Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006."— Zapis prezentacji:

1 CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006

2 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Zbiorowość badana: Ludność Polski w wieku 15 i więcej lat Metoda doboru próby: Próba losowo-kwotowa: RESPONDENCI dobierani metodą kwotową ze względu na: płeć, wiek i wykształcenie w 100 PUNKTACH REALIZACJI (gminach) wylosowanych z prawdopodobieństwami proporcjonalnymi do liczby ludności Metoda zbierania danych: Indywidualny wywiad kwestionariuszowy Czas przeprowadzenia wywiadów: października 2006 roku Efektywna liczebność próby: N= 1015 osób Statystyczny błąd oszacowań: nie większy niż (+/-) 3,1% na poziomie ufności 0,95 dla N=1015 Metodologia

3 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik DANE O RESPONDENTACH

4 Znajomość akcji Cała Polska czyta dzieciom

5 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik W pięć lat po zainaugurowaniu akcji Cała Polska czyta dzieciom znajomość jej deklaruje ponad 3/4 Polaków w wieku od 15 roku wzwyż: We wrześniu 2006 roku znajomość akcji deklaruje 85% Polaków, o 8% więcej niż we wrześniu 2004 roku - różnica ta jest istotna statystycznie, Podobnie jak w roku 2004 częściej o akcji słyszały kobiety. W stosunku do roku 2004 istotnie wzrosła liczba zarówno kobiet jak i mężczyzn, rozpoznających akcję, Znajomość akcji istotnie wzrosła pośród wszystkich grup wiekowych, z wyjątkiem przedziału powyżej 59 lat, w którym zanotowany wzrost nie jest istotny statystycznie w stosunku do 2004 roku. Największy wzrost nastąpił w dwóch grupach wiekowych (12%) oraz lat (18%), W porównaniu do roku 2004 znajomość akcji wzrosła wśród wszystkich poziomów wykształcenia oprócz wykształcenia zawodowego, w którym pozostała na tym samym poziomie, Znajomość akcji wzrosła wśród dorosłych Polaków mieszkających na wsi oraz w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców (18%). W przypadku mieszkańców pozostałych kategorii wielkości miejscowości znajomość w 2006 roku kształtuje się na podobnym poziomie jak w 2004, Zaobserwowany wzrost znajomości akcji dotyczył we wrześniu 2006 roku prawie wszystkich regionów z wyjątkiem regionu pomorskiego, gdzie odnotowano spadek znajomości akcji oraz Wielkopolskiego – tu znajomość pozostała na tym samym poziomie. Akcja była bardzo dobrze zapamiętana przez osoby posiadające dzieci 0-10 lat. Akcja Cała Polska czyta dzieciom znana jest przede wszystkim z telewizji, w drugiej kolejności z radia i prasy (podobnie jak w 2004 roku). Z kampanią telewizyjną akcji Cała Polska czyta dzieciom zetknęło się 61% dorosłych Polaków natomiast z kampanią outdoorową 32%. ZNAJOMOŚĆ AKCJI - PODSUMOWANIE WYNIKÓW

6 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Znajomość akcji społecznej - Cała Polska czyta dzieciom - Czy słyszał(a) Pan(i) o akcji "Cała Polska czyta dzieciom"? BAZA: 2002 rok N= rok N= rok N= rok N=1015 Znajomość akcji Cała Polska czyta dzieciom zwiększyła się istotnie w stosunku do pomiaru sprzed dwóch lat: obecnie akcję zna przynajmniej ze słyszenia 85 procent dorosłych Polaków.

7 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czy słyszał(a) Pan(i) o akcji "Cała Polska czyta dzieciom"? 85% Polaków słyszało o akcji 15% Polaków nie słyszało o akcji Znajomość akcji społecznej - Cała Polska czyta dzieciom (2/3) BAZA: 2006 N=1015, 2004 N=1020 Różnice istotne statystycznie na poziomie 90% POSIADANIE DZIECI

8 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czy słyszał(a) Pan(i) o akcji "Cała Polska czyta dzieciom"? Znajomość akcji społecznej - Cała Polska czyta dzieciom (3/3) < 59% 59%-68% 69%-78% >78% BAZA: N=1020BAZA: N= % 82% 86% 80% 91% 81% 83% 2006 Ogółem zna 85% 88% 70% 58% 67% 91% 76% 78% 2004 Ogółem zna 77% Różnice istotne statystycznie na poziomie 90%

9 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Miejsce zetknięcia się z akcją Gdzie zetknął /zetknęła się Pan(i) z akcją "Cała Polska czyta dzieciom ? BAZA: Polacy, którzy słyszeli o akcji, 2006 N=858; 2004 N=787 Akcja Cała Polska czyta dzieciom znana jest przede wszystkim z telewizji, w drugiej kolejności z radia i prasy.

10 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Rozpoznanie reklamy telewizyjnej Czy widział(a) Pan(i) tę reklamę w telewizji? BAZA: Polacy 15+, 2006 N=1015 Z kampanią telewizyjną akcji Cała Polska czyta dzieciom zetknęła się ponad połowa dorosłych Polaków.

11 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Rozpoznanie reklamy zewnętrznej Czy widział(a) Pan(i) tę reklamę na billboardach? BAZA: Polacy 15+, 2006 N=1015 Z kampanią outdoorową akcji Cała Polska czyta dzieciom zetknęła się jedna trzecia dorosłych Polaków.

12 Czytanie dzieciom książek przez dorosłych

13 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik BAZA: 2006 N=269, Osoby posiadające dzieci lat Ogółem czytających dzieciom 46% Znający akcję i czytający – 47% Nie znający akcji i czytający – 35% BAZA: 2006 N=161, Osoby posiadające dzieci lat Ogółem czytających dzieciom 68% Znający akcję i czytający – 68% Nie znający akcji i czytający – 38% Czy czyta Pan(i) dziecku /dzieciom książki na głos? Ponad dwie trzecie dorosłych Polaków, posiadających dzieci w wieku 0-10, czyta dzieciom książki na głos. O skuteczności kampanii może świadczyć także fakt, że osób czytających i znających akcję jest prawie dwa razy więcej (68%) niż tych, którzy nie znają akcji a również czytają dzieciom książki na głos (38%). Czytelnictwo książek dzieciom na głos

14 Książka w życiu dorosłych Polaków

15 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik W porównaniu z pomiarem z 2004 roku, w 2006 roku istotnie zwiększyła się grupa Polaków, którzy w ciągu ostatniego półrocza nie przeczytali żadnej książki. 59% Polaków od 15 roku życia wzwyż przeczytało przynajmniej jedną książkę: odsetek osób które przeczytały przynajmniej jedną książkę w ciągu ostatnich 6 miesięcy rośnie wraz z wykształceniem Polaków, maleje zaś wraz z wiekiem; czytelnikami są częściej kobiety niż mężczyźni; w porównaniu do roku 2004, jedynie wśród dwóch przedziałów wiekowych: i powyżej 59 lat, liczba czytelników pozostała na podobnym poziomi - w pozostałych grupach liczba ta znacząco zmalała; równie znacząco zmalała liczba osób z wykształceniem podstawowym i zawodowym, które w przeciągu ostatnich 6 miesięcy przeczytały choć jedną książkę. Czytanie książek uzależnione jest również od doświadczeń z dzieciństwa związanych ze słuchaniem głośnego czytania: prawie połowa Polaków, która przeczytała w ciągu ostatniego półrocza minimum 6 książek, w dzieciństwie często słuchała książek czytanych na głos, zaś 61% Polaków, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie przeczytali ani jednej książki, nie słuchała w dzieciństwie głośnego czytania. KSIĄŻKA W ŻYCIU DOROSŁYCH POLAKÓW - PODSUMOWANIE WYNIKÓW

16 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czytelnictwo w ciągu ostatnich 6 miesięcy Ile książek przeczytał(a) Pan(i) w ciągu ostatnich 6 miesięcy to znaczy od marca 2006/2004 roku? 2006 BAZA: N= 1020 BAZA: N= 1015 Ogółem przeczytało choć jedną książkę 59% Ogółem przeczytało choć jedną książkę 65% 2004 Różnice istotne statystycznie na poziomie 90%

17 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czytelnictwo w ciągu ostatnich 6 miesięcy WYKSZTAŁCENIE WIEK PŁEĆ Ile książek przeczytał(a) Pan(i) w ciągu ostatnich 6 miesięcy to znaczy od marca 2006/2004 roku? BAZA: 2006 N=1015, 2004 N=1020 Różnice istotne statystycznie na poziomie 90%

18 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czytanie w dzieciństwie Czy w dzieciństwie ktoś z dorosłych czytał Panu(i) książki na głos? BAZA: N= 1015 Różnice istotne statystycznie na poziomie 90% BAZA: N= 1020

19 Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik CZĘSTOTLIWOŚĆ SŁUCHANIA GŁOŚNEGO CZYTANIA W DZIECIŃSTWIE LICZBA KSIĄŻEK PRZECZYTANYCH W CIĄGU OSTATNICH 6 MIESIĘCY Czytanie książek w dzieciństwie a obecnie BAZA: N=1015


Pobierz ppt "CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006."

Podobne prezentacje


Reklamy Google