Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRadosław Wrzos Został zmieniony 10 lat temu
1
MARKETING MIX NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI KFC W CENTRUM HANDLOWYM „POGORIA” W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
PRZYGOTOWALI: Alicja Bargieł Ewelina Kaleta Bartosz Nowak Joachim Górnicki Edyta Susłowska
2
KFC – Kentucky Fried Chicken
Jedna z największych sieci restauracji szybkiej obsługi serwujących dania fast food, założona przez Harlanda Sandersa.
3
KFC Na świecie sieć liczy około 15000 restauracji.
Restauracje działają na zasadzie franczyzy, czyli sprzedaży usług restauracyjnych opierającej się na ścisłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi firmami. Istotą tego systemu jest prowadzenie działalności firmy zgodnie z daną koncepcją i w określony sposób, pod daną nazwą handlową i znakiem usługowym.
4
KFC W Polsce znajduje się około 210 restauracji.
My omówimy strategię marketingową firmy na przykładzie restauracji KFC znajdującej się w Centrum Handlowym „Pogoria" w naszym mieście. KFC
5
MARKETING-MIX jest rozumiany jako „4P” określające strategiczną pozycję produktu na rynku.
W skład marketingu-mix wchodzą: Produkt Cena Pozycja (kanały dystrybucji) Promocja
6
PRODUKT Specjalnością KFC jest smażony kurczak serwowany w różnorodnych formach. Unikalna receptura na kurczaka KFC stworzona została na bazie mieszanki 11 ziół i przypraw - panierka, którą obtaczane są wyselekcjonowane kawałki kurczaka. Stanowi ona tajemnice. Oryginalny przepis znajduje się w sejfie, w siedzibie głównej KFC w Louisville.
7
PRODUKT W menu restauracji można znaleźć m.in: Kurczaki Kanapki
Sałatki Desery Napoje
8
CENA To ilość pieniędzy, które klient musi zapłacić gdy chce nabyć produkt. W szerszym znaczeniu cena to suma wszystkich korzyści, jaką otrzymuje konsument z nabycia produktu lub usługi.
9
CENĘ PRODUKTÓW KFC KSZTAŁTUJE:
10
CZYNNIK DEMOGRAFICZNY
Wiek – głównie młode osoby Płeć – nie odgrywa roli Wielkość gospodarstwa domowego – oferta raczej skierowana jest do rodzin niż do pojedynczych klientów.
11
CZYNNIK EKONOMICZNY Obecnie KFC koncentruje się na konsumencie z klasy średniej i niżej uposażonym.
12
CZYNNIK LOKALIZACJI Klientem zazwyczaj jest osoba mieszkająca w mieście.
13
CZYNNIK KONKURENCYJNOŚCI
Jeśli firma konkurencyjna (np. McDonald ) wprowadziła podobny produkt na rynek, KFC automatycznie obniża cenę.
14
CZYNNIK OSOBOWOŚCI KLIENTA
Klient ceniący sobie smak i jakość.
15
CENA Strategia cenowa firmy polega na tym, iż najpierw cena nowo oferowanego produktu jest stosunkowo wysoka, a następnie firma stopniowo obniża cenę, aby zachęcić klientów o niższym zasobie gotówki do konsumpcji w restauracjach KFC.
16
KANAŁY DYSTRYBUCJI Cele jakie firma stara się osiągnąć na danym obszarze to m.in. dostępność produktów poprzez sieć restauracji w miastach, szybkość przygotowania posiłków, dostępność cenową dla różnych grup społecznych.
17
KANAŁY DYSTRYBUCJI Kanały dystrybucji docierają do klienta z informacją o tym, że potrzebuje on właśnie tego produktu gdyż jest on ŚWIADOM TEGO CO JE.JEST KLIENTEM LUBIĄCYM NOWOŚCI – OCZEKUJĄCYM ZMIAN.
18
PROMOCJA To metoda informowania i zapoznania potencjalnych klientów z działalnością firmy i oferowanymi przez nią produktami. FORMY PROMOCJI: - reklama - promocja sprzedażowa - public relations - sponsoring - rabaty, kupony, sprzedaż pakietów produktowych
19
PROMOCJA W KFC promocja jest głównym narzędziem kształtowania pozycji marki w świadomości klientów. Logo z uśmiechniętym Colonelem ( założycielem KFC) jest znane, rozpoznawalne na świecie i kojarzone ze smażonym kurczakiem KFC.
20
PROMOCJA Kampanie reklamowe mają na celu wciąż przypominać konsumentowi jak wspaniale czuł się ostatnio, gdy zajadał się daniem z kurczaka w KFC. Firma zamieszcza ogłoszenia w telewizji, internecie, na billboardach i ulotkach. Aktualnie korzysta z hasła reklamowego „so good”.
21
PROMOCJE W DĄBROWSKIM KFC
Stwórz swój „MixBox” AmKarta Bsmart
22
BIBLIOGRAFIA KFC.PL CONSUMERPSYCHOLOGIST.COM SCRIBB.COM XTIMELINE.COM
WIKIPEDIA.ORG TIPTOPTENS.COM LUBLINPLAZA.PL ANEVENINGMEALBLOGSPOT.COM HEJ.RZESZÓW.PL WROCLAW.DLASTUDENTA.PL HOTMONEY.PL WARSZAWA.GAZETA.PL JAGIELLONIA.PL TARGETMARKETING.PL INTERAKTYWNIE.COM PLATANCLUB.PL CH-POGORIA.PL
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.