Pobierz prezentację
OpublikowałŁucjan Rozwadowski Został zmieniony 11 lat temu
1
Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM 8 CZERWCA Hospitacja jako element oceny okresowej pracowników SzJO – propozycje rozwiązań Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz
2
Zespół ds. hospitacji Cel: wypracowanie jednolitych i przejrzystych kryteriów, procedur i dokumentów; Skład: przedstawiciele wszystkich Zespołów Językowych, eksperci wewnętrzni i zewnętrzni; Harmonogram prac;
3
Sprawozdanie z hospitacji
Przygotowanie nauczyciela do zajęć; zgodność zajęć z sylabusem; Realizacja zajęć; kontakt ze studentami i ich aktywizowanie; Spostrzeżenia pozytywne i negatywne; Ocena zajęć – pozytywna lub negatywna;
4
Wytyczne dla hospitujących
Cel i plan zajęć Cele zajęć wyraźnie zdefiniowane i składające się na logiczną całość; Cele i temat zajęć zostają przedstawione studentom na początku zajęć; Lektor upewnia się, czy studenci zrozumieli, czego będą się uczyć; Pod koniec zajęć lektor podsumowuje lekcję, wskazując, jakie cele zostały osiągnięte;
5
Wytyczne dla hospitujących
Wykorzystanie czasu Nauczyciel optymalnie zaplanował lekcję przeznaczając na poszczególne jej części odpowiednia ilość czasu; Lektor zawsze określa czas na wykonanie ćwiczenia (informując o tym studentów); Lektor odpowiednio często zmienia rodzaj aktywności tak, że lekcja ma żywe tempo i zachowuje zasadę sekwencyjności;
6
Wskazówki dla nauczycieli
10 najważniejszych cech dobrze przeprowadzonych zajęć; Wykaz publikacji dostępnych w Bibliotece SzJO; Podkreślenie roli ‘obserwacji koleżeńskiej’;
7
Dziękujemy za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.