Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAnna Górecka Został zmieniony 9 lat temu
1
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ
2
W badaniu brało udział: 225 uczniów 198 rodziców całe grono pedagogiczne
3
Kwestia I Środki dydaktyczne niezbędne do standardowego i ponadstandardowego realizowania treści kształcenia
4
Wniosek nr 1 Jak widać stopień zaangażowania uczniów w opanowanie treści kształcenia nie zależy w znaczącym stopniu od metod i środków jakich używa się do prowadzenia zajęć. Z analizy wynika,że duża grupa gimnazjalistów jest demotywowana do nauki i może stwarzać problemy wychowawcze.
5
Kwestia nr II Stwarzanie szans na sukces dydaktyczny uczniom zdolnym i uczniom słabym, monitorowanie procesu nauczania w kontekście motywacji i możliwości intelektualnych uczniów
9
Wniosek nr 2 Z całą pewnością grupa uczniów z problemami w nauce jest dominująca; środowisko szkolne żyje bardziej organizacją zajęć wyrównawczych, niż zajęć rozwijających umiejętności i wiedzę uczniów,którzy nie maja problemów w nauce. W gimnazjum tomickim, organizacja zajęć skoncentrowana jest bardziej wokół ucznia słabego.
10
Kwestia nr III Motywacja do nauki i realizacji programów nauczania – diagnoza dydaktyczna problemu
13
15% uczniów twierdzi: Nie jestem szczególnie zainteresowany sukcesami gimnazjalisty w nauce, bo liczyć się będą w życiu inne sprawy
15
Wniosek nr 3 Problemy wychowawcze, zasady wynikające z kultury osobistej, traktowanie przez uczniów obowiązku nauki, ale także podejście do nauczycieli ma znaczącą rolę w Gimnazjum im. Noblistów Polskich na gotowość, mobilizację i zapoznawanie się z różnymi treściami kształcenia, które przecież wynikają z podstawy programowej.
16
Kwestia nr IV Motywowanie i angażowanie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności przez nauczycieli
26
Kwestia nr V Indywidualizacja procesu nauczania sprzyja realizacji programów nauczania i realizacji programowej w taki sposób, aby uwzględniać możliwości intelektualne każdego dziecka
27
Kwestia nr VI Programy nauczania dobierane są do potrzeby realizowania podstawy programowej i przygotowania uczniów do egzaminów oraz dalszej edukacji
34
Kwestia nr VII Wiedza i umiejętności uczniów- samoocena, ocena i diagnoza
35
Kwestia nr VIII Warto zapoznać się z danymi na temat tego, czy rodzice są, w jakich okolicznościach i przez kogo informowani o poziomie umiejętności i wiedzy swojego dziecka
37
Kwestia X W jaki sposób uczniowie są oceniani? Czyli obiektywizm w rewizji umiejętności i wiedzy
39
Kwestia XI Jak nauczyciele przygotowują się do realizacji programu nauczania danego przedmiotu w klasach, w jaki sposób go monitorują, jakie i czy w ogóle wyciągają wnioski?
41
Kwestia XII Egzamin próbny jako weryfikacja umiejętności i wiedzy gimnazjalistów z klas III
42
Dzięki wiedzy na temat wyników uczniowie mogli popracować nad przyswojeniem wiedzy i byli lepiej zmotywowani do nauki Wartość punktową nauczyciele ( w odniesieniu do swojego przedmiotu) zaznaczali na osi, średni osiągnięty wynik to: 5,5 punktu 1__2___3___4___5_ I 6__7__8__9__10
43
Nawet wyniki egzaminów próbnych raczej nie miały wpływu na większe zainteresowanie się nauką i przyswajaniem wiedzy Wartość punktową nauczyciele ( w odniesieniu do swojego przedmiotu) zaznaczali na osi, średni osiągnięty wynik to: 5 punktów 1__2___3___4___ 5 _ 6__7__8__9__10
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.