Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja dla SPCM. 4C Future – prezentacja dla Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja dla SPCM. 4C Future – prezentacja dla Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych."— Zapis prezentacji:

1 4C Future – prezentacja dla Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych

2 Prezentacja dla SPCM

3 O Nas 4C Future specjalizuje się w zaawansowanych analizach ekonomicznych na potrzeby firm i instytucji. Zadania, których się podejmujemy to przede wszystkim skomplikowane problemy ekonomiczne i prognozy biznesowe. Firma 4C Future przewodniczy polskiemu oddziałowi The Millennium Project. Prezentacja dla SPCM

4 O Nas Realizowaliśmy projekty m.in. dla:
Tworzone przez nas prognozy ekonomicznych następstw stanowionego prawa czy prognozy kosztów i korzyści społeczno-ekonomicznych projektów inwestycyjnych odbiły się szerokim echem w dyskusji publicznej. Prezentacja dla SPCM

5 Prezentacja dla SPCM

6 Analizy krótkoterminowe Analizy długoterminowe
Typy analiz Analizy krótkoterminowe Analizy długoterminowe Prezentacja dla SPCM

7 Prognozy krótkoterminowe
Są dwa główne powody powstawania w przedsiębiorstwie potrzeby prognozowania: brak pewności związanej z przyszłością, opóźnienie w czasie między momentem podjęcia decyzji a jej skutkami Punktem wyjścia do analiz krótkoterminowych jest bieżący monitoring otoczenia i wnętrza firmy. Prezentacja dla SPCM

8 Silne strony prognozowania
Możliwość oceny a priori scenariuszy rozwoju sytuacji rynkowej jest istotnym wsparciem w procesie podejmowania decyzji i pozwala na wybór najbardziej efektywnych ścieżek działania. Prognozy pomagają menadżerom przygotować się do różnych scenariuszy zdarzeń rynkowych. Prognozy finansowe dla przedsiębiorstwa pozwalają ocenić, czy zostaną zapewnione środki do realizacji założonych celów. Prognozy umożliwiają przygotowanie realistycznych budżetów. Prezentacja dla SPCM

9 Korzyści dla firm produkcyjnych
Właściwie niemal każda składowa otoczenia i przedsiębiorstwa może być prognozowana. Zwłaszcza firmy produkcyjne mogą uzyskać znaczące korzyści dzięki tego typu analizom: Obniżenie kosztów magazynowania Poprawa dostępności towarów Utrzymanie stałych odbiorców Uniknięcie kosztów działań związanych z rozwiązywaniem problemu braku towarów Lepsze dostosowanie oferowanego asortymentu do potrzeb rynku. Prezentacja dla SPCM

10 + Przegląd Zagadnienia
Plan Działania Koncepcja Systemu Prognozowania Modelowanie Zależności, Metodologia Obliczeń Kluczowe Czynniki Podlegające Analizie Projektu + Przegląd Zagadnienia Faza A Faza C Faza D Faza B Start! SR 2 SR 3 SR 1 Faza E Wdrożenie Systemu i Bieżąca Obsługa Analityczna Materiały Tydzień 1-2 Tydzień 3-4 Miesiąc 1 Raporty Okresowe (pdf/doc/ppt) Wraz z Wyliczeniami Slajdy, Sprawozdania, Wstępne Kalkulacje Do Wszystkich Spotkań Roboczych Projekt Wdrożenia (dokument pdf)

11 Pytania Od czego zależy popyt/wielkość zamówień na Państwa produkty? Jak określacie Państwo ten wpływ? Jak planujecie Państwo wielkość produkcji? Na ile Państwa założenia budżetowe są spełniane w ciągu roku? Do jakich elementów przy planowaniu budżetu przyjmują Państwo założenia? W jakim stopniu wspierają się Państwo danymi liczbowymi/analizami w procesie decyzyjnym? Czy dysponują Państwo prognozami branżowymi (dot. konkurentów, zachowań odbiorców, wewnętrznych danych firmowych)? Prezentacja dla SPCM

12 Wprowadzenie – Dane Projektu
Nazwa Projektu: „Przyszłość Samochodów Elektrycznych. Scenariusze i ich Konsekwencje dla Firm Zrzeszonych w SPCM” Cele: Dostarczenie członkom Stowarzyszenia niezbędnej wiedzy będącej wsparciem procesu podejmowania decyzji strategicznych związanych z wejściem na rynek samochodów elektrycznych. W szczególności odpowie ona na pytania: Jakie są szanse i zagrożenia? Jak członkowie Stowarzyszenia mogą się przygotować do nadchodzących zmian? Jaki będzie wpływ zmian i kogo będą one dotyczyć? Jaki jest realistyczny horyzont czasowy zmian? Podejście: Tworzenie Scenariuszy dotyczących rozwoju rynku e-samochodów i wynikających z tego korzyści dla producentów części samochodowych

13 Scenariusze - Doświadczenie
Dlaczego scenariusze? Narzędzie do budowy strategii w warunkach niepewności Narzędzie do tworzenia wspólnej wizji Narzędzie do komunikacji / dyskusji nad przyszłą wizją Czynniki sukcesu: Klarowne cele Zaangażowanie kierownictwa Uczestnictwo osób wdrażających scenariusze Zdobyte doświadczenie: Portfolio scenariuszy: proste i klarowne Użycie technik kreatywnych i zaangażowanie

14 Kluczowe Czynniki + Projekcje + Przegląd Zagadnienia
Plan Działania Scenariusze Końcowe + Raportowanie Robocze Kluczowe Czynniki + Projekcje Koncepcja Projektu + Przegląd Zagadnienia Faza A Faza C Faza D Faza B Start! SR 2 Prez. Końc. SR 3 SR 1 Faza E (opcjonalna) Wydruk broszury ”E-Samochody 2030“ Materiały Miesiąc 1 Miesiąc 2 - 3 Miesiąc 4 Raport Końcowy (PPT, max. 100 slajdów, w tym streszcz. menadż) Slajdy i Sprawozdania Fotograficzne Do Wszystkich Spotkań Roboczych Broszura

15 Faza A – Koncepcja Projektu i Przegląd Zagadnienia
TECHNOLOGY GEOPOLITICS CUSTOMERS MARKETS Hydro & Other Renewables SOCIETAL FACTORS Crisis Recovery? Resource Prices New Players Technology Acceptance Climate Change & Eco-Awareness Growth of Asian Automotive & Supplier Market Security Regulation Alliances & Cooperations Przykładowa Mapa Burzy Mózgów Zagadnienia Open Innovation National & Supra-National Interests Efficiency Levels Next Generation Mobility New Materials Kluczowe Pytania: Jakie zagadnienia muszą być wzięte pod uwagę przy tworzeniu obrazu przyszłości Sektora Motoryzacyjnego. Jak najlepiej, krok po kroku, zaprojektować proces? Szczegóły: Dopracowanie planu projektu i metodologii Pierwsze Spotkanie Robocze - spotkanie z kluczowymi członkami zespołu projektu Szybki przegląd szerszego otoczenia: Burze mózgów Przeglądane są: Istniejące dane (IEA; IPCC; OECD Statistics; VDA etc.); Trendy, Prognozy, Publikacje

16 Faza B – Kluczowe Czynniki i Prognozy
Kluczowe pytania: Jakie są główne czynniki kształtujące przyszłość sektora samochodowego? W jakim stopniu czynniki te wpływają na siebie i wpływ którego z nich jest największy? Jak każdy z tych czynników będzie się kształtował w przyszłości? (prognozy i projekcje) Szczegóły: Spotkania robocze: prezentacja czynników, wzajemnych ich oddziaływań oraz prognoz, dyskusja z członkami SPCM. Wspomagane komputerowo systematyczne podejście do tworzenia scenariuszy (program Parmenides EIDOS). Efekt: opis kluczowych czynników i prognoz Bazujący na badaniu każdego z czynników Gromadzący kluczowe informacje o tym jak każdy z tych czynników będzie się kształtował w przyszłości Stosowana jest analiza czynników „STEEP” (Społeczeństwo, Technologia, Ekologia, Ekonomia, Polityka).

17 Faza B – Kluczowe Czynniki i Projekcje
Zależności pomiędzy uzgodnionymi Kluczowymi Czynnikami będą zdefiniowane podczas Spotkań Roboczych Określenie siły, kierunku i zwrotu oddziaływania Efekt końcowy: Mapa Aktywności i Pasywności potencjalnych Kluczowych Czynników

18 EIDOS: Mapa Aktywności i Pasywności
Czynniki po prawej stronie Mapy są pasywne – oznacza to, że są stymulowane przez inne czynniki Z dużym prawdopodobieństwem nie ma więc szybkiej ani bezpośredniej kontroli nad takimi czynnikami (np. zmiany w systemie wartości)

19 EIDOS: Projekcje w Przestrzeni Scenariuszy
Dla wszystkich zidentyfikowanych Kluczowych Czynników definiuje się alternatywne projekcje Te alternatywne projekcje stanowią podstawę do tworzenia scenariuszy

20 Faza C – Scenariusze Robocze
Kluczowe pytania: Które projekcje składają się na spójny, wiarygodny (i prawdopodobny) scenariusz? Jak spójne ze sobą są indywidualne projekcje? Jakie są najbardziej spójne/wiarygodne kombinacje projekcji? (=scenariusze robocze) Które są najbardziej odpowiednie do szczegółowej analizy? Szczegóły Spotkania robocze: konsultacje z producentami części odnośnie wypracowanych wcześniej najbardziej spójnych/wiarygodnych scenariuszy roboczych. Efekt: Wypracowanie szczegółowych opisów scenariuszy roboczych

21 Faza D – Finalizowanie Scenariuszy
Umożliwiające wewnętrzny i zewnętrzny dialog Oparte na dokładnym badaniu najważniejszych czynników Zbierające wiedzę wewnętrzną i zewnętrzną Zweryfikowane i dopracowane przez wewnętrzną ekspertyzę SPCM Scenariusze E-Samochodów Kluczowe Pytania: Jak dokładnie poszczególne scenariusze rozwiną się do 2030 roku? Co może sprawić, że przyszłość będzie wyglądać tak a nie inaczej? Jakie będą kolejne etapy zmian? Jakie są strategiczne konsekwencje poszczególnych scenariuszy? W ramach scenariusza – jaka strategia byłaby najskuteczniejsza? Szanse i zagrożenia związane z każdym scenariuszem Jakie są strategie i scenariusze dla różnych podmiotów? Szczegóły: Spotkanie Robocze: Końcowe rezultaty zaprezentowane wraz ze szczegółowym opisem, dyskusja o strategicznych konsekwencjach Efekt: Raport podsumowujący rezultaty

22 O jakości naszych usług świadczyć mogą opinie osób z firm i instytucji, z którymi współpracowaliśmy
Dostarczone dane pomogły nam w realizacji naszych działań i chętnie będziemy kontynuować współpracę. Rekomendujemy firmę 4CF jako rzetelnego partnera. Katarzyna Urbańska, Dyrektor Departamentu Prawnego PKPP Lewiatan 4CF provides services on the highest level. Our collaboration is very successful. Research products were conveyed in a timely and efficient manner. I recommend 4CF as a credible and reliable business partner. Christina Ciecierski, Northeastern Illinois University Ze względu na wysoką jakość dostarczonych opracowań oraz rzetelność w wykonywaniu prac, przekazujemy nasze rekomendacje dla potencjalnych klientów i partnerów firmy 4CF. Jarosław Bełdowski, Prezes Zarządu Fundacji FOR Informacje uzyskane w wyniku analiz 4CF pomogły nam w podejmowaniu decyzji strategicznych dla działalności naszej firmy, przełożyły się na konkretne korzyści. Marcin Kubajczyk, Dyrektor Marketingu w Hoop Polska Sp. z o.o. Prezentacja dla SPCM

23 Dziękujemy i życzymy ciepłych i pogodnych Świąt!
4C Future – The art of analysis Plac Jana Henryka Dąbrowskiego 1 Warszawa T: F: Piotr Jutkiewicz Norbert Kołos Michał Stokłosa Prezentacja dla SPCM


Pobierz ppt "Prezentacja dla SPCM. 4C Future – prezentacja dla Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google