Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prawdy oczywiste Część 22 Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
2
Streszczenie W tej części „Prawd oczywistych Finite” skupimy się na określeniu celów krótkoterminowych i długoterminowych. A także przyjrzymy się bliżej zagadnieniom marketingowym, takim jak: produkt, cena, produkcja i dystrybucja, charakterystyka odbiorców i kontrahentów. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
3
Jak zdefiniować metodą S.M.A.R.T.?
Polską odmianą metody S.M.A.R.T jest skrót WARTO, który jest prostszy do zapamiętania i jednoznaczny. Zgodnie z założeniami WARTO, formułowane przez nas cele powinny być: W - wartościowe, czyli przynosić wymierne korzyści , A - ambitne, być wyzwaniem dla pracowników i szefostwa, R - realne, a jednak możliwe do wykonania w chwili obecnej, T - terminowe, muszą mieć określony czas realizacji, O - wymierne, czyli możliwe do określenia ilościowo. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
4
Cele krótko i długoterminowe
Na potrzeby przygotowania biznes plany najlepiej cele strategiczne podzielić na dwie grupy: cele krótkoterminowe – których czas realizacji jest określony w przedziale od najbliższych trzech miesięcy do maksymalnie roku, cele długoterminowe – dla których termin realizacji znajduje się w przedziale od dwóch do pięciu lat. Aby skutecznego formułować cele długoterminowe, warto określić wizję przedsiębiorstwa, która ma pokazywać, gdzie chcesz być za kilka lat. Po określeniu wizji można przystąpić do określenia celów, które stanowią pomysły na zrealizowanie wizji. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
5
Plan marketingowy W tej części biznesplanu musimy przedstawić sposób, w jaki zamierzamy zarabiać, określając: co?, komu? i w jaki sposób będziemy sprzedawać. Strategię marketingową należy przygotować na podstawie wiarygodnych danych o: docelowym rynku, klientach, konkurencji, kontrahentach firmy. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
6
Wybór strategii Wybór danej strategii i jej celowość powinniśmy uzasadnić konkretnymi, merytorycznymi argumentami w oparciu o koncepcję 4P: Produkt (PRODUCT) Cena (PRICE) strategia(polityka) cenowa, koszt jednostkowy produktu / usługi, cena u konkurencji, rabaty, obecny i prognozowany udział w rynku - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
7
Wybór strategii – c.d. Dystrybucja (PLACE)
strategia sprzedaży i dystrybucji, opis wykorzystywanych kanałów dystrybucji , partnerzy handlowi (zawarte umowy, zamówienia) , formy płatności Usługi posprzedażowe i serwis - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
8
Wybór strategii – c.d. Promocja i reklama (PROMOTION)
formy reklamy i promocji , sposoby dotarcia do klienta (ulotki, foldery, billboardy, prasa, internet, radio, telewizja) , budżet reklamowy (jaki procent od dochodu będzie przeznaczany na reklamę) przeprowadzone i planowane kampanie reklamowe, PR (Public Relations) –sposoby kreowania pozytywnego wizerunku firmy. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
9
… ciąg dalszy nastąpi ;)
W razie problemów z prowadzeniem księgowości, niezadowolenia z obecnej obsługi lub planowaniem założenia nowej działalności zachęcamy do kontaktu z nami: POLECAMY: ACCOUNT Kancelaria Rachunkowa ul. Warowna 1 lok.3, Warszawa tel. kom.: , tel.: - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
10
http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl
Dziękujemy za uwagę! Biuro Rachunkowe FINITE INFOLINIA: 801 ul. Przejazd 6/67 | Warszawa| tel. 22 | - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 |
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.