Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAron Czaiński Został zmieniony 11 lat temu
2
Wielokulturowe aspekty procesów rekrutacyjnych
w firmie globalnej Maryla Bogdanowicz Bożena Wujec
3
Uwarunkowania współczesnego biznesu:
+ Szybki rozwój firm w niektórych sektorach Szeroka ekspansja firm na globalny rynek - Wyzwaniem jest dostosowanie procesów i procedur wewnętrznych do zewnętrznych zmian
4
Nasza historia Rozpoczęcie działalności w latach 60-tych w Toskanii
Dwóch właścicieli: Emi Stefani i Giuseppe Lazzareschi Posiada 27 oddziałów, w tym 22 zakłady produkcyjne w 12 krajach Zatrudnia ponad 4600 osób Drugi co do wielkości producent bibuły w Europie.
5
Sofidel zakłady przetwórcze i papiernie w Europie
SZWECJA W.BRYTANIA POLSKA NIEMCY BELGIA FRANCJA WŁOCHY CHORWACJA RUMUNIA HISZPANIA TURCJA GRECJA
6
Nasza Grupa
7
Międzynarodowe Marki
8
Fabryka we Francji
9
Fabryka w Ciechanowie
10
WYZWANIA Szybki rozwój Grupy Różnorodność kultur narodowych
Różne kultury organizacyjne Odmienne etapy rozwoju organizacji w różnych krajach
11
DLACZEGO WPROWADZAMY GLOBALNY MODEL REKRUTACJI?
Jednolitość Różnorodność Zapewnienie wykwalifikowanej kadry na bieżące i przyszłe potrzeby organizacji w skali globalnej
12
Jednolitość Procedury, Procesy Narzędzia Różnorodność Kultura organizacyjna Kultura narodowa
13
DLACZEGO WPROWADZAMY GLOBALNY MODEL REKRUTACJI?
Jednolitość Różnorodność Zapewnienie wykwalifikowanej kadry na bieżące i przyszłe potrzeby organizacji w skali globalnej
14
Jednolitość Procedury, Procesy Narzędzia Różnorodność Kultura organizacyjna Kultura narodowa
15
Polska Grupa Projektowa
Marcello Marzano Dyrektor Generalny Maryla Bogdanowicz Dyrektor HR Bożena Wujec InSpired
16
Międzynarodowa Grupa Dyrektorów HR
17
ELEMENTY PROJEKTU Sof-skills
Metaprogramy - kwestionariusz kompetencji Wiedza merytoryczna Wywiad oparty na pytaniach behavioralnych Badanie motywacji
18
Metaprogramy Filtry percepcji, używane w sposób nawykowy
Dzięki nim selekcjonujemy informacje odbierane za pomocą zmysłów Odnoszą się do innych programów, które kierują procesami myślowymi. Uszczegóławiają one i definiują typowe strategie i style myślenia konkretnych jednostek, grup i kultur.
19
Badane obszary Strategie motywacyjne – cel/problem
Kryteria podejmowanie decyzji – szczegół/ogół Umiejscowienie kontroli – wewnętrzne/zewnętrzne Sposób porównywania informacji – dopasowanie/niedopasowanie Sposób realizacji zadań - opcje/procedury
26
Kwestionariusz behawioralny na bazie Metaprogramów
27
Związek metaprogramów z kompetencjami
28
Profile kompetencyjne
29
Pytania o kompetencje Sytuacja : Proszę opisać sytuację, w której…
Działanie: Jakie podjął Pan działania? Rezultat: Jaki uzyskał Pan rezultat?
30
Pytania o motywację
31
Jak zadawać pytania motywacyjne
Jeśli miałby Pani do wyboru z góry ustalone i zawsze takie same godziny pracy albo ruchomy czas pracy, to jaki system odpowiadałby Pani bardziej i dlaczego? Gdy oferowane stanowisko wymaga od pracownika ścisłej współpracy z innymi osobami w zespole: Proszę opisać sytuację kiedy pracował Pan jako członek zespołu – czy podobał się Panu taki styl pracy, a jeśli tak, to dlaczego.
32
Ewaluacja kandydatów Uzgodniona ocena Ocena Ocena Ocena
Lista kompetencji Decyzja tak / nie
33
PROCES WDROŻENIA, czyli „Siła różnorodności”
34
Ważne! Uwzględnienie specyfiki otoczenia prawnego
- ochrona danych osobowych - transparentność informacji zgromadzonych w procesie rekrutacji Różnice kulturowe
35
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Maryla Bogdanowicz Bożena Wujec
Bożena Wujec
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.