Pobierz prezentację
OpublikowałMariusz Grodziński Został zmieniony 11 lat temu
1
Analiza porównawcza przedsiębiorstw: Ryanair i British Airways
dr Agata Kocia
2
Ryanair rok założenia: 1985
ponad 150 miast Europy; ponad 230 samolotów główna siedziba: Londyn Stansted zatrudnia ponad osób krótkodystansowy przewoźnik cel 1: poprawa punktualności cel 2: nastawienie na cięcia kosztów ograniczenie liczby odwołań zagubiony bagaż rezerwacja online model jeden-rodzaj statku powietrznego
3
British Airways rok założenia: 1974
lata do 300 miejsc na całym świecie; ponad 238 samolotów główna siedziba znajduje się w: Heathrow, Londyn długodystansowy przewoźnik wpływ na sprawozdania: połączenie z Iberia brand cel 1: pozytwne postrzeganie marki cel 2: tworzenie nowych kanałów osiągania dochodów
4
Branża lotnicza: Ryzyka
reputacja marki ceny konkurenta ceny paliw interwencja rządu kwestie bezpieczeństwa długoterminowe zakłócenia wahania kursu walutowego
5
Analiza Makroekonomiczna
6
Analiza Makroekonomiczna
IRLANDIA WIELKA BRYTANIA 2007 2008 2009 Stopa wzrostu PKB (%) 4,9 4,4 -3,4 2,8 3,1 0,7 Stopa inflacji (%) 3,9 4,1 3,0 2,3 3,6 Stopa bezrobocia (%) 4,6 6,1 2,9 5,3 5,6 Bilans handlowy 2350 2102 2885 3280 3724 2498 Indeks giełdowy 9,408 ISEQ® 6,950 2,361 6,621 FTSE 100 6,053 4,417
7
Analiza Sprawozdań Finansowych (1)
British Airways 2007 2008 2009 Zysk operacyjny £602 mln £875 mln (£220) mln Przychody 8,492 8,753 8,992 Koszty oleju i paliwa 1,931 2,055 2,969 Koszty utrzymania samolotu 414 451 510 Aktywa obrotowe ogółem 3,431 3,148 2,346 Gotówka i ekwiwalent 713 683 402 Wpływy netto z działalności operacyjnej 756 303 133
8
Analiza Sprawozdań Finansowych (2)
RyanAir 2007 2008 2009 Zysk po opodatkowaniu €435,600 mln €390,708 mln (€169,173) mln Przychody z działalności operacyjnej 2,236,895 2,713,822 2,941,965 Koszty oleju i paliwa 1,257,062 791,327 693,331 Opłaty lotniskowe 273,613 396,326 443,387 Zadłużenie długoterminowe 2,033,742 2,268,207 2,583,610 Gotówka i ekwiwalent 1,346,419 1,470,849 1,583,194 Wpływy netto z działalności operacyjnej 900,836 703,902 413,134
9
Analiza Wskaźnikowa
10
Wskaźniki (1)
11
Wskaźniki (2)
12
Wskaźniki (3)
13
Ryzyko kursowe
14
Ryzyko kursowe wynika z …
należności ze sprzedaży biletów lotniczych zobowiązanń związanych z zakupem paliwa zadłużenia zagranicznego zakupu innych spółek
15
Ryzyko kursowe: Należności ze sprzedaży biletów
wartość biletu denominowanego w funtach może się zmniejszyć (zwiększyć), jeśli funt traci na wartości zagraniczny popyt na loty krajowe i międzynarodowe jest odwrotnie proporcjonalny do wartości waluty krajowej krajowe zapotrzebowanie na loty międzynarodowe jest odwrotnie proporcjonalne do wartości waluty krajowej
16
Strategie zabezpieczenia się przez ryzykiem walutowym
Naturalny hedging działa tylko w przypadku, gdy waluty poruszają się w przeciwnym kierunku Rezerwy walutowe i strategie dopasowania Walutowe instrumenty pochodne zabezpieczające Polityka dywersyfikacji
17
Ryzyko kursowe (1)
18
Ryzyko kursowe (2)
19
Ryzyko kursowe (3)
20
Ryzyko kursowe (4)
21
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.