Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 1 jako dostawca dla uczestników rynku ubezpieczeniowego innowacyjnych usług i funkcjonalności Krzysztof Fijałkowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 1 jako dostawca dla uczestników rynku ubezpieczeniowego innowacyjnych usług i funkcjonalności Krzysztof Fijałkowski."— Zapis prezentacji:

1 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 1 jako dostawca dla uczestników rynku ubezpieczeniowego innowacyjnych usług i funkcjonalności Krzysztof Fijałkowski – Dyrektor Biura Rozwoju i Zarządzania Projektami Robert Stachura – Zastępca Dyrektora Ośrodka Informacji UFG Warszawa, 9 maja 2016

2 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 2 Plan prezentacji 1.Funkcje UFG 2.Potencjał bazy Ośrodka Informacji UFG w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych – procesy zasilania i udostępniania danych 3.Aplikacje mobilne: Na wypadek, Kup Auto 4.Portal ufg.pl

3 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 3  Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny został powołany w 1991 r. ustawą z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej  Ustawą z 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych UFG i PBUK dodano nowe zadania dotyczące pełnienia funkcji ośrodka informacji (implementacja IV i V dyr. komunikacyjnej)  Od 2004 r. prowadzona jest przez UFG centralna baza danych ubezpieczeń komunikacyjnych (w zakresie OC p.p.m.); od 2006 r. – w zakresie autocasco  Członkowie Funduszu – zakłady ubezpieczeń prowadzące ubezpieczenia obowiązkowe OC posiadaczy pojazdów mechanicznych lub ubezpieczenia OC rolników (aktualnie - 25 zakładów ubezpieczeń)  Nadzór nad działalnością Funduszu sprawuje minister właściwy do spraw instytucji finansowych w oparciu o kryterium legalności i zgodności ze statutem UFG

4 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 4 UFG jako Ośrodek Informacji Gromadzenie danych Polisy, zdarzenia, odszkodowania Udostępnianie danych Centralna Baza Danych OI UFG Policja, sąd, prokuratura, PIU, KNF,… Przetwarzanie danych przez UFG 1. Kontrola spełnienia obowiązku zawarcia OC p.p.m. 2. Identyfikacja i weryfikacja zjawisk przestępczości ubezpieczeniowej 3. Inne cele po anonimizacji danych Dostęp do danych referencyjnych Poszkodowany, posiadacz pojazdu W toczącym się postępowaniu, do realizacji zadań ustawowych W zakresie OC p.p.m. Zakłady ubezpieczeń 1. Ocena ryzyka 2. Prawo do świadczenia i jego wysokości w sytuacji ubezpieczenia w kilku zakładach ubezpieczeń 3. Wykonanie umowy 4. Inne cele po anomizacji danych

5 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 5 Zasilania bazy OI UFG zawartych umów ubezpieczenia komunikacyjnego OC i AC zdarzeń drogowych skutkujących odpowiedzialnością zakładu odszkodowań wypłaconych z zawartych umów OC i AC W bazie ubezpieczeń komunikacyjnych Ośrodka Informacji UFG znajduje się obecnie ponad 330 mln rekordów dotyczących:  300 mln rekordów  w 2015 r. przybyło ok. 32 mln rekordów  300 mln rekordów  w 2015 r. przybyło ok. 32 mln rekordów  14,9 mln rekordów  w 2015 r. przybyło ok. 3 mln rekordów  14,9 mln rekordów  w 2015 r. przybyło ok. 3 mln rekordów  18 mln rekordów  w 2015 r. przybyło ok. 2,8 mln rekordów  18 mln rekordów  w 2015 r. przybyło ok. 2,8 mln rekordów

6 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 6 Informacje zawarte w bazie OI UFG są udostępniane:  dane dot. ubezpieczenia OC p.p.m. – osobom poszkodowanym  dane dot. przebiegu ubezpieczenia - posiadaczowi pojazdu, który zawarł umowę OC  dane dot. ubezpieczenia OC p.p.m. – osobom poszkodowanym  dane dot. przebiegu ubezpieczenia - posiadaczowi pojazdu, który zawarł umowę OC  do realizacji ustawowych celów przez: Policję, sądy, prokuraturę, RzPO, CEPiK, Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, RzF, PIU, CBA, ABW Baza OI UFG Zakład ubezpieczeń Ubezpieczony Statystyki CEPiK Policja Prokuratura § Poszkodowany osobom indywidualnym podmiotom instytucjonalnym Udostępnianie danych z bazy OI UFG  do oceny ryzyka w procesach zawierania umowy ubezpieczenia  do ustalenia prawa ubezpieczonego do świadczenia w sytuacji wielokrotnego ubezpieczenia  w celu wykonania umowy ubezpieczenia, np. podczas likwidacji szkody  do oceny ryzyka w procesach zawierania umowy ubezpieczenia  do ustalenia prawa ubezpieczonego do świadczenia w sytuacji wielokrotnego ubezpieczenia  w celu wykonania umowy ubezpieczenia, np. podczas likwidacji szkody zakładom ubezpieczeń 310 mln 7,3 mln 2,5 tys. Liczba udzielonych odpowiedzi w 2015 r.

7 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 7 Udostępnianie danych – zakładom ubezpieczeń Zapytanie o szkodę  138 mln zapytań w 2015 r. (54 mln w 2014 r.)  67% zapytań za pomocą webservice  138 mln zapytań w 2015 r. (54 mln w 2014 r.)  67% zapytań za pomocą webservice Zapytanie o przebieg ubezpieczenia  172 mln zapytań w 2015 r. (90 mln w 2014 r.)  83% zapytań za pomocą webservice  172 mln zapytań w 2015 r. (90 mln w 2014 r.)  83% zapytań za pomocą webservice Przed 2009 rokiem zakłady ubezpieczeń zadawały OI UFG 7,2 tys. zapytań rocznie na temat szkód i przebiegu ubezpieczenia. Od 2010 roku, zadały ponad 600 mln zapytań (!)

8 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 8 Aplikacje mobilne – Na Wypadek Dzięki Aplikacji Na Wypadek można:  sporządzić kompleksowy raport z wypadku  sprawdzić polisę OC i AC pojazdu oraz reprezentanta ds. roszczeń  ustawić automatyczne powiadomienia o kończących się polisach i zbliżających się terminach badań technicznych  zlokalizować kluczyki samochodu za pomocą breloków działających w technologii BLE  sporządzić kompleksowy raport z wypadku  sprawdzić polisę OC i AC pojazdu oraz reprezentanta ds. roszczeń  ustawić automatyczne powiadomienia o kończących się polisach i zbliżających się terminach badań technicznych  zlokalizować kluczyki samochodu za pomocą breloków działających w technologii BLE

9 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 9 Aplikacje mobilne – Na Wypadek

10 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 10 Aplikacje mobilne – Na Wypadek Lokalizacja kluczyków za pomocą breloków działających w technologi Bluetooth Low Energy

11 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 11 Aplikacje mobilne – Kup auto Aplikacja Kup auto wspiera proces zakupu pojazdu krok po kroku, m.in. umożliwia:  utworzenie listy interesujących ofert  sprawdzenie OC pojazdu  przygotowanie i przesłanie na maila wszystkich dokumentów potrzebnych do finalizacji transakcji, takich jak wzór umowy, pisma do Wydziału Komunikacji czy Zakładu Ubezpieczeń  przekazanie danych do aplikacji Na Wypadek  utworzenie listy interesujących ofert  sprawdzenie OC pojazdu  przygotowanie i przesłanie na maila wszystkich dokumentów potrzebnych do finalizacji transakcji, takich jak wzór umowy, pisma do Wydziału Komunikacji czy Zakładu Ubezpieczeń  przekazanie danych do aplikacji Na Wypadek

12 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 12 Aplikacje mobilne – Kup auto

13 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 13 Aplikacje mobilne – Kup auto

14 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 14 Portal UFG jest nowoczesną platformą komunikacji UFG z interesariuszami. Portal podzielony jest na trzy strefy: Strefa infoportalu o Dla obywateli odwiedzjących portal w poszukiwaniu pomocnych informacji. Strefa obywatela o Dla obywateli, którzy posiadają sprawy w UFG (Opłaty Karne za brak OC, Szkody, Regresy ubezpieczeniowe) oraz zainteresowanych pobraniem zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia lub historii szkód komunikacyjnych. Założenie konta wymaga przejścia procesu rejestracji, potwierdzenia tożsamości i aktywacji konta. Strefa kontrahenta o Dla instytucji współpracujących z UFG: Zakłady Ubezpieczeń, Policja, US, komornicy, kancelarie prawne. Portal ufg.pl

15 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 15 Portal ufg.pl

16 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 16 Portal UFG - Strefa obywatela Dostępne funkcjonalności: Obsługa spraw: Opłaty karne za brak ubezpieczenia OC Likwidacja szkód w UFG Sprawy regresowe W ramach obsługi spraw obywatel może: komunikować się w sprawie, wymieniać z UFG dokumentację, dokonać płatności online. Notyfikacje SMS oraz . Zapytanie o przebieg ubezpieczenia OC Zapytanie o historię szkód komunikacyjnych Dwa kanały komunikacji z pracownikami Biura Obsługi Klienta UFG: Pytania ogólne – obywatel poprzez stronę zadaje pytanie, które zostaje przekazane do BOK w celu odpowiedzi. Po udzieleniu odpowiedzi obywatel dostaje maila z informacją, że na portalu UFG czeka na niego odpowiedź. Czat online z pracownikiem BOK. Obecnie dostępny od środy do piątku w godzinach 15:00-16:00.

17 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 17 Portal ufg.pl

18 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 18 Portal ufg.pl

19 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 19 Portal ufg.pl

20 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 20 Portal ufg.pl

21 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 21 Portal ufg.pl

22 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 22 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 1 jako dostawca dla uczestników rynku ubezpieczeniowego innowacyjnych usług i funkcjonalności Krzysztof Fijałkowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google