Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)"— Zapis prezentacji:

1 STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Studium przypadku - metodą nauczania polegająca na analizowaniu opisów wybranych, konkretnych zdarzeń z jakiejś dziedziny. Wiedza uzyskana dzięki analizie przypadku może posłużyć do lepszego zrozumienia zjawisk podobnych do zjawiska analizowanego - i na podstawie tego do ulepszenia realnych działań. 

2 STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Nauczanie metodą studium przypadku ma długą tradycję: w akademiach wojskowych studia opisów ważnych bitew, przyszli prawnicy analizują tajniki procesów sądowych, lekarze – przypadki rzadkich chorób.

3 STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Specyfika i główna zaleta studium przypadku: stworzenie sytuacji, w której słuchacze podejmują decyzje na podstawie krytycznej analizy danych. Mają wtedy też szansę przyjrzenia się realnym (a nie "książkowym") przykładom działań innych ludzi i wyciągnięcia wniosków istotnych dla ich własnych przedsięwzięć. 

4 STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Cele, jakie można osiągnąć wykorzystując studium przypadku: 1. Etap zapoznania się z opisem zdarzenia i diagnozy problemu: · korzystanie z różnych źródeł informacji, · krytyczna analiza źródeł informacji, · selekcja informacji. 2. Etap poszukiwań rozwiązań i prognozowania ich następstw: · podejmowanie decyzji, · przewidywanie konsekwencji proponowanych rozwiązań, · wartościowanie następstw (pozytywne, negatywne) zgodnie z przyjętymi kryteriami. 3. Etap dyskusji: · formułowanie i artykułowanie argumentów (opinii), · słuchanie innych osób.

5 STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Zalety metody: · rozwija umiejętność krytycznego myślenia, · uaktywnia uczestników, · wyrabia umiejętność współpracy w grupie. Wady metody: · pracochłonna (wymaga dokładnego przygotowania), trudna do realizacji w mało aktywnej grupie.


Pobierz ppt "STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google