Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWisław Zieja Został zmieniony 10 lat temu
1
SMAS Single Market Assistance Services Prezentacja na spotkanie dotyczące współpracy Centrum Polska z koordynatorami Ministerstwo Gospodarki 22 kwietnia 2009 roku
2
SMAS Single Market Assistance Services SYSTEM USŁUG RYNKU WEWNĘTRZNEGO ? PL
3
PODSTAWY DZIAŁANIA: Przegląd Rynku Wewnętrznego (Single Market Review) – październik 2007 : Umożliwienie obywatelom Unii zapoznanie się z przysługującymi im prawami z zakresu Rynku Wewnętrznego Komunikat Jednolity Rynek Europy XXI wieku (COM (2007)724) – listopad 2007: Komisja Europejska zapowiedziała utworzenie jednego internetowego punktu dostępu do różnych usług pomocy dla obywateli i przedsiębiorców w dziedzinie jednolitego rynku Plan działania SMAS (SEC (2008) 1882) – maj 2008 : Konkretne działania usprawniające funkcjonowanie sieci udzielających pomocy obywatelom i przedsiębiorcom w UE
4
Commission Staff Working Paper Action plan on an integrated approach for providing Single Market Assistance Service to citizens and business (SEC (2008) 1882) zakłada zintegrowanie pod jednym wspólnym parasolem większości narzędzi o charakterze informacyjnym, konsultacyjnym lub doradczym dotyczących praw obywateli i przedsiębiorców na rynku wewnętrznym UE. Głównym zadaniem projektu jest stworzenie nowego systemu pomocy informacyjno - doradczej dla obywateli i przedsiębiorców, który sprawi, że identyfikowanie systemów wsparcia we Wspólnocie będzie zrozumiałe i dostępne dla każdego. Planowana implementacja: luty 2010 rok
5
OBECNA SYTUACJA OBYWATELA
6
Single Market Assistance Services BIURA ZARZADZAJĄCE (General Front Office) SPECJALISTYCZNE BIURA ZARZĄDZJĄCE (Specialised Front Offices) BIURA PODEJMUJACE DZIAŁANIA / USŁUGI EKSPERTÓW (Back offices /Specialised services)
8
Bieżący plan działania SMAS: Usprawnienie rozpowszechniania informacji o prawach obywateli i przedsiębiorców we Wspólnocie, doprecyzowanie informacji na temat poszczególnych sieci (głównie poprzez portal Your Europe) Wykreowanie indywidualnego punktu kontaktowego, dla lepszego koordynowania współpracy pomiędzy sieciami (Europe direct) Eliminacja powtarzających się usług, uproszczenie dostępnych Stworzenie linków umożliwiających przesyłanie zapytań i wniosków wewnątrz sieci
9
Główne cele c.d. : Usprawnienie współpracy pomiędzy Komisją Europejską (KE), a poszczególnymi sieciami Koordynacja działań promocyjnych, zwłaszcza dot. biur zarządzających Zachęcenie do współpracy pomiędzy sieciami działającym na płaszczyźnie krajowej Tworzenie raportów opartych na sprawach i zapytaniach, kierowanych do sieci
10
PRZYKŁADOWE HASŁA PROMOCYJNE EU rights are only a few mouse clicks away albo Your Europe is only a few clicks away
11
Spotkanie Warsztaty, Bruksela 31.03. – 2.04.09. GRUPA ROBOCZA SMAS – główne zagadnienia Opinie prawne kierowane z CSS do SOLVIT Wspólny formularz zgłoszeniowy Transfer spraw pomiędzy CSS i SOLVIT
12
Ministerstwo Gospodarki Prośba o opinię O N AT CSS O R Z Y O K R D Y
13
OPINIA Nieformalna opinia prawna Dotycząca prawa wspólnotowego Problemy obywateli Unii Czas realizacji – 3 dni (72 godziny) Analiza przepisów prawa, niewskazująca konkretnego rozwiązania Możliwość transferu sprawy z CS CSS
14
GŁÓWNY CEL SMAS informacja porada prawna skuteczne rozwiązanie problemu
15
DZIĘKUJEMY PAŃSTWU ZA UWAGĘ
16
CENTRUM POLSKA Aleksandra Kozłowska, Olga Rutkowiak, Katarzyna Zajkowska Ministerstwo Gospodarki Plac Trzech Krzyży 3/5 00-507 Warszawa Tel. 022 693 53 60 Fax. 022 693 40 80 E - mail: solvit@mg.gov.pl www.solvit.gov.pl www.europa.eu.int/solvit
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.