Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMarcin Skotnicki Został zmieniony 10 lat temu
1
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 15 W SOSNOWCU „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka Podsumowanie realizacji programu mgr Małgorzata Kołataj
2
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ” Uczyć z pasją …
…to cel naszej pracy pedagogicznej. Stale poszukujemy takich metod, dzięki którym najefektywniej nauczymy dzieci „świata”. Mamy świadomość tego, że tylko krytyczny nauczyciel, a przede wszystkim nauczyciel , w którym jeszcze wciąż drzemie małe dziecko – znajdzie tę właściwą ścieżkę, by stać się mistrzem dla swoich wychowanków. Mistrzem, który pokazuje drogę, daje kompas i mapę, ale pozwala dziecku pokonać ją samemu, mistrzem, który zaraża pasją, potrafi podążać za dzieckiem, ale i prowadzić je za sobą, gdy posiądzie już wystarczające umiejętności. Dla nas – nauczycieli Przedszkola Miejskiego nr 15 w Sosnowcu – szansą na to, by stać się przewodnikami małego dziecka – stał się program „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ”
3
Ciekawy początek Do realizacji projektu wytypowano koleżanki:
mgr Katarzynę Fudalewską – nauczyciel mianowany, 10 lat w zawodzie mgr Renatę Golańską – nauczyciel dyplomowany, 25 lat w zawodzie mgr Małgorzatę Kołątaj – nauczyciel dyplomowany, 25 lat w zawodzie mgr Izabelę Magdziarz – nauczyciel kontraktowy, 2 lata w zawodzie które po odbyciu…
4
szkoleń pod kierunkiem sympatycznej i bardzo wymagającej trenerki Pani Elżbiety Kordos
5
przystąpiły do planowania i realizacji zadań
Przygotowanie warsztatu pracy Ujęcie I Zaprezentowanie programu członkom Rady Pedagogicznej i Rodzicom Ujęcie II Prowadzenie zajęć zgodnie z opracowanym harmonogramem Ujęcie III Podsumowanie realizacji zadań. Wnioski Ujęcie IV
6
A teraz Pędem do sukcesu
7
organizacji warsztatu pracy
8
Organizacja warsztatu pracy
9
Organizacja warsztatu pracy
10
Organizacja warsztatu pracy
11
Organizacja warsztatu pracy
12
Organizacja warsztatu pracy
To było pracowite przedsięwzięcie, ale jakże satysfakcjonują zgromadzone skarby …
13
Szkolenie Rady pedagogicznej
Kolejnym zadaniem przewidzianym do realizacji, było szkolenie Rady Pedagogicznej, której członkowie z zainteresowaniem obserwowali podejmowane przez nas działania. Udzielił im się również nasz zapał i wizja sukcesu.
16
Szkolenie wywołało wielkie zainteresowanie wśród koleżanek, dlatego
zadecydowano, aby program literacki prowadziły wychowawczynie poszczególnych grup, nieuczestniczące wcześniej w szkoleniu z Trenerem. Takie rozwiązanie pozwoliło na większą intensyfikację zajęć w tygodniu.
17
Nasz harmonogram zajęć
18
zaprezentowanie programu Rodzicom
Rodzice naszych wychowanków z zadowoleniem przyjęli zaproponowany do realizacji program KLUCZ DO UCZENIA SIĘ. Na pierwszym zebraniu Dyrektor placówki przedstawił jego główne założenia, natomiast na stronie internetowej przedszkola umieszczony jest link do oficjalnej strony programu, gdzie mogą zapoznać się ze szczegółami i kolejnymi dostępnymi modułami.
20
Hospitacje W październiku odbyły się pierwsze hospitacje, podczas których z dumą prezentowałyśmy swoje umiejętności.
21
Hospitacja nauczycielki katarzyny Fudalewskiej
23
Hospitacja nauczycielki Izabeli Magdziarz
27
Hospitacja nauczycielki Małgorzaty Kołątaj
31
Hospitacja nauczycielki Renaty Golańskiej
34
Realizacja zajęć mgr Małgorzata Kołataj
35
Grupa krasnale: 4 latki Zajęcia realizowane były 2 razy w tygodniu grupa podzielona była na 2 zespoły liczące po Dzieci. Przeprowadzono ogółem 56 sesji z programu Klucz do Uczenia się Przeprowadzono następujące sesje: Matematyka sensoryczna – moduł 1 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 2 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 3 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 4 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 5 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 6 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 7 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 8 – 2 razy
36
Grupa krasnale: 4 latki Matematyka sensoryczna – moduł 9 – 2 razy
KONSTRUKCJE Konstrukcje – moduł 1 – 2 razy Konstrukcje – moduł 2 – 2 razy Konstrukcje – moduł 3 – 2 razy Konstrukcje – moduł 4 – 2 razy Konstrukcje – moduł 5 – 2 razy Konstrukcje – moduł 6 – 2 razy Konstrukcje – moduł 7 – 2 razy Konstrukcje – moduł 8 – 2 razy Konstrukcje – moduł 9 – 2 razy Konstrukcje – moduł 10 – 2 razy
37
Grupa krasnale: 4 latki PROGRAM LITERACKI
Program literacki – moduł 1 – 2 razy Program literacki – moduł 2 – 2 razy Program literacki – moduł 3 – 2 razy Program literacki – moduł 4 – 2 razy Program literacki – moduł 5 – 2 razy Program literacki – moduł 6 – 2 razy Program literacki – moduł 7 – 2 razy Program literacki – moduł 8 – 2 razy
38
Grupa WIEWIÓRKI: 5 latki
Zajęcia realizowane były 1 raz w tygodniu grupa liczyła 13 Dzieci. Przeprowadzono ogółem 14 sesji. Przeprowadzono następujące sesje: Matematyka sensoryczna – moduł 1 – 1 raz Matematyka sensoryczna – moduł 2 – 1 raz Matematyka sensoryczna – moduł 3 – 1 raz Matematyka sensoryczna – moduł 4 – 1 raz Matematyka sensoryczna – moduł 5 – 1 raz
39
Grupa WIEWIÓRKI: 5 latki
KONSTRUKCJE Konstrukcje – moduł 1 – 1 raz Konstrukcje – moduł 2 – 1raz Konstrukcje – moduł 3 – 1 raz Konstrukcje – moduł 4 – 1 raz Konstrukcje – moduł 5 – 1 raz Konstrukcje – moduł 6 – 1 raz Konstrukcje – moduł 7 – 1 raz Konstrukcje – moduł 8 – 1 raz Konstrukcje – moduł 9 – 1 raz
50
PODSUMOWANIE Klucz do Uczenia Się to program zajęć dla Dzieci w wieku przedszkolnym. Przezwycięża on dotychczasowy model edukacji oparty na zapamiętywaniu i odtwarzaniu informacji. Podczas sesji Dzieci rozwijają logiczne myślenie oraz efektywne wykorzystanie swojej inteligencji do samodzielnego rozwiązywania problemów. Potrafią zaakceptować odmienne opinie, dzięki czemu nabierają poczucia własnej wartości jak również tolerancji i kompromisów. Każde dziecko kształtuje u siebie wytrwałość w dążeniu do celu - zauważa, że nawet jeśli coś się nie udaje, to można to osiągnąć próbując po raz kolejny.
51
PODSUMOWANIE Program Klucz Do Uczenia Się, oparty jest na teorii wybitnego psychologa Lwa Wygotskiego - zwanego przez dzisiejszych psychologów "Mozartem psychologii". Według tej teorii prawdziwa edukacja polega na rozwoju umiejętności Dzieci do uczenia się, czyli ich zdolności do jasnego i kreatywnego myślenia, planowania i realizowania swoich planów oraz komunikowania swojego zrozumienia na wiele sposobów.
52
PODSUMOWANIE Dlaczego należy realizować program w danej placówce oświatowej? Dzieci traktują sesje jako zabawę. Pozwala na wielokierunkowy, wszechstronny rozwój Gromadzenie doświadczeń niezbędnych do kształtowania późniejszych umiejętności Wprowadza w życie rytm i systematyczność („krok po kroku”) Dziecko rozumie i spostrzega świat za pomocą symboli Kształci wrażliwość i uczy sposobów wyrażania emocji Poszerza zakres mowy dziecka Doskonali relacje w grupie rówieśniczej Rozwija poczucie własnej wartości
53
PODSUMOWANIE Ponadto program wspiera Rodziców w procesie wychowania i pomaga im przekazywać wiedzę swoim Dzieciom. Daje im możliwość poznania interesujących sposobów na stymulowanie rozwoju własnego Dziecka.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.