Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A."— Zapis prezentacji:

1 PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A.
Tomasz Jażdżyński X Forum Giełdowe w Krakowie 27 kwietnia 2006 r.

2 Bankier.pl w pigułce Model biznesowy
Misja: Pomoc w podejmowaniu korzystnych decyzji finansowych INSTYTUCJE FINANSOWE KLIENCI INSTYTUCJI FINANSOWYCH Dostęp do użytkowników UŻYTKOWNICY BANKIER.PL REKLAMODAWCY Bankier.pl chce być czołową, niezależną spółką mediową i pośrednikiem finansowym w obszarze finansów w internecie.

3 Bankier.pl w pigułce Obszary działania
Informacja finanse osobiste, inwestowanie, prowadzenie firmy, gospodarka Doradztwo doradcy finansowi, porady, opinie ekspertów, poradniki, narzędzia finansowe Transakcje Zakup produktów finansowych on-line GŁÓWNE ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW Reklama Prowizje ze sprzedaży produktów finansowych

4 Bankier.pl w pigułce Kanały dystrybucji treści
Obecne kanały dystrybucji treści serwisy www (bankier.pl, twoja-firma.pl, eurobankier.pl) ing, elektroniczne biuletyny (Dziennik Bankier.pl i Tygodnik Firma) RSS Rozwijane kanały dystrybucji, m.in. Urządzenia mobilne Telewizja cyfrowa Trendy rynkowe Integracja poszczególnych mediów Wykorzystanie internetu w innych nowoczesnych kanałach dostępu do treści Przenikanie tradycyjnych mediów – telewizji, radia – do internetu (streaming, podcasting, radia i telewizje internetowe)

5 Bankier.pl w pigułce Kanały dystrybucji produktów finansowych
TRENDY Coraz więcej produktów finansowych dopasowanych do sprzedaży przez internet Rosnąca rola internetu w poszukiwaniu ofert finansowych Pionier w zakresie innowacyjnych metod sprzedaży produktów finansowych: Pierwsza umowa z bankiem na sprzedaż przez internet (VII’2000 r.) Pierwszy internetowy program partnerski dla osób fizycznych z zakresie sprzedaży produktów finansowych (System Partnerski, I’2003 r.) oraz dla serwisów internetowych (ICF, I’2004 r.) Strategiczna współpraca ze stacjonarnym pośrednikiem finansowym (Open Finance, IV’2006 r.

6 Dlaczego spółki wchodzą na giełdę?
Najważniejsze powody: Pozyskanie środków na rozwój, rozszerzenie działalności Pozyskanie środków na przejęcia innych podmiotów Zwiększenie znajomości marki Wycena przedsiębiorstwa Łatwiejsze pozyskiwanie kapitału w kolejnych emisjach Pozyskanie lub zatrzymanie pracowników Umożliwienia akcjonariuszom łatwego obrotu akcjami WADA: Otwartość informacyjna

7 Co Bankier.pl chce osiągnąć dzięki publicznej emisji?
Nowe usługi i serwisy informacyjne, dywersyfikacja kanałów dystrybucji informacji i produktów finansowych Specjalistyczne niszowe serwisy internetowe, komplementarne w stosunku do oferty Bankier.pl M.in. Wśród inwestorów giełdowych stanowiących istotną grupę docelową portalu Zgodne z modelem działania funduszy venture capital Pozyskanie środków na rozwój działalności Nabycie innych podmiotów Zwiększenie znajomości marki Umożliwienie akcjonariuszom łatwego obrotu akcjami

8 Co pomaga spółkom w udanym
debiucie giełdowym?

9 Czynniki wspierające IPO: Dotychczasowe sukcesy rynkowe
Analiza danych historycznych, dotychczasowych sukcesów rynkowych, wyników finansowych, wychodzenia firmy z kryzysów, jest istotnym kryterium oceny Emitenta przez potencjalnych inwestorów.

10 Czynniki wspierające IPO: Działanie na perspektywicznych rynkach
Inwestycja w akcje dyskontowaniem przyszłego wzrostu Spółki. Nasycenie rynku produktów finansowych w % Źródło: CR Media Consulting Polska 7 państw UE: Francja, Niemcy, Holandia, Włochy, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania Źródło: Gazeta Prawna według banków Źródło: Forrester’s Consumer Technolographics, European Study Udział pośredników w rynku kredytów hipotecznych wg IBnGR: 2005 – 15%, 2009 – 30%.

11 Czynniki wspierające IPO: Współpraca z venture capital
Współpraca Spółki z funduszem venture capital ->> doświadczenie w relacjach z akcjonariatem, bardziej dopracowany model biznesowy, monitoring dotychczas prowadzonej działalności firmy. Kurs bmp AG – ostatnie 3 m-ce Akcjonariusze Bankier.pl S.A.: Bmp AG (51%) – fundusz VC MCI Management (38%) – fundusz VC IDMSA (10%) Kurs MCI Management – ostatnie 3 m-ce Kurs IDM SA – ostatnie 3 m-ce

12 Czynniki wspierające IPO: Kompetentny i zaangażowany zarząd
Kluczowy czynnik oceny spółki dla wielu inwestorów. Tomasz Jażdżyński – Prezes Zarządu Od początku kariery w branży IT i finansowej (m.in. Interia.pl, Wirtualna Polska, Penetrator, Krakowski Dom Maklerski) Piotr Wąsowski - Wiceprezes Zarządu Odpowiedzialny za rozwój i strategię medialną portalu Od 10 lat związany z mediami finansowymi (m.in. Parkiet Media i Euromoney.pl) Joanna Kuzdak - Członek Zarządu Od 10 lat w branży ubezpieczeń i bankowości Doświadczenie w tworzeniu struktur sprzedaży i kanałów dystrybucji m.in. z TUiR Warta, BIG Banku Gdańskiego oraz Inteligo Financial Services. PROGRAM OPCYJNY DLA CZŁONKÓW ZARZĄDU

13 Czynniki wspierające IPO: Hossa na giełdzie
Spadek zainteresowania ofertami debiutujących spółek w trakcie bessy ->> większość spółek debiutuje, gdy na giełdzie trwa hossa WIG20 – ostatnie 5 lat WIG-Media – od I TechWIG – ostatnie 5 lat Źródło: Planowany termin debiutu giełdowego Bankier.pl to VI 2006 r.

14 www.bankier.pl, info@bankier.pl
Niniejsza informacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Informacje o publicznej ofercie akcji zostaną opublikowane w prospekcie emisyjnym, który będzie dostępny na stronach internetowych Spółki pod adresem: DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Bankier.pl S.A. ul. Świdnicka 13, Wrocław tel. (71) ; fax. (71)


Pobierz ppt "PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A."

Podobne prezentacje


Reklamy Google