Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
droga do sukcesu imprezy biegowej
Strategia droga do sukcesu imprezy biegowej Zygmunt Waśkowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
2
ORGANIZACJA SPORTOWA Zbiór ludzi, zasobów i procesów służących realizacji określonych celów Ludzie: Poziom decyzyjny Poziom wykonawczy Zasady współpracy Zasoby: Materialne (twarde) Niematerialne (miękkie) Procesy: Tworzenie Wymiana Komunikacja Cele: Krótko i długookresowe Nadają sens istnienia każdej organizacji
3
ORGANIZACJA SPORTOWA – podmiot, który powinien być zarządzany na takich samych zasadach jak przedsiębiorstwo Zarządzanie organizacją sportową Decyzje strategiczne Decyzje operacyjne Informacje płynące z otoczenia organizacji
4
ORGANIZATORZY BIEGACZE
Starają się dostarczyć biegaczom możliwie najwięcej korzyści, jednocześnie konkurując między sobą – co doprowadza do coraz wyższego poziomu organizacyjnego imprez biegowych BIEGACZE Biorąc udział w imprezach biegowych oczekują zaspokojenia swoich potrzeb i spełniania oczekiwań. Zarówno potrzeby jak i oczekiwania wielu biegaczy są coraz wyższe i trudniejsze do zaspokojenia przez organizatorów Podstawą rozwoju imprez biegowych jest konkurencja między organizatorami
5
Wizja imprezy S T R A T E G I A Pomysł na bieg O t o c z e n i e
Z a s o b y Pomysł na bieg Edycja 1 Edycja n
6
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa
Strategia rozwoju imprezy biegowej Edycja 1 Edycja 2 Edycja 3 Edycja 4 Edycja 5
7
Poziom organizacyjny Atrakcyjność imprezy Edycja imprezy
8
Strategia imprezy Wizja Zasoby Wyróżniki Umiejętności Relacje
Innowacje
9
ORGANIZATORA IMPREZY BIEGOWEJ Organizator imprezy biegowej
INTERESARIUSZE ORGANIZATORA IMPREZY BIEGOWEJ B2C B2B Sponsorzy Media lokalne Władze samorządowe Podmioty prewencji Dostawcy Organizatorzy biegów Biegacze Kibice Wolontariusze Mieszkańcy miasta Organizator imprezy biegowej
10
MACIERZ MENDELOVA
11
Poziom zainteresowania
Grupy interesariuszy Siła wpływu Poziom zainteresowania A Biegacze 4,00 4,75 B Sponsorzy 3,83 3,91 C Media lokalne 2,91 3,33 D Podmioty prewencji 3,25 3,50 E Wolontariusze 2,41 3,41 F Kibice 2,08 2,83 G Władze lokalne H Mieszkańcy miasta 2,36 2,54 I Dostawcy 2,33 2,66 J Organizatorzy innych biegów 2,25
12
Utrzymać zadowolenie Główni gracze Minimalny wysiłek Informować A – Biegacze, B – Sponsorzy, C – Media lokalne, D – Podmioty prewencji , E – Wolontariusze, F – Kibice, G – Władze lokalne, H – Mieszkańcy miasta, I – Dostawcy, J – Organizatorzy innych biegów
13
WARUNKI SUKCESU ORGANIZATORA
IMPREZY BIEGOWEJ Strategia i taktyka działania – konsekwencja Stałe doskonalenie podejmowanych działań Zmienność oferty – nuda zabija emocje Otwartość na zmiany, benchmarking Słuchanie biegaczy (opinie konstruktywne, a nie pretensjonalne) Budowanie społeczności wokół imprezy biegowej Zrównoważony rozwój – czyli dawać tyle, ile jesteśmy w stanie zapewnić w przyszłości Nie przekraczanie granic swoich kompetencji Pasja i zdolności organizacyjno-menedżerskie Budowanie marki – symbol, wartość, wiarygodność, zaufanie
14
ORGANIZACJA BIEGÓW TOWARZYSZĄCYCH
The event portfolio of the Vienna City Marathon
15
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.