Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAleksy Materna Został zmieniony 10 lat temu
1
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Tutoring Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
2
W metodzie tutoringu szkolnego rozróżniamy następujące jego odmiany:
Tutoring szkolny W metodzie tutoringu szkolnego rozróżniamy następujące jego odmiany: tutoring rozwojowy tutoring naukowy tutoring artystyczny
3
Tutoring to: Indywidualne spotkania, w atmosferze dialogu, szacunku i wzajemnej uwagi Tutor pracuje z podopiecznym, pozwalając mu dogłębnie poznać określony obszar wiedzy, rozwinąć umiejętność samodzielnego jej zdobywania oraz rozwinąć sztukę maksymalnego korzystania z własnych talentów Tutoring wzmacnia poszukiwania ucznia, prowadzi go do mądrości i dojrzałości
4
Tutoring to współpraca na 4 etapach
poznanie podopiecznego (jego talentów, mocnych i słabych stron, preferowanych stylów uczenia się, wartości, planów życiowych), wspólne wyznaczenie celów edukacyjnych w osiągnięciu których pomocny może być tutor i zaplanowanie działań zmierzających do ich osiągnięcia, realizację przyjętego planu współpracy, podsumowanie efektów współpracy tutorskiej.
5
Tutoring rozwojowy w zespole szkół ponadgimnazjalnych nr 4
Realizowany jest w zespole klasowym Tutor ma pod swoją opieką do dziecięciu uczniów Tutor pracuje w sposób zindywidualizowany czyli z każdym uczniem z osobna Tutoring realizowany jest poprzez cotygodniowe spotkania tutora z uczniem, z których jedno w miesiącu trwa do 45 minut, pozostałe od 5 do 15 minut
6
Spodziewane efekty tutoringu rozwojowego
Dla ucznia Dla szkoły Odkrywanie i rozwijanie zdolności Wypracowanie własnego stylu uczenia się Budowanie osobistej ścieżki rozwoju Umiejętność wyboru drogi życiowej Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa psychicznego uczniów i nauczycieli Zmniejszenie poziomu zachowań agresywnych Rozwój relacji osobowych, postawy dialogu
7
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.