Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie"— Zapis prezentacji:

1 Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie
E-podręczniki w służbie Innym i w wieloaspektowym rozwoju ucznia Opracowanie: Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie

2 Temat projektu: Razem-to brzmi dumnie! Interdyscyplinarny, wieloaspektowy i wielopokoleniowy projekt edukacyjny realizowany w aspekcie korelacji wiedzy w klasie V integracyjnej SP nr 105 w Krakowie z wykorzystaniem e-podręczników

3 Motto: „Człowiek rodzi się stary, żeby stać się młody” Uczymy podtrzymywać młodość!

4 Cele działania projektowego:
Wykorzystanie e-podręczników w pracy na rzecz Innych (osób starszych ze środowiska lokalnego, rodzin uczniów) oraz w rozwoju osobistym ucznia i nauczyciela; Kształtowanie dialogu oraz integracji pokoleniowej, prospołecznych postaw: szacunku, empatii, wrażliwości, pomocy- drogą min. działalności wolontaryjnej opartej na twórczej i ustawicznej edukacji oraz współpracy; Uświadamianie uczniom znaczenia integralności wiedzy nabywanej drogą metod (i środków) tradycyjnych, aktywizujących oraz współczesnej technologii informacyjnej UCZYĆ SIĘ BY BYĆ! UCZYĆ SIĘ BY MIEĆ! ŚWIADOMYM PASJĘ OTWARTYM ODWAGĘ ZMOTYWOWANYM ZAPAŁ TWÓRCZYM POMYSŁ ODPOWIEDZIALNYM WIEDZĘ, UMIEJĘTNOŚCI TYM KIMŚ ! TO COŚ !

5 Etapy życia człowieka Każdy wiek ma swój urok PRZYRODA
zad.1,3.

6 Samotność ludzi starszych w poezji i prozie
JĘZYK POLSKI „Ludzie starzy”- poezja ks. J. Twardowskiego „Kwiat kalafiora”- M. Musierowicz /fragm./

7 Moim zdaniem… dyskusja nt. samotności osób starszych
W oparciu: - ćw. iib.3, zad.dom.-pkt d.

8 Osoby starsze w malarstwie
Plastyka Dzieła sztuki nowożytnej: Caravagio- „Powołanie św. Mateusza”

9 ESD- „Eksperymentalny Sygnał Dobra” w na podst. „Kwiat kalafiora” M
ESD- „Eksperymentalny Sygnał Dobra” w na podst. „Kwiat kalafiora” M. Musierowicz Sylwetka autorki książki Małgorzaty Musierowicz: Analiza pomysłu „ESD” bohaterów książki, dyskusja ćw. 3.1

10 Zaskoczyć Innych! Nasz ranking pomysłów „ESD”
Godz. wychowawcza W oparciu o: ćw. 3.2

11 Eksperymentalny Sygnał Dobra… pora usłyszeć
Eksperymentalny Sygnał Dobra… pora usłyszeć! - prezentacja pracy grupowej

12 Nasz klasowy „ESD” w praktyce
Wysyłamy uśmiech przechodniom  Mówimy: „dzień dobry”  Zliczamy osoby ustępujące miejsce starszym w tramwaju 

13 Relacja i sprawozdanie z eksperymentu
Matematycznie, czyli ilościowo to i owo… Przypomnienie wiadomości o ułamkach, ułamek jako część całości min.: (film,zad.4,5) 2.2.2.Skracanie ułamków min. zad. 10,11.

14 Zadania tekstowe: http://www. epodreczniki

15 Przyjazna e-dukacja W oparciu:

16 Humanistycznie, czyli jakosciowo i refleksyjnie Redagujemy sprawozdanie z eksperymentu
W oparciu: (Zapamiętaj)

17 Działamy Razem! (współpraca z gimnazjalistami)
Komputerowe podboje dla Seniorów (min. E-podręczniki dla dziadków i wnuków! Wspólna edukacja)

18 Wieczornica historyczno-literacko artystyczna Wspomnień czas…
m.in.: -w oparciu o fragm. Julian Tuwim, Mieszkańcy [w:] Wiersze wybrane, oprac. M. Głowiński, Wrocław 1986, s

19 Dzień Seniora! Wiersz W. Woroszylskiego: „Czas miłości”, czyta: B. Woźny

20 CEL! ŚRODEK! PAL! Jak realizować cele?
Godz. wychowawcza, prowadzenie: uczniowie, nauczyciel Jak realizować cele?

21 Na drodze do celu

22 Zebraniowo… Dla Rodziców:
„Skuteczne uczenie się”- Sukces w naszych rękach! E-podręczniki- pomoc i atrakcja w pracy w domu, szkole i nie tylko… Zapoznanie Rodziców z pracą w oparciu Prezentacja pracy z uczniami w oparciu o e-podręczniki o-e-podręczniki

23 Refleksyjnie Uczniowie i Rodzice o e-podręcznikach
Zdaniem Uczniów: „E- podręczniki to wspaniały pomysł, chciałabym, żeby były takie lekcje”– /Martyna/ „E- podręczniki podobają mi się, dlatego, że są fajne filmiki edukacyjne i można pracować na tabletach” - /Oskar G./ „Można więcej się nauczyć”- /Kamila/, /Wiktoria/ „Mniej piszemy! Są filmiki!- /Antoś/ „Podoba mi się!” - /Oskar K/ „Na stronie e-podręczniki są ciekawe filmy, to mi się podoba” – /Damian/ „Inne przygotowanie lekcji” – /Hubert/ 60 - ELEKTRONIKI ZABAWY LEKCJI /Remik/

24 „Takie podręczniki wiążą się z rozwojem, a postęp jest nieunikniony!
Zdaniem Rodziców: „Lekcje bardziej atrakcyjne” „Dzieciom się podoba!” „Takie podręczniki wiążą się z rozwojem, a postęp jest nieunikniony! „Jest to pomysł na lekcję” „Popieram!” Zdaniem Nauczyciela: „Nie idziemy za modą, trendem w edukacji i wychowaniu. Podążamy za tym co służy i nie nuży, co wspomaga, równoważy i uzupełnia stosowane metody i środki nauczania z szacunkiem do każdej i każdego z nich. Praca z e-podręcznikami jest istotnym ogniwem w procesie: edukacji, wychowania oraz terapii, nauki w szkole, w domu oraz środowisku. Wywołany efekt „acha”, „super”, „działam”, „chcę” u uczniów niech trwa jak najdłużej”.


Pobierz ppt "Aldona Rumińska- Szalska oraz uczniowie kl. V SP. Nr 105 w Krakowie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google