Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Realizacja zadania 4 i 9 Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, nawet.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Realizacja zadania 4 i 9 Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, nawet."— Zapis prezentacji:

1 Realizacja zadania 4 i 9 Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, nawet ucznia… Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego W Świeminie

2 Cel: poznanie podstawowych praw związanych z ochroną dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej oraz na czym polega kultura języka Uświadomienie potrzeby przestrzegania prawa, rozwijanie umiejętności przewidywania skutków następstw łamania ustalonych norm postępowania, poznawanie podstawowych reguł prawa cywilnego

3 We wrześniu wszyscy wychowawcy przeprowadzili lekcje wychowawcze wg konspektu organizatora konkursu oraz potrzeb swojej klasy. Zostały ustalone kodeksy klasowe, regulaminy.

4 Wychowawcy klas przeprowadzili pogadanki na temat kultury języka. Każdy człowiek postrzegany jest na podstawie sposobu, w jaki mówi, jak dobiera słowa i konstrukcje zdań oraz jaki styl ma jego komunikacja. Język decyduje o tym, czy postrzegamy innego człowieka jako kulturalnego, czy raczej za osobę ubogą duchowo, taką która ma mocno zawężone horyzonty myślowe.

5 Klasa III pod opieką pani Ewy Sowy przygotowała przedstawienie dotyczące zaczarowanych słów: proszę, przepraszam, dziękuję. Właśnie słowa te miały przypomnieć uczniom o tym, jak ważna jest grzeczność, na co dzień.

6

7

8

9 Uczniowie klasy III przygotowywali się do tego przedstawienia przez dłuższy okres czasu, ucząc się tekstu na pamięć oraz wykonując potrzebne rekwizyty i stroje. Całej widowni szkolnej, rodzicom i nauczycielom przedstawienie podobało się, a aktorzy otrzymali gromkie brawa. Myślę, że wszyscy wyciągnęli wnioski z obejrzanego przedstawienia.

10 Uczniowie klas V –VI na godzinach wychowawczych pracując metodą burzy mózgów zastanawiali się : w jakich sytuacjach, gdzie uczniowie spotykają się z koniecznością przestrzegania prawach

11 Dyskusja na temat faktycznego stanu przestrzegania przez uczniów praw i obowiązków oraz sposobów poprawienia tego stanu.

12

13 Co grozi za łamanie prawa? - Rozmowa z uczniami Przedstawione zostały podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego

14 Nauczyciel historii pani Marzena Smolińska przeprowadziła zajęcia w klasie I, aby zapoznać dzieci z podstawowymi prawami oraz omówić przypadki łamania praw.

15

16

17

18 Poznaliśmy prawa Ale nie możemy zapominać o obowiązkach

19

20 Baloniki to prawa dziecka, każdy je miał. Dzieci opowiadały jak się czuły, gdy ich balonik uległ zniszczeniu. Wniosek: moje prawa nie mogą naruszać praw drugiego człowieka

21

22

23

24

25

26 Uczniowie zapoznali się z podstawowymi regułami prawa cywilnego i karnego. Uświadomili sobie potrzebę przestrzegania prawa oraz rozwinęli umiejętność przewidywania skutków i następstw łamania ustalonych norm. Koordynator konkursu Marzena Smolińska


Pobierz ppt "Realizacja zadania 4 i 9 Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, nawet."

Podobne prezentacje


Reklamy Google