Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska"— Zapis prezentacji:

1 Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska 18.01.2011
Młodzi dziś i młodzi w PRL, czyli „dzieci” i „rodzice” porównanie współczesnych zachowań konsumpcyjnych łodzian Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska

2 Hipotezy Istnieją różnice w podejściu do konsumpcji między przedstawicielami dwóch różnych pokoleń. Istnieją różnice w podejściu do konsumpcji między przedstawicielami różnych płci. Centra handlowe pełnią istotną funkcję w życiu łodzian. Łodzianie najczęściej robią zakupy w centrach handlowych. Jedzenie poza domem jest częstym zjawiskiem wśród łodzian. Jedzenie poza domem traktowane jest jako forma rozrywki. Dochody determinują sposób żywienia i sposób spędzania wolnego czasu.

3 Przebieg badania: techniki otrzymywania materiałów
1. obserwacja zwykła, zewnętrzna zaznajomienie się z tematem pomogła zdefiniować dodatkowe problemy badawcze przeprowadzona w Porcie Łódź analiza zachowań konsumpcyjnych: aspekt ekonomiczny, motywy podejmowania decyzji konsumpcyjnych 2. wywiad kwestionariuszowy wybrany ze względu na potrzebę zbadania dwóch grup wiekowych badania przeprowadzono w okresie od czerwca do września 2010 wywiady trwały od 30 do 50 minut aranżacja wywiadów najczęściej przebiegała w mieszkaniu respondenta

4 Charakterystyka badanych
dobór celowy 132 respondentów, 68 kobiet, 64 mężczyźni dwie grupy wiekowe - urodzeni w latach: (45,5%) (54,5%) blisko 60% respondentów to osoby pracujące około 30% uczniowie/studenci dochody respondentów w ramach gospodarstwa domowego 41%: 2000 – 4000 zł 23%: 4001 – 6000 zł 23%: do 2000 zł

5 Czy lubisz robić zakupy?

6 Dla łodzian zakupy to:

7 Czas w tygodniu poświęcony na zakupy

8 Planowanie a wiek

9 Co wpływa na zakupy łodzian?

10 Najczęściej wskazywane marki
H&M 6 Nike 5 Reserved Zara Adidas 3 Promod Big Star 2 Dove Garnier Gillette Mango Maybelline Nivea

11 Częstotliwość korzystania z nietradycyjnych form zakupów

12 Forma płatności 67% płaci gotówką 18% kartą debetową
15% kartą kredytową

13 Pożyczki? Raczej nie…

14

15 Nawyki żywieniowe 95% badanych przyznało, że zdarza im się jadać swoje posiłki poza domem (28% odpowiedziało, że robi to raz w tygodniu bądź częściej).

16 Okoliczności jadania w restauracjach

17 Najczęściej wybierane lokale

18 Co cenisz w odwiedzanych przez siebie lokalach?

19 Jednorazowe wydatki na jedzenie poza domem, na jedną osobę

20 Jak często zamawiasz posiłki do domu?

21 Ocena nawyków żywieniowych

22 Wiek ma znaczenie pokolenie starsze
Starsi Młodsi Planowanie zakupów 67% 49% Ważne są: możliwość długiej eksploatacji produktu brak emisji niebezpiecznych dla środowiska substancji energooszczędność produktu 65% 34% 62% 42% 18% 27% Przygotowywanie posiłków ze świeżych produktów 80% 47% Restauracja ulubionym lokalem 59% 38%

23 Wiek ma znaczenie pokolenie młodsze
Starsi Młodsi Zakupy spoza zaplanowanej listy 55% 63% Pożyczki od przyjaciół 17% 35% Przebywanie na terenie centrum handlowego 12% 26% Uczestnictwo w wydarzeniach na terenie centrum handlowego 13% 40% Centrum handlowe głównym miejscem spotkań 5% Spożywanie posiłków poza domem raz w tygodniu lub częściej 38% Ulubiony lokal: pizzeria fast-food 39% 9% 70% 33% Zamawianie jedzenia do domu 8% 30%

24 Płeć ma znaczenie kobiety
Mężczyźni Lubią robić zakupy 74% 56% Odczuwanie przyjemności z zakupów 60% 32% Zakupy spoza zaplanowanej listy 66% 38% Żałowanie spontanicznych zakupów 65% 48% Kierowanie się: promocjami modą 69% 40% 28% Ważne są: możliwość recyclingu produktu nietestowanie na zwierzętach energooszczędność produktu 23% 46% 2% 9% 39%

25 Płeć ma znaczenie mężczyźni
Kobiety Mężczyźni Wybór określonego sklepu ze względu na niskie ceny 31% 48% Kierowanie się podczas zakupów marką produktu 69% 78% Skłonność do wydatków przekraczających budżet 34% 44% Zamawianie jedzenia do domu 14% 27% Zakup gotowych dań, podgrzewanie ich 3% 17%

26 Dziękujemy za uwagę! Badacze: Opiekun badań: mgr Sylwia Męcfal
Sylwia Borowicz Przemysław Ciesielski Jakub Grobelny Justyna Gruszczyńska Maciej Hawryluk Magdalena Kotecka Joanna Makowska Katarzyna Osiejewska Krzysztof Pierściński Marta Szczęśniak Weronika Węglewska Małgorzata Wołoszyk Justyna Wielgus Opiekun badań: mgr Sylwia Męcfal


Pobierz ppt "Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google