Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wizerunek w marketingu politycznym. Wizerunek polityczny składa się z następujących elementów: Received image – wizerunek postrzegany przez wyborców -

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wizerunek w marketingu politycznym. Wizerunek polityczny składa się z następujących elementów: Received image – wizerunek postrzegany przez wyborców -"— Zapis prezentacji:

1 Wizerunek w marketingu politycznym

2 Wizerunek polityczny składa się z następujących elementów: Received image – wizerunek postrzegany przez wyborców - od strony wyborcy Poznawczego Emocjonalnego Behawioralnego – performatywnego

3 Project image- od strony polityka Wizerunek rozpowszechniany przez polityka Wygląd Temperament (osobowość) Kompetencje komunikacyjne Sposób prowadzenia działalności politycznej – koncyliacyjny, konfliktowy Inne

4 Konstruowanie wizerunku powinno opierać się na dwóch filarach: Rzeczywistych cechach kandydata Cechach stanowiących odzwierciedlenie wizerunku pożądanego przez społeczeństwo Charyzmatycy – szczególne okoliczności

5 Cechy idealnego przywódcy: Silna osobowość, dominujący charakter Asertywność Generowanie sympatii i empatii Kompetencje, kwalifikacje do rządzenia Wrażenie godnego zaufania Rozległe zainteresowania Dojrzałość polityczna

6 Dojrzałość polityczna: Dojrzałość emocjonalna Myślenie polityczne – umiejętność decentracji

7 Najwyższy poziom myślenia politycznego – systemowy: Dostrzeganie szerokich (różnych) uwarunkowań sytuacji politycznej Przewidywanie skutków zdarzeń Spojrzenie z perspektywy innych podmiotów

8 Tworzenie wizerunku politycznego polega na: Stworzeniu szczególnego rodzaju wyobrażenia, które poprzez wywoływanie określonych skojarzeń przydaje obiektowi dodatkowych wartości i w ten sposób przyczynia się do jego emocjonalnego odbioru; Rdzeń – sterowanie relacjami w prasie radiu i telewizji. Konstrukcja rzeczywistości – symulakry (J. Baudillard).

9 Psychologiczne teorie postrzegania ludzi Teorie atrybucji – np. Klasyczna teoria atrybucji Heidera –Czynniki wewnętrzne (zachowania poz.) –Czynniki zewnętrzne (zachowania negat.)

10 Model soczewki w poznaniu społecznym: Soczewka – wskazówki lub zniekształcenia - np. wcześniejsze dokonania polityka - zachowania niewerbalne - kompetencje, zdolności Należy dostarczyć wyborcy takich wskazówek (soczewek), aby wyciągnął odpowiednie wnioski.

11 Model kontinuum formułowania wrażeń o innych: Analiza atrybut po atrybucie lub szufladka (kategoria) Przewidywanie zachowań Analiza gdy: - uwaga - motywacja - zróżnicowanie cech obiektu

12 Błędy w postrzeganiu ludzi Pierwsze wrażenie Czarne-białe Zachowanie takie samo w różnych sytuacjach Faworyzowanie ludzi ze swojego środowiska Selekcja informacji zgodnie z nastawieniem

13 Poszukiwanie charakterystyk idealnego kandydata Zestawienie cech idealnego i naszego kandydata Dyferencjał semantyczny Uczciwy Nieuczciwy Wiarygodny Niewiarygodny

14 Badanie kandydata pod kątem psychologicznego zintegrowania i uczciwości: 1.Bycie godnym zaufania, uczciwość, szczerość i potępienie korupcji; 2.Solidność i niezawodność (siła); 3.Kompetencje; 4.Zdolności przywódcze; 5.Aparycja;

15 Analiza treści wystąpień publicznych Motyw afiliacji Motyw władzy Motyw osiągnięć

16 Próby stworzenia prototypu idealnego przywódcy Analiza cech charyzmatycznego przywódcy (M. Leary): - kompetencje - sympatia - moralność - siła - zdolność onieśmielania innych

17 Kandydat na prezydenta 2000 Uczciwy Wiarygodny Dobra prezencja Wykształcenie Kompetencje Profesjonalizm Inteligencja Troska o kraj i innych ludzi Siła i zdecydowanie Otwartość na ludzi i świat

18 Komunikacja niewerbalna Funkcje –emocje, relacje, osobowość, uzupełnianie Pierwsze wrażenie – 7 sekund, 90 sekund, szczerość Wygląd Ubiór Mimika twarzy Kinetyka, gestykulacja Dotyk Kontakt wzrokowy Kanał wokalny (artykulacja, intonacja, tempo)

19 Zachowania niewerbalne, które mogą pomóc Pochylanie się lekko do przodu, z rękoma w pozycji otwartej – nieskrzyżowanymi na piersi, z lekko rozsuniętymi nieskrzyżowanymi nogami Patrzenie na osobę, z którą rozmawiasz przez ok. 60 proc. czasu konwersacji Stosowanie techniki tzw. uwodzicielskiego trójkąta Siadanie obok drugiej osoby pod kątem 90 stopni Stosowanie metody aktywnego słuchania, potakiwanie skinieniem głowy Jak najczęstsze uśmiechanie się w sposób szczery i naturalny

20 Tworzenie struktury wizerunku polityka Zidentyfikowanie zespołu najważniejszych cech Przełożenie cech na zachowania Odpowiednia promocja kandydata Monitorowanie (kontrola) odbioru wizerunku kandydata

21 Biografia kandydata (jak nie należy pisać biografii) Adam Koleński, ur. 12 maja 1958 r. w Ozinówku Wielkim. Absolwent Szkoły Podstawowej nr 14 w Olszanówce i Liceum im. Tadeusza Kościuszki. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa Uniw. X. W latach pracował w kancelarii prawniczej. Od 1994 r. do chwili obecnej – członek Rady Miasta X. Zasiada w Komisji Transportu i Komisji Specjalnej ds. Zwalczania przestępczości. Utrzymuje stały kontakt z wyborcami i aktywnie działa na ich rzecz. Założyciel Fundacji Wielkie Wakacje. Wieloletni działacz lokalnego Oddziału PRiPPK; członek Wojewódzkiego Zespołu PRiPPK. Redaktor miesięcznika „Myśl”. Interesuje się sportem, ma żonę, syna i córkę.

22 Zasady Pierwsze pytanie – zadanie – fotografia Zaufanie! Udowodnij, ze jesteś! (rozpoznawalność) Udowodnij, że jesteś wart głosu głosu! (korekta wizerunku) Wybór tych elementów kampanii, które są wyborczo skuteczne Biografia – lista wiarygodnych dowodów, ze warto na ciebie głosować.

23 Typy wizerunków politycznych Na podstawie: M. Jeziński, 2005

24 Typ wizerunku Podstawowe cechyGłówne strategie działania Przykłady PolityczneOsobowościowe EkspertRzeczowość Szeroka wiedza Kompetencja Odpowiedzialnoś ć Skuteczność Skrupulatność Dokładność Umiar Wiarygodność Rzetelność Koncyliacyjno- konfliktowe L. Balcerowicz M. Belka W. Kaczmarek OjciecPaternalizm Protekcjonalizm Odpowiedzialnoś ć Mądrość polityczna Opiekuńczość Odwaga Opanowanie Mądrość Koncyliacyjno- konfliktowe A.Kwaśniewski J. Kalinowski Z. Wrzodak AmantAtrakcyjna powierzchowność Skuteczność Dynamizm -II- Narcyzm Romantyzm sentymentalizm Koncyliacyjne A.Kwaśniewski M. Krzaklewski A. Olechowski HerosCharyzma zdecydowanie Autorytarne metody pod. dec. Profetyczna wizja ładu politycznego Poczucie misji Charyzma Odwaga Zdecydowanie Pasja w działaniu KonfliktoweL. Wałęsa A. Lepper R. Giertych Zwykły człowiek Skrócenie dystansu Wiarygodność Wspólne korzenie Swojskość Umiar KoncyliacyjneW. Frasyniuk P. Ikonowicz

25 Typ wizerunku Podstawowe cechyGłówne strategie działania Przykłady PolityczneOsobowościowe SzarakBierność Uległość Przeciętność Apatia Uległość KoncyliacyjneM. Kuchciński P. Gosiewski EkscentrykPasja Nietypowość Niecodzienność Zachowań -II- Niestandardowoś ć w codz. życiu KonfliktoweG. Kołodko J. Korwin-Mikke J. Rokita IdolZdecydowanie Charyzma Skuteczność Umiejętność pod. decyzji Niedostępność Zdecydowanie Charyzma Konsekwencja Konfliktowo- koncyliacyjne A. Lepper L. Kaczyński A. Małachowski BłazenNieodpowiedzial ność polityczna Niezamierzona śmieszność - II -KonfliktoweJ. Urban R. Beger A. Błochowiak LuzakSkuteczność Ironiczny stosunek do rzecz. Politycznej Poczucie humoru - II -Koncyliacyjno- konfliktowe D. Tusk Z. Gilowska R. Kalisz


Pobierz ppt "Wizerunek w marketingu politycznym. Wizerunek polityczny składa się z następujących elementów: Received image – wizerunek postrzegany przez wyborców -"

Podobne prezentacje


Reklamy Google