Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMarek Ciesielski Został zmieniony 7 lat temu
1
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL
2
Badania predyspozycji elastycznych pracowników R. Robert Gajewski Zakład Zastosowań Informatyki Politechnika Warszawska
3
RoGaj.net
4
Trzy filary (nogi?) Uwarunkowania Prawne PracodawcyPracownicy
5
Uwarunkowania prawne Jest już XXI wiek Tkwimy często w XIX wieku Ogólnowojskowa definicja czasoprzestrzeni Szeregowy, kopcie ten rów od tej ściany do trzeciej po południu Pytanie merytoryczne, ale retoryczne Czy twórczą pracę naukową można i należy mierzyć w minutach i godzinach? Jeśli nie, to dlaczego w Instytutach Naukowych (niektórych?) sprawdzana jest lista obecności?
6
Pracodawcy i pracownicy Dziwactwa pracodawców Praca czy Bizancjum? Pracownik, który realizuje konkretne zadania, czy stanowi świtę pracodawcy? Sekretarka do parzenia kawy, czy… Dziwactwa pracobiorców Wizyta w pracy elementem socjalnym, kontakt z otoczeniem, innymi ludźmi Przed kim chwalą się mężczyźni? Dla kogo ubierają się kobiety?
7
Podstawowe kompetencje Odpowiedzialność Dotrzymywanie terminów Dojrzałość Umiejętność samodzielnego nadawania priorytetów Efektywny styl działania Praca bez zewnętrznego nadzoru Potencjał rozwojowy i praca nad sobą …
8
Zestaw diagnostyczny Tele- osobowość Test MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) Siedemdziesiąt pytań… Wywiad epizodyczny Samoocena przygotowania informatycznego Wiedza i umiejętności „zawodowe” Celem „rozmowy kwalifikacyjnej” jest zdobycie wiarygodnych i użytecznych informacji na temat kandydata do telepracy. Nie jest celem rozmowy ocena lub wartościowanie kandydatów.
9
Wywiad epizodyczny Ograniczenia Słabi prowadzący Źle sformułowane wymagania Zła technika prowadzenia rozmowy Niesprzyjające otoczenie Brak koordynacji w zespole Nieumiejętna interpretacja danych Sfery gromadzenia informacji Edukacja i praca Zainteresowania i aktywność społeczna, plany, zamierzenia i ambicje
10
Kim (jaki?) jestem Kim jestem (jaką gram rolę) wiem Jaki jestem? ESFJ – The Provider Extraverted Sensing Feeling Judgement
11
The Provider ESFJ's the most sociable of all types, are energized by interactions with people, tending to idealize whatever or whoever they "admire“; harmony is the key to this type. Guardians of birthdays, holidays and celebrations, ESFJs are generous entertainers. They enjoy and joyfully observe traditions and are liberal in giving, especially where custom prescribes.
12
Pozytywne przesłanie Wszyscy mamy specjalne dary… Nie ma złych lub dobrych typów Znajomość własnego typu pozwoli na lepsze zrozumienie i rozwijanie zarówno najbardziej jak i najmniej preferowanych cech a także na zrozumienie innych i pracę z nimi.
14
Jacy jesteśmy?
15
Przygotowanie TI Podstawowe funkcje TI w telepracy Ułatwienie organizowania i realizacji procesów informacyjnych. Przyspieszenie procesu zbierania, przetwarzania i udostępniania informacji. Odciążenie człowieka w zakresie wykonywania rutynowych prac. Zwiększenie aktywności i efektywności pracy.
16
Kultura informatyczna (1) Umiejętność doboru właściwych narzędzi informatyki do rozwiązania określonych zadań, Przyswojenie i prawidłowa interpretacja podstawowych terminów i pojęć, Orientacja w nowych tendencjach i technologiach informatycznych,
17
Kultura informatyczna (2) Nawyki prawidłowego obchodzenia się ze zbiorami danych (plikami), Umiejętność posługiwania się podstawowymi środkami technicznymi, Umiejętność formułowania problemów w taki sposób, aby mogły być one rozwiązane narzędziami informatyki
18
Przygotowanie telepracownika Wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia telepracy. Blok 1: ABC komputera Blok 2: Poszukiwanie informacji Blok 3: Komunikacja Wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania podstawowych potencjalnych zleceń telepracownika.
19
Metodologia badań Ankieta tradycyjna (papierowa) Kto to wszystko policzy… Ankieta w postaci formularza w programie Word lub Excel Ankieta Internetowa Dla dużych populacji jedyne droga ankietyzacji
20
Kategorie pytań Pytania dotyczące wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia telepracy Pytania dotyczące wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania podstawowych zleceń Pytania dotyczące kwestii „technicznych” – mają one charakter drugorzędny
21
Kolejny etap Kolejny etap analizy zawodowych kompetencji potencjalnych telepracowników obejmie praktyczny sprawdzian praktycznych umiejętności. Może on obejmować swoim zakresem jedynie pierwszą grupę zagadnień bądź też obie OsobowośćTIZawód
22
Raport Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Kto przeczytał ten raport? Kilka bolesnych uwag GOW (W=?) Marzenia, czy złudzenia?
23
e-Citizen Blok 1 Podstawy budowy i obsługi komputera Pliki i foldery, proste aplikacje Podstawy Internetu i poczty Blok 2 Poszukiwanie informacji Bezpieczeństwo pracy w sieci Blok 3 Serwisy online Praktyczne aplikacje
24
ElaStan.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.