Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEligiusz Bajon Został zmieniony 10 lat temu
1
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1
2
Mapa usług KSU Usługi finansowe - udzielanie pożyczek
Usługi informacyjne Usługi doradcze pro- innowacyjne Usługi finansowe - udzielanie poręczeń Nowe usługi systemowe, testowane pilotażowo 2
3
Krajowy System Usług Jakość świadczonych usług Kompetencje konsultantów Współpraca w sieci: Rady Tematyczne, Urzędy Marszałkowskie Informacja i promocja Badania i ewaluacja
4
119 transferów technologii
Statystyki Usług KSU Punkty Konsultacyjne (110 PK, 2 lata) Ponad usług Ponad klientów Krajowa Sieć Innowacji (22 KSI, 1 rok) audytów 119 transferów technologii Fundusze Poręczeniowe (21 FPK, 6 miesięcy) 2965 poręczeń 346 mln zł Fundusze Pożyczkowe (20 FP, 6 miesięcy) 623 pożyczek 54,7 mln zł
5
Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - ZADOWOLENIE z usług
Przyczyny pozytywnych opinii: Blisko 86% przedsiębiorców i ponad 91% pozostałych klientów zadowolonych z usług PK KSU
6
Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - UŻYTECZNOŚĆ usług
Wpływ usługi PK KSU na podejmowanie decyzji biznesowych przez klientów Dla 68% klientów usługi PK KSU są pomocne w podejmowaniu decyzji w prowadzeniu firmy 20% osób - klientów PK KSU zakłada firmę po skorzystaniu z usługi
7
Wyniki badania potrzeb i klientów PK KSU - - przesłanki na PRZYSZŁOŚĆ
Chęć korzystania z usług PK w przyszłości – 85% Źródło: „Badanie usług i klientów PK KSU”, 2010 ONE STOP SHOP – kompleksowa usługa – oczekiwana przez 65% klientów Kontakt bezpośredni - najwyżej ceniony przez klientów
8
Rozwój Systemu KSU - nowe usługi systemowe, cz. 1.
Badanie potrzeb klientów i rynku Propozycje nowych usług do testów - pilotaż Opracowanie standardów usług TEST OK USŁUGA SYSTEMOWA Konkurs - wybór wykonawców pilotażu Usługi dla MSP już w fazie testowania Pilotaż – test zainteresowania klientów
9
Rozwój Systemu KSU - nowe usługi systemowe, cz. 2.
Usługi dostępne w kilku ośrodkach KSU Identyfikacja potrzeby systemowej Dopracowanie standardów KLIENT OK USŁUGA SYSTEMOWA Wprowadzenie do systemu KSU Odpłatność klienta
10
Propozycja stanu docelowego oferty KSU
z dofinansowaniem 100% Usługi systemowe z dofinansowaniem na zasadach pomocy publicznej w pełni odpłatne przez przedsiębiorców z dofinansowaniem 100% - pilotaże Nowe usługi systemowe w pełni odpłatne przez przedsiębiorców dofinansowane z innych źródeł Informacja o usługach innych usługodawców odpłatne przez przedsiębiorców lub dofinansowane z innych źródeł
11
Usługi PK KSU - w przyszłości
DIAGNOZA BIZNESOWYCH POTRZEB KLIENTA: PROBLEM + PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA Obszar I: usługa informacyjna w obszarach rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej Obszar II: usługa doradcza Asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej Asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej Obszar III: Opieka nad klientem Usługa brokerska w zakresie znalezienia usługodawcy specjalistycznego oraz pomocy w skorzystaniu z usługi Udzielenie informacji nt. zasad korzystania z usługi (zakres i czas świadczenia finansowanie, wzajemne obowiązki, możliwe efekty), Pomoc w kontaktach z usługodawcą specjalistycznym, Monitorowanie dalszych losów klienta w procesie korzystania z usługi specjalistycznej. Możliwe skierowanie do usługi obszaru II lub III, powrót do diagnozy
12
Dziękuję za uwagę Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
1212
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.