Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKunegunda Gąsiewski Został zmieniony 10 lat temu
1
Menadżer Programów Wewnętrznych, Pion Banków Komercyjnych
„Mapa procesów w firmie informatycznej. Role w procesach Kontrakt i Produkcja”. wykład 2 Rzeszów, 5 marca 2010 rok Krzysztof Bednarz Menadżer Programów Wewnętrznych, Pion Banków Komercyjnych
2
Statystyki projektów informatycznych
% zakończonych sukcesem Przykłady projektów z roku 2008/2009: Kalkulator kredytowy System do obsługi zamówień System do obsługi windykacji System weryfikacji kompetencji pracowników 5. Budowa systemu CRM (zarządzanie kontaktami z klientami indywidualnymi) Źródło: The Standish Group International, Inc
3
Kluczowe czynniki sukcesu
Wsparcie kierownictwa 18 Zaangażowanie użytkowników 16 Doświadczony Szef Kontraktu 14 Przejrzyste założenia biznesowe 12 Zminimalizowany zakres 10 Standardowa infrastruktura oprogramowania 8 Ugruntowane wymagania podstawowe 6 Formalna metodologia Realne oszacowania 5 Inne Waga każdego współczynnika została ustalona w zależności od stopnia jego wpływu na zakończenie projektu z sukcesem.
4
Zmiany na przestrzeni lat
Źródło: The Standish Group International, Inc
5
Agenda spotkania Omówienie mapy procesów wraz z przedstawieniem podstawowych procesów realizowanych w trakcie projektów informatycznych. Główne role w procesie kontrakt i produkcja oraz ich znaczenie dla powodzenia projektu informatycznego. Podsumowanie Pytania Przykłady projektów z roku 2008/2009: Kalkulator kredytowy System do obsługi zamówień System do obsługi windykacji System weryfikacji kompetencji pracowników 5. Budowa systemu CRM (zarządzanie kontaktami z klientami indywidualnymi)
6
Mapa procesów
7
Etapy procesu Kontrakt
Określenie wymagań klienta Przygotowanie oferty Przygotowanie umowy Inicjowanie kontraktu Planowanie kontraktu Realizacja kontraktu Zamknięcie kontraktu
8
Produkcja oprogramowania w etapie realizacji KONTRAKTU
Szczegółowa analiza wymagań Projekt rozwiązania Kodowanie Przeglądy kodu i testy modułowe Testy integracyjne (zapewnienie jakości) Instalacja i szkolenie klienta Testy akceptacyjne (klient) Serwis oprogramowania (help-desk, gwarancja)
9
Główne role – proces KONTRAKT
Opiekun Handlowy, Szef Kontraktu
10
Główne role – proces PRODUKCJA
Szef działu produkcyjnego, Szef produkcyjnej grupy roboczej, Pracownik działu produkcyjnego, Planista, Projektant prowadzący, Kierownik testów wewnętrznych, Dokumentalista, Pracownik odpowiedzialny za powołanie emisji, …
11
Podsumowanie Różne rozmiary projektów.
Różne procesy i procedury służące skuteczniejszej synchronizacji realizacji prac. Cel: Realizacja zakładanego zakresu, ... w deklarowanym terminie, ... w zakładanym budżecie, Przy zadowoleniu klienta!
12
Pytania ?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.