajęcia dodatkowe wspierające proces dydaktyczny to : zespoły wyrównawcze w każdej klasie IV, V, VI z języka polskiego i matematyki; przygotowanie do sprawdzianu dla klasy VI ( do marca); zespół korekcyjno – kompensacyjny dla uczniów klas I-III, logopedyczne, rewalidacji indywidualnej, rozwijanie umiejętności komunikacji, terapii pedagogicznej,

28 Zajęcia dodatkowe w formie kół zainteresowań: Młodzi wolontariusze Koło matematyczne(I, II etap edukacyjny) Koło plastyczne Warsztaty plastyczne Zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe Koło gier planszowych i matematycznych Koło językowe Koło fotograficzne W ramach zajęć Sport po po dwa razy w tygodniu odbywają się zajęcia z tenisa stołowego i piłki nożnej. Zajęcia te w znacznym stopniu wzbogacają ofertę naszego Zespołu. Mają bezpośredni wpływ na rozwój zainteresowań oraz zdolności naszych uczniów.

29 Dokształcanie i doskonalenie zawodowe. W bieżącym roku szkolnym nauczyciele : Kontynuują studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej- oligofrenopedagogika studia doktoranckie z zakresu psychologii, z zakresu plastyki i techniki. cykl szkoleń Metody Dobrego Startu Wszyscy nauczyciele uczestniczyli w pracach zespołów samokształceniowych a zespoły samokształceniowe przeprowadziły rady szkoleniowe : Problemy adaptacyjne na różnych poziomach edukacyjnych Efektywne doskonalenie nauczycieli droga do sukcesów uczniów Znaczenie muzyki dla rozwoju dzieci. Wspomaganie uczniów z wadami wymowy poprzez nauczycieli szkoły podstawowej. Szkolenie w ramach SORE Nauczyciele systematycznie uczestniczą w spotkaniach metodycznych,oraz warsztatowych prowadzonymi przez wydawnictwa podręczników szkolnych

30 Poprawa bazy. Rodzice zakupili: dywan dla oddziału 0C, darczyńca ofiarował wykładzinę do oddziału OB regał do Sali 2 klasa IA regał do Sali 4 oddział OC regały do Sali 9 klasa IIIA lektury szkolne(prowizja z PZU) organy elektryczne zabawki do grupy 3 i 4 latków Z własnych środków zakupiono: Dokonano remontu dwóch łazienek szkolnych przy sklepiku. Wymieniono podłogi w salach przedszkolnych 21 i 21a. Zakupiono zabawki do grupy 3 i 4 latków, Zakupiono gry dydaktyczne dla grup rocznego przygotowania przedszkolnego, Zakupiono słowniki języka niemieckiego, Zakupiono słowniki ortograficzne do klas I-III, Zakupiono mapy polski dla klas I-III, Głośniki do komputerów dla trzech klas, Tablicę białą na kółkach, Ławki i krzesła do jednej klasy, szafę na dzienniki do pokoju nauczycielskiego, 2 duże tablice korkowe. Patelnię elektryczną, Zakupiono materiały na wyremontowanie pozostałych łazienek w szkole (6 dla uczniów i dla personelu).

31 Serdecznie dziękuję wszystkim uczniom, rodzicom, nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi oraz wszystkim ludziom dobrej woli, za współpracę z naszym Zespołem.


Pobierz ppt "Analiza pracy śródrocznej w roku szkolnym 2013/2014 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Drewnicy przygotowana przez dyrektora Iwonę Błońską na podstawie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google