Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010."— Zapis prezentacji:

1 Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010 Opiekun: mgr Halina Stankiewicz

2 O programie W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania w iedzy w praktyce. Jak wynika z międzynarodowych badań (np. PISA, PIRLS), polscy uczniowie dobrze wypadają w zadaniach wymagających prostych umiejętności, np. odtwarzania informacji, a znacznie gorzej w rozwiązywaniu problemów, formułowaniu wniosków i sądów, myśleniu krytycznym, twórczym czy naukowym. Chcielibyśmy, aby nasz program przyczynił się do popularyzacji atrakcyjnych dla uczniów - a zarazem skutecznych - sposobów uczenia tych umiejętności. Więcej:

3

4 Złoty podział, podział harmoniczny, boski podział to podział odcinka na dwie części tak, by stosunek długości dłuższej z nich do krótszej był taki sam, jak całego odcinka do części dłuższej. Stosunek ten nazywa się złotą liczbą i oznacza się grecką literą φ.

5 K orzystając z definicji można obliczyć wartość złotej liczby.

6 Złota liczba to liczbą niewymierna wynosząca w przybliżeniu około … Posiada ciekawe własności: aby podnieść ją do kwadratu, wystarczy dodać jedynkę. aby znaleźć jej odwrotność, wystarczy odjąć jedynkę. Złota liczba kojarzy się współczesnym architektom ze starożytnością, kiedy była ona powszechnie obowiązującym kanonem piękna.

7 Złoty podział wykorzystuje się do określania proporcjonalnej budowy człowieka. Stosunek odległości pępka człowieka od ziemi - do jego wzrostu zazwyczaj wynosi 1:1,6 (czyli jest to złoty podział ). Stosunek ten nazywany jest "pępkiem Pitagorasa".

8 Linia I dzieli całą rzeźbę według złotej proporcji. Linia E wskazuje tę proporcję między głową a górną częścią tułowia. Linia O dzieli dolną część człowieka – złoty punkt na wysokości kolan

9 Aby lepiej zapamiętać jak szukać złotych podziałów w naszym ciele postanowiliśmy na naszej koleżance z zespołu pokazać sposób wykonania potrzebnych pomiarów. Czy linia I dzieli ciało Sabiny według złotej proporcji ? Czy linia E wskazuje tę proporcję między głową a górną częścią tułowia? Czy linia O dzieli dolną część ciała Sabiny tak, by na wysokości kolan był złoty punkt? Oto są pytania. Poszukajmy odpowiedzi.

10

11

12

13

14

15

16 Złota proporcja jest częścią człowieka. Wg tej reguły zbudowane są różne części naszego ciała: kończyny, korpus, głowa, uzębienie. Nie wierzysz? Sprawdź. Weź miarkę, zmierz co trzeba i oblicz.

17

18 Prezentacje i pomiary wykonali uczniowie klasy III b: Piotr Adamczyk Karolina Kolasa Anna Mach Sabina Kłos


Pobierz ppt "Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google