Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAlina Laskowska Został zmieniony 9 lat temu
1
Poza Karpacki Horyzont Wizja rozwoju Euroregionu Karpackiego do 2020 roku
2
Założenia rozwoju EK do 2020 roku Miejsce w Europie Strategia Bałtycka Strategia Dunajska
3
Założenia rozwoju EK do 2020 roku Przestrzeń – Wizja Ponad 156 000 000 km2 20 lat doświadczeń 16 mln ludzi Polityka, ekonomia, geografia Wspólna przestrzeń społeczno – gospodarcza wykorzystująca wewnętrzne potencjały Karpat oraz szerokie terytorialne partnerstwo podmiotów sektora publicznego, prywatnego i pozarządowego na rzecz międzynarodowej współpracy rozwojowej dla podnoszenia jakości życia mieszkańców
4
Założenia rozwoju EK do 2020 roku Organizacja Podstawowa struktura współpracy na obszarze Karpat, z silnym ośrodkiem koordynacyjnym (centrum Karpackie – SEKP) oparta o wyspecjalizowane, międzynarodowe sieci funkcjonujące na bazie partnerstwa podmiotów sektora publicznego, prywatnego i pozarządowego, realizująca cele Strategii „Karpacki Horyzont 2020” Decentralizacja Kompetencje we wdrażaniu programów EU Organizacje satelickie „Wirtualny” program karpacki – lista projetów wiodących
5
Założenia rozwoju EK do 2020 roku Kierunki operacyjne 1.Wzmacnianie partnerstwa w ramach struktur Euroregionu (specjalizacja + zasada Euroregion +) 2.Aktualizacja Strategii „Karpacki Horyzont 2020” i powiązanie jej z innymi dokumentami strategicznymi 3.Przygotowanie Wirtualnego Programu Operacyjnego „Karpacki Horyzont 2020” 4.Ekonomizacja działań Euroregionu 5.Ścisła współpraca w ramach Konwencji Karpackiej 6.Wsparcie europejskich i światowych powiązań obszaru karpackiego 7.Marka Karpacka CARPATHIA
6
Wirtualny Program Operacyjny Karpacki Horyzont 2020 – struktura
7
Wirtualny Program Operacyjny Karpacki Horyzont 2020 – obszar
8
Struktury współpracy, podział ról i przypisanie funkcji w systemie Zainicjowane Sieci/ Instytucje Alpejsko – Karpacki Turystyczny Klaster Wiedzy MEDIA KARPACKIE
9
Struktury współpracy, podział ról i przypisanie funkcji w systemie Inicjatywy wiodące Obszary górskie Obszary przygraniczne Współpraca polsko – szwajcarska Marka Gospodarcza
10
Założenia planu i strategii współpracy polsko - szwajcarskiej i alpejsko - karpackiej na lata 2014 – 2020 Dotychczasowe zakresy i narzędzia Zakresy: 1.Współpraca gospodarcza 2.Turystyka (Marka Karpacka, Innowacyjność) 3.Wymiana społeczno – gospodarcza Narzędzia: 1.Fundusze Grantowe 2.Wizyty studyjne 3.Forum współpracy
11
Dziękuję za uwagę Dawid Lasek
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.