Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Krzysztof Skuza Mikołaj Sarzyński. Podstawowe informacje Organizm człowieka wymaga dostarczania z pożywieniem odpowiedniej porcji energii. Najlepiej dla.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Krzysztof Skuza Mikołaj Sarzyński. Podstawowe informacje Organizm człowieka wymaga dostarczania z pożywieniem odpowiedniej porcji energii. Najlepiej dla."— Zapis prezentacji:

1 Krzysztof Skuza Mikołaj Sarzyński

2 Podstawowe informacje Organizm człowieka wymaga dostarczania z pożywieniem odpowiedniej porcji energii. Najlepiej dla naszego zdrowia jest, gdy energia dostarczana jest równa energii zużytej.

3 Podstawowe informacje Średnie dzienne zapotrzebowanie energetyczne dla osoby dorosłej o umiarkowanej aktywności fizycznej wynosi: 2000 kcal dla kobiety, 2500 kcal dla mężczyzny. Jednak nie dla każdego odpowiednia jest ta sam wartość kalorii. Dzienne zapotrzebowanie energetyczne zależy od: indywidualnego tempa metabolizmu poziomu aktywności fizycznej masy ciała wzrostu wieku płci.

4 Ustalanie diety Przy ustalaniu diety warto kierować się piramidą żywienia, aby wybrać odpowiednie dawki wszystkich ważnych dla człowieka minerałów, witamin, białek i cukrów.

5 Polecane Spożywaj produkty zbożowe, które powinny być głównym źródłem energii w twoim żywieniu Pij codziennie co najmniej dwie szklanki mleka; mogą być inne przetwory mleczne np. jogurt naturalny, kefir, maślanka Włącz do codziennego jadłospisu 5 porcji warzyw i owoców

6 Porady dla zdrowia Unikaj nadwagi i otyłości Spożywaj z umiarem mięso i jego przetwory. Wybieraj codziennie inny produkt z tej grupy. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających cholesterol. Używaj tłuszczy roślinnych. Unikaj cukru, słodyczy i alkoholu

7 Nie zapomnij!! Przy dobrej diecie ważne jest również, aby dbać o aktywność fizyczną w odpowiednich ilościach.

8 Najczęściej popełniane błędy, których należy unikać Nieregularne spożywanie posiłków Długie przerwy między posiłkami Przejadanie się Podjadanie między posiłkami Jedzenie kolacji tuż przed snem Pomijanie śniadania Jedzenie w pośpiechu i stresie Zbyt duże spożycie słodkich napojów gazowanych i napojów energetycznych Przesalanie potraw Zbyt duże spożycie cukru, słodyczy, tłuszczów zwierzęcych

9 Zastanów się Teraz Twój ruch, stosując się do wcześniejszych porad w diecie i aktywności fizycznej, Twoje życie powinno się odmienić na lepsze!

10 Dziękujemy! Krzysztof Skuza i Mikołaj Sarzyński klasa 1TA Bibliografia: Google.pl Wikipedia.pl Google.pl - grafika


Pobierz ppt "Krzysztof Skuza Mikołaj Sarzyński. Podstawowe informacje Organizm człowieka wymaga dostarczania z pożywieniem odpowiedniej porcji energii. Najlepiej dla."

Podobne prezentacje


Reklamy Google