Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim ID grupy: 98/11_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim ID grupy: 98/11_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:"— Zapis prezentacji:

1

2 Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim ID grupy: 98/11_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy: Branding, czyli świadome tworzenie marki Semestr/rok szkolny: semestr trzeci/rok szkolny 2010/2011

3 GŁÓWNE CELE PROJEKTU: Kształcenie umiejętności samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie i przetwarzanie zdobytych informacji. Rozwijanie własnych zainteresowań. Samokształcenie. Wyrabianie odpowiedzialności za pracę własną i całej grupy. Rozwijanie umiejętności planowania i rozliczania wspólnych działań. Nabywanie umiejętności przekonywania członków grupy do proponowanych rozwiązań w celu wspólnej realizacji planowanych działań. Przewidywanie trudności w realizacji projektu i radzenia sobie z nim.

4 Branding

5 DLACZEGO „BRANDING” ? Do wyboru tematu „Branding”, czyli świadome tworzenie marki”, zachęciła nas Pani Sylwia Bąk, która przyjechała do nas na wykład z Uniwersytetu Szczecińskiego. To ona wytłumaczyła nam na czym „Branding” polega. Ten temat nie należy do łatwych. Podjęliśmy próbę…

6 PLANOWANE DZIAŁANIA: Zaprojektowanie nowych identyfikatorów dla uczniów Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pom. Zaproponowanie pomysłów na identyfikator na najbliższym spotkaniu Samorządu Uczniowskiego. Nakręcenie reklamy promującej Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pom. Prezentacja reklamy w klasach. Stworzenie logo dla Miejsko-Ludowego Klubu Sportowego LIDER .

7 CZĘŚĆ OPISOWA: BRANDING odnosi się do trzech pojęć:
I. Budowanie świadomości marki  Technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. Najczęściej stosowane metody budowania świadomości marki to dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowanego, adresu strony internetowego, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych.

8 II. Personal branding  Strategia marketingowa inwestowania w budowanie reputacji i zwiększania swej wartości na rynku pracy za pomocą specjalistów ds. wizerunku. Personal branding rozpowszechniony jest szczególnie w anglosaskiej tradycji biznesu i budowania wizerunku (zarządzanie osobą jako marką). Strategia personal branding stosowana jest przez osoby publiczne – polityków, dziennikarzy, aktorów, sportowców, ludzi nauki, menedżerów.

9 III. Employer Branding, czyli budowanie marki pracodawcy, stanowi jedną z możliwych odpowiedzi na wyzwania zmieniającego się rynku pracy, w którym coraz silniejszą pozycję posiadają pracownicy. W przypadku marki pracodawcy wychodzimy z założenia, iż w taki sam sposób, jak marki skierowane do klientów budować możemy markę organizacji jako pracodawcy. Marka pracodawcy (ang. employer brand) to pakiet funkcjonalnych, ekonomicznych i psychologicznych korzyści wypływających z sytuacji zatrudnienia i powiązanych z daną organizacją – pracodawcą.

10 "Świat biznesu zdaje sobie sprawę, jak wielkim kapitałem jest dobra marka kraju. Profesjonalne skojarzenie produktu z uznaną i cenioną marką narodową pochodzenia jest warunkiem wykorzystania tego kapitału. Stąd, gwarancją sukcesu gospodarczego kraju i społeczeństwa, jest profesjonalna promocja, budująca jego dobrą markę w skali globalnej" – mówi Jan Mazurek, Główny Analityk Inwestors TFI. Jan Mazurek, Investors TFI

11 Erich Joachimsthaler oraz David A
Erich Joachimsthaler oraz David A. Aaker wypracowali cztery główne strategie budowania architektury marki, z których korzystają polski oraz zagraniczne oddziały międzynarodowej agencji brandingowej Dragon Rouge. Strategie te prezentuje poniższy wykres:

12 NASZE DZIAŁANIA: Na temat brandingu wiedzieliśmy niewiele. Po wielu dyskusjach postanowiliśmy zająć się tylko tą dziedziną, gdzie branding odnosi się do budowania świadomości marki .

13 Pierwszym naszym działaniem było zaprojektowanie nowych identyfikatorów dla uczniów Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pom. Utworzyliśmy identyfikatory osobno dla klas I, II, III gimnazjum. A oto przykłady:

14 Naszym następnym krokiem było spotkanie z panią dyrektor Barbarą Sarafin, która zaakceptowała nasz pomysł. Jednocześnie pani dyrektor zaproponowała nam pokazanie naszych zaprojektowanych identyfikatorów na najbliższym spotkaniu Samorządu Uczniowskiego. Spotkanie to miało na celu wybór trzech najfajniejszych identyfikatorów spośród wszystkich pomysłów.

15 Na spotkaniu z Samorządem Uczniowskim pokazaliśmy nasze identyfikatory
Na spotkaniu z Samorządem Uczniowskim pokazaliśmy nasze identyfikatory. Sugestie były różne ale udało nam się wybrać te, które będą funkcjonowały od września 2011r. Dodatkowo napisaliśmy - z pomocą pani Ewy Kowalik (sekretarz naszej szkoły) pismo to Rady Rodziców na sfinansowanie tuszu oraz papieru wizytówkowego na identyfikatory.

16 Najważniejsze miejsca w naszej szkole.
Ponieważ we wcześniejszym projekcie udało nam się nakręcić krótki filmik ekologiczny (wygraliśmy pracownię multimedialna dla szkoły), chcieliśmy spróbować naszych sił w nakręceniu reklamy promującej Gimnazjum i m. Adama Mickiewicza w Drawsku Pom. Nasze dzieło można było obejrzeć podczas prezentacji multimedialnej na lekcjach naszego opiekuna. Najważniejsze miejsca w naszej szkole. NASZ PATRON

17 Najważniejsze zdjęcia promujące gimnazjum
Gimnazjum im. A. Mickiewicza w Drawsku Pom.

18 SZKOLNY SKLEPIK – TU MOŻESZ KUPIĆ WSZYSTKO

19 Uczniowie klas III gimnazjum z racji tego, że są najstarsi, najbardziej odpowiedzialni mają możliwość korzystania z szafeczek – dzięki czemu nie muszą dźwigać ciężkich podręczników.

20 Nasza szkoła ma bardzo dużo osiągnięć, także i sportowych

21 Zapraszamy

22 Bardzo się ucieszyliśmy, gdy pan Piotr Karmelita i Mirosław Małecki (nauczyciele wychowania fizycznego oraz założyciele klubu sportowego) zwrócili się do nas o pomoc - stworzenie logo dla Miejsko-Ludowego Klubu Sportowego LIDER . Było to ogromne wyzwanie, gdyż mieliśmy mało czasu, ale znowu się nam udało. Poniżej przedstawiamy propozycje.

23 MIEJSKO – LUDOWY UCZNIOWSKI
Logo Klubu Sportowego zostało wybrane na spotkaniu organizacyjnym przez rodziców uczniów należących do tego klubu. MIEJSKO – LUDOWY UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY "LIDER"

24 Kolejnym naszym zadaniem było stworzenie zaproszeń dla Burmistrza Miasta i Gminy w Drawsku Pomorskim oraz rodziców uczniów należących do Klubu Sportowego.

25 WNIOSKI: Nasuwają się nam następujące wnioski:
Myślimy, że utworzenie identyfikatorów dla wszystkich klas gimnazjum spowoduje, że nasi gimnazjaliści zostaną „zidentyfikowani” jako uczniowie Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim. Uczniowie poszczególnych klas będą mieć różne identyfikatory tj. osobno klasy I, II i III. Dzięki temu nauczyciel będzie wiedzieli, do której klasy dany uczeń uczęszcza. Na identyfikatorach będzie również istniała informacja o pełnionej funkcji szkolnej tj. o gospodarzu klasy, zastępy gospodarza, skarbniku i łączniku bibliotecznym oraz samorządzie uczniowskim. Stworzenie reklamy miało ukazać uczniom, jaką mamy fajną szkołę, gdzie znajdują się ciekawe miejsca nie tylko do nauki. A kiedy będą kończyć gimnazjum, żeby w pamięci utkwiły im miłe wspomnienia. Utworzenie logo MLUKS Lider miało wywoływać odpowiednie skojarzenia.

26 Bibliografia:

27


Pobierz ppt "Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim ID grupy: 98/11_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google