Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Departament ds. Służb Mundurowych
2
WYMOGI A OCZEKIWANIA W UZDROWISKACH ORAZ PODMIOTACH UZDROWISKOWYCH
3
NFZ zawarł umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju leczenie uzdrowiskowe:
2005 rok świadczeniodawców; 2006 rok świadczeniodawców.
5
Kontrole świadczeniodawców
w 2005 roku OW NFZ przeprowadziły 98 kontroli w I półroczu 2006 roku zaplanowano przeprowadzenie 41 kontroli w II półroczu 2006 roku zaplanowano przeprowadzenie 22 kontroli
6
Zakres kontroli organizacja i sposób udzielania świadczeń opieki zdrowotnej; zgodność z wymaganiami określonymi w „Szczegółowych materiałach informacyjnych …”; zgodność z dokumentacją złożoną do postępowania konkursowego, ze szczególnym uwzględnieniem:
7
Zakres kontroli – c.d. warunków lokalowych i sanitarnych;
żywienia świadczeniobiorców; wyposażenia bazy zabiegowej w sprzęt i aparaturę medyczną; organizacji przyjęć i wypisów kuracjuszy, badań lekarskich i planowania zabiegów; zgodności zaplanowanych zabiegów z ich realizacją odnotowaną w dokumentacji medycznej oraz wykazaną w raportach statystycznych i aplikacji internetowej „System Rozliczeń Uzdrowisk”.
8
Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli to:
rozbieżności pomiędzy danymi zawartymi w materiale ofertowym a stanem faktycznym w zakresie bazy lokalowej i zabiegowej oraz kwalifikacji i wymiaru czasu pracy personelu medycznego (u 33 świadczeniodawców); nieprawidłowości w prowadzeniu dokumentacji medycznej (u 30 świadczeniodawców); nieprzystosowanie obiektów dla osób niepełnosprawnych (u 26 świadczeniodawców);
9
Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli – c.d.
rozbieżności pomiędzy ilością osobodni wykazanych w Systemie Rozliczeń Uzdrowisk, a danymi zawartymi w dokumentacji medycznej (karcie zabiegowej, książce planowanych zabiegów) (u 15 świadczeniodawców); brak informacji dla pacjentów o sposobie realizacji umowy (u 7 świadczeniodawców);
10
Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli – c.d.
nieprawidłowości w planowaniu zabiegów (u 5 świadczeniodawców); brak instalacji alarmowej (u 11 świadczeniodawców); zawieranie przez świadczeniodawców umów OC na mniejszą niż wymagana suma gwarancyjna (u 12 świadczeniodawców); brak atestów i przeglądów technicznych sprzętu medycznego
11
Bilans przeprowadzonych kontroli w 2005 roku
na 98 przeprowadzonych kontroli w 67 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości; w 25 przypadkach nałożono kary umowne (od 0,2% do 1 % kwoty umowy); wartość kar umownych ,84 zł wartość zawartych umów na 2005 rok ,10 zł
12
Dziękuję
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.