Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)"— Zapis prezentacji:

1 PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)

2 Kim jest absolwent specjalności OPT ?

3 Co potrafi absolwent specjalności OPT ?
Bada, ocenia i przewiduje uwarunkowania i tendencje na rynku turystycznym, w tym potrzeby turystyczne różnych grup klientów. Tworzy oferty usług turystycznych (w tym innowacyjne) i dociera z nimi do odpowiednich grup konsumentów. Planuje i organizuje przedsięwzięcia turystyczne w różnej skali i dla różnych adresatów. Przygotowuje działania w zakresie promocji i sprzedaży usług turystycznych. Zarządza zespołami pracowników wykonujących usługi turystyczne. Buduje właściwe relacje z partnerami ze środowisk biznesu, administracji i samorządu na rynku turystycznym. Posługuje się branżowym językiem angielskim Wykorzystuje możliwości internetu i innowacyjne technologie w organizowaniu przedsięwzięć turystycznych. Jest zdolny do podjęcia samodzielnej działalności gospodarczej związanej z turystyką.

4 Charakter pracy absolwenta specjalności OPT
Przedsiębiorca branży turystycznej , Pracownik administracji turystycznej Menedżer w hotelach Charakter pracy absolwenta specjalności OPT Ekspert i doradca turystyczny Organizator imprez turystycznych, rekreacyjnych Menedżer w firmie turystycznej, rekreacyjnej Pilot i przewodnik turystyczny .

5 Ciekawe formy zajęć na specjalności OPT
Udział w samodzielnie organizowanych imprezach turystycznych – krajowych i zagranicznych Zajęcia z menedżerami z branży turystycznej Treningi, warsztaty, aktywne ćwiczenia Ćwiczenia terenowe – projektowanie przedsięwzięć turystycznych

6 Ćwiczenia terenowe 

7 Jak wyglądają studia na specjalności OPT ?
Czas trwania studiów magisterskich - 2 lata (4 semestry) Semestr 1. Semestr 2. Semestr 3. Semestr 4. Wiedza ogólna i kierunkowa Wiedza kierunkowa i specjalnościowa Seminarium magisterskie Zajęcia terenowe Praktyka zawodowa Praca magisterska Wiedza specjalnościowa

8 Jakie są przedmioty specjalnościowe na OPT? SEMESTR 2.
Nazwa przedmiotu Liczba godzin Produkt turystyczny i rekreacyjny 15 Anatomia praktyczna 20 Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów Informatyka w turystyce i rekreacji 30 Planowanie i organizowanie przedsięwzięć turystycznych 55 Projektowanie przedsięwzięć turystycznych – zajęcia terenowe 60 Partnerstwo publiczno-prywatne w turystyce 10 Kartografia i nawigacja w turystyce Seminarium magisterskie Kolor niebieski – przedmioty kierunkowe wspólne dla całego kierunku TiR Kolor czerwony – przedmioty specjalnościowe dla OPT

9 Jakie są przedmioty specjalnościowe na OPT? SEMESTR 3.
Nazwa przedmiotu Liczba godzin Doradztwo menedżerskie w turystyce i rekreacji 25 Język angielski w turystyce i rekreacji 30 Polityka turystyczna Promocja i sprzedaż przedsięwzięć turystycznych 45 Podstawy hotelarstwa 20 Modele zachowań turystycznych 15 Metody statystyczne w zarządzaniu w turystyce Praca magisterska Kolor niebieski – przedmioty kierunkowe wspólne dla całego kierunku TiR Kolor czerwony – przedmioty specjalnościowe dla OPT

10 Jakie są przedmioty specjalnościowe na OPT? SEMESTR 4.
Nazwa przedmiotu Liczba godzin Zagospodarowanie przestrzenne i planowanie turystyczne 30 Organizacja eventów (wydarzeń) turystycznych 40 Innowacje w turystyce Praca magisterska Kolor niebieski – przedmioty kierunkowe wspólne dla całego kierunku TiR Kolor czerwony – przedmioty specjalnościowe dla OPT

11 Prace magisterskie na specjalności OPT
Prace są w większości oparte na badaniach empirycznych wykonywanych samodzielnie przez studenta pod opieka promotora. Temat pracy magisterskiej jest ustalany wspólnie przez studenta i promotora, uwzględniając zainteresowania i możliwości piszącego. W pracach student rozwiązuje problemy praktyczne i szuka możliwości usprawnień, innowacji oraz ciekawych projektów w turystyce. Student ma wszechstronne możliwości komunikacji z promotorem . Staramy się, aby temat pracy magisterskiej był powiązany z praktyką zawodową. W ostatnich 5 latach 100 % prac magisterskich zakończyło się pomyślną obroną.

12 Jaka tematyka prac magisterskich? Przykłady:
Usługi turystyczne i rekreacyjne – analiza, ocena, projektowanie Funkcjonowanie przedsiębiorstw turystycznych – różne aspekty Kształtowanie produktów turystycznych, ich promocja i reklama Marketing i obsługa klientów w turystyce Badanie rynku i zachowań turystów Projektowanie własnego biznesu w turystyce Czas wolny i jego turystyczne wykorzystanie – w różnych grupach społecznych Analiza ruchu turystycznego i aktywności turystycznej w różnych segmentach Badanie interkulturowość w turystyce Turystyczne walory Dolnego Śląska – miasta, gminy, powiaty, rejony turystyczne Zagospodarowanie turystyczne Zagadnienia turystyki w ujęciu szczegółowym: turystyka przyrodnicza, uzdrowiskowa, senioralna, biznesowa, edukacyjna, górska, wodna, rowerowa, itp.

13 Jakie osoby promotorów?
Zgodnie z przepisami uczelnianymi – promotorem pracy magisterskiej może być osoba ze stopniem naukowym doktora habilitowanego lub tytułem profesora. W wyjątkowych przypadkach może to być osoba ze stopniem doktora. W Katedrze Turystyki, studenci mogą zapisać się do następujących promotorów: w ramach specjalności Organizator przedsięwzięć turystycznych: prof. dr hab. Janusz Olearnik oraz dr hab. Piotr Oleśniewicz Liczba miejsc do jednego promotora jest limitowana. W sytuacjach specjalnych role promotorów mogą pełnić doktorzy: Justyna Cieplik, Izabela Gruszka, Jolanta Jabłonkowska, Anna Krajewska-Smardz, Małgorzata Pstrocka-Rak, Marcin Dziedzic, Tomasz Smolarski oraz Mariusz Sołtysik

14 na studiowanie specjalności ciekawej i innej niż wszystkie pozostałe
Zapraszamy studentów TiR do Katedry Turystyki na studiowanie specjalności ciekawej i innej niż wszystkie pozostałe a jej nazwa brzmi ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH


Pobierz ppt "PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google