Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Moje uwagi Kątomierz Teresa Ryba 2009. Moje uwagi Teresa Ryba Cel Głównym celem mojej prezentacji jest zwrócenie uwagi na różnorodność kątomierzy oferowanych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Moje uwagi Kątomierz Teresa Ryba 2009. Moje uwagi Teresa Ryba Cel Głównym celem mojej prezentacji jest zwrócenie uwagi na różnorodność kątomierzy oferowanych."— Zapis prezentacji:

1 Moje uwagi Kątomierz Teresa Ryba 2009

2 Moje uwagi Teresa Ryba Cel Głównym celem mojej prezentacji jest zwrócenie uwagi na różnorodność kątomierzy oferowanych przez handel i wpływ tego faktu na metody pracy na lekcji dotyczącej pomiaru i rysowania kątów. Na wybranych przykładach przedstawię różnice w ich budowie i sposobach pomiaru. Zareklamuję wg mnie najlepszy z nich do nauki rysowania i pomiaru kątów.

3 Moje uwagi Teresa Ryba Taki kątomierz jest w mojej szkole Wykonany z drewna Podziałka zwrócona w jedną stronę Kreska wierzchołkowa umieszczona pod uchwytem Niemożliwe jest narysowanie lub zmierzenie kąta bez dorysowania na przyrządzie punktu oznaczającego wierzchołek kąta Możliwość mierzenia kątów tylko w stronę lewą

4 Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz kreślarski Wykonany z przeźroczystego plastiku Podziałka podwójna Druga podziałka posiada skalę uproszczoną o wartości jednej działki 5 stopni ogranicza to pomiar/rysunek kątów o wartościach od 1 do 4 stopni

5 Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz z „nóżkami” Podziałka dwustronna Kreska wierzchołkowa umieszczona przy dolnej krawędzi Przy pomiarze ramię kąta przykładamy do krawędzi dolnej nasza rutyna skłania nas do innego sposobu pomiaru

6 Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz z ekierką Wykonany z przeźroczystego plastiku Skala dwustronna Drugi przyrząd-ekierka nie jest wskazany, gdy dziecko po raz pierwszy poznaje kątomierz Kreska wierzchołkowa zastąpiona jest krzyżykiem umieszczonym poniżej brzegu Przy pomiarze ramię kąta przykładamy do punktów 0 stopni i krzyżyk, nie do krawędzi przyrządu. Ramię musi być odpowiednio długie. Jest to trudne zadanie dla dziecka.

7 Moje uwagi Teresa Ryba Ekierka z kątomierzem Przyrząd profesjonalny Może być używany w klasach starszych

8 Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz typowy Możliwość pomiaru kątów w obie strony Materiał przeźroczysty Kreska wierzchołkowa na krawędzi narzędzia Wg mnie najlepszy do nauki w szkole podstawowej. Można go używać także jako linijki

9 Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz kwadratowy Profesjonalny przyrząd np. do zastosowań kartograficznych

10 Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz okrągły Skala dwustronna Pomiar kątów w zakresie kąta pełnego Tworzywo przeźroczyste Kreska wierzchołkowa zastąpiona punktem

11 Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz okrągły pusty w środku Lepsza wersja od poprzedniej Utrwala umiejętność pomiaru kątów w zakresie kąta pełnego Skala dwustronna Tworzywo przeźroczyste Kreska wierzchołkowa na krawędzi przyrządu Wg mnie bardzo dobry

12 Moje uwagi Teresa Ryba Kątomierz elektroniczny Przyrząd do zastosowań profesjonalnych

13 Moje uwagi Teresa Ryba Cyrkolex Wykonany z przeźroczystego plastiku Pełni także funkcję linijki oraz ekierki Umożliwia uniwersalny pomiar kątów Kłopot stanowi dokładne umiejscowienie nóżki przyrządu w wierzchołku kąta Wskazany wówczas, gdy dziecko już zapoznało się z budową i zastosowaniem kątomierza

14 Moje uwagi Teresa Ryba Wnioski Pierwszy kontakt dziecka z kątomierzem jest bardzo ważny ze względu na nabycie prawidłowych umiejętności przy pomiarze i rysowaniu kątów. Realizując ten temat zwykle prosimy dzieci, aby przyniosły na lekcję kątomierze i w efekcie otrzymujemy cały przegląd przyrządów dostępnych w handlu. Nie jesteśmy wówczas w stanie pracować ze wszystkimi dziećmi jednocześnie. Prowadzi to do dezorganizacji lekcji. W czasie pierwszych lekcji z użyciem kątomierza dzieciom należy zapewnić jednakowe przyrządy pomiarowe, zakup małych kątomierzy stanowi niewielki wydatek dla szkoły.

15 Moje uwagi Teresa Ryba Praca z jednakowymi przyrządami to Zaplanowany, logiczny przebieg lekcji Jednakowa, równomierna praca wszystkich dzieci Możliwość śledzenia czynności nauczyciela i powtarzania ich przez wszystkie dzieci jednocześnie Kształcenie prawidłowych nawyków i umiejętności u wszystkich dzieci w tym samym czasie i jednakową metodą zapewnienie dzieciom odpowiedniego, bezstresowego komfortu pracy Osiągnięty cel operacyjny: nauczyć dzieci mierzyć i rysować kąty

16 Moje uwagi Teresa Ryba Najlepsze kątomierze Na pierwszy kontakt - typowy z podwójną skalą Póxniej - okrągły, pusty w środku Koniecznie bezbarwny, przeźroczysty


Pobierz ppt "Moje uwagi Kątomierz Teresa Ryba 2009. Moje uwagi Teresa Ryba Cel Głównym celem mojej prezentacji jest zwrócenie uwagi na różnorodność kątomierzy oferowanych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google