Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

The Most Vibrant Cities of the Anglo-Saxon World

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "The Most Vibrant Cities of the Anglo-Saxon World"— Zapis prezentacji:

1 The Most Vibrant Cities of the Anglo-Saxon World
Cel The Most Vibrant Cities of the Anglo-Saxon World Opis Narzędzia Organizacja Rola nauczyciela Plan pracy mgr Katarzyna Staszczyszyn & kl. IIb Efekty Prezentacja Wnioski Informacje

2 Cele projektu Cel uczniowie sami wyszukują potrzebne im informacje w Internecie, wybierają i uporządkowują fakty i informacje by sporządzić listę ich zdaniem najciekawszych miejsc w danym mieście uczniowie samodzielnie formułują krótkie i zróżnicowane wypowiedzi pisemne uczniowie wykorzystują programy komputerowe by stworzyć prezentacje multimedialne danych miast uczniowie korzystają z materiałów autentycznych, czytając samodzielnie, domyślając się znaczenia nieznanych słów z kontekstu jak i rozumiejąc ogólny sens tekstów zawierających fragmenty niezrozumiałe uczniowie przygotowują stronę internetową, która zgromadzi wszystkie przygotowane przez uczniów informacje Opis Narzędzia Organizacja Rola nauczyciela Plan pracy Efekty Prezentacja Wnioski Informacje

3 Opis projektu Cel Cel Uczniowie pracowali w 6 grupach, z których każda zajmowała się jednym z czterech podanych miast (Sydney, Auckland, New York i Toronto). Uczniowie skończyli realizować podręcznik, i praca nad projektem była podsumowaniem ich dotychczasowej nauki. Uczniowie przygotowują krótkie przewodniki dotyczące każdego z miast, zawierające: - ogólne informacje na temat miasta (położenie, ludność, ...) - ciekawe miejsca (maks. 6) - informację na temat: zakwaterowania, wyżywienia - opis jednego corocznego święta i opis jego obchodów - opis weekendowej wycieczki do danego miejsca Każda grupa przygotowała przewodnik po swoim mieście w formie prezentacji Power Point. Ponadto, zostały przygotowane plakaty informacyjne o miastach oraz gry. Plakaty zawisły w szkolnej świetlicy, powstała specjalna strona internetowa- przewodnik po miastach, z której można ściągnąć prezentacje uczniów. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

4 Narzędzia i programy Cel Cel Wyszukiwarki internetowe – posłużyły wyszukiwaniu informacji na temat danych miast, a przede wszystkim znalezieniu stron domowych, turystycznych i informacyjnych Wyszukiwarka grafiki Google – niezastąpiona przy szukaniu zdjęć opisywanych miast Słowniki elektroniczne i tradycyjne – wykorzystane do tłumaczenia trudnych słówek, do zrozumienia treści oglądanych witryn, szukania synonimów MS Word - tworzenie stron do książkowej wersji przewodnika MS Power Point – przygotowanie prezentacji-przewodników dla wybranych miast Flash – stworzenie mapy świata z zaznaczonymi miastami, urozmaicenie grafiki na stronie projektu Programy graficzne – przydatne przy obrabianiu zdjęć, przygotowaniu grafiki na stronę internetową Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

5 Organizacja pracy (1) Cel Cel Opis Opis Uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy, z których każda zajmowała się pracą nad jednym wybranym miastem. Skład grup: Auckland: Arek Gabzdyl, Szymon Kozłowski, Dawid Talik, Paweł Malik, Rafał Michalak New York: Klaudia Kozieł, Katarzyna Jasionowicz, Klaudia Skurzok, Justyna Lebiedzik Sydney: Bartosz Leczykiewicz, Łukasz Bujok, Kamil Bożek Toronto: Kamil Pałach, Witold Firuzek, Marcin Greń W każdej grupie różni uczniowie mieli przypisane inne zadania, zgodne z umiejętnościami i upodobaniami. Nie oznacza to jednak, że jedna osoba za resztę robiła np. prezentację. Te osoby były po prostu leaderami w danym zadaniu i koordynowały pracę reszty grupy. Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

6 Organizacja pracy (2) Zadanie do wykonania Osoba odpowiedzialna
Cel Cel Zadanie do wykonania Osoba odpowiedzialna Pamiętaj o... Zebranie informacji potrzebnych do opisania miast Klaudia Kozieł, Marcin Greń, Arkadiusz Gabzdyl, Bartłomiej Leczykiewicz Skorzystaniu z różnych źródeł, książek i atlasów Opisanie miast Korzystaniu z bogatego słownictwa, słownika, sprawdzeniu poprawności tekstu Przygotowanie plakatu Justyna Lebiedzik, Witek Firuzek, Paweł Malik, Kamil Bożek Czytelnej i atrakcyjnej prezentacji danego miasta Przygotowanie prezentacji Power Point Marcin Greń, Bartłomiej Leczykiewicz, Szymon Kozłowski, Katarzyna Jasionowicz Pokazaniu fotografii, odnośnikach Strona internetowa Bartłomiej Leczykiewicz, Marcin Greń Nie każdy ma bardzo szybki internet Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

7 Rola nauczyciela Jako nauczyciel:
Cel Cel Jako nauczyciel: pomogłam uczniom wybrać miasta do projektu wyznaczyłam zadania pomogłam w szukaniu i zrozumieniu znalezionych informacji wyborze zdjęć dobieraniu odpowiednich słów kluczowych przy wyszukiwaniu pokazałam dobre słowniki internetowe pilnowałam terminów pomagałam rozwiązywać problemy natury informatycznej Wszystkie decyzje związane z projektem, np. wybór miast, kryteria oceniania, harmonogram pracy, itd., omawialiśmy wspólnie, wspólnie podejmowaliśmy decyzje. Uczniowie świetnie sobie radzili podczas pracy nad projektem. Byłam niezbędna przy selekcji materiałów, problemach komputerowych, językowych i czasem przy mobilizacji do pracy. Jeśli chodzi o prezentację projektu, to przygotowałam uczniom szablon pod stronę, pomogłam zainstalować bazę MySQL, oraz zadbałam o dobór szaty graficznej na stronę. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

8 Plan pracy Cel Plan pracy pokrywa się z podziałem obowiązków przedstawionym na slajdzie „Organizacja (2).” Poniżej wymienionym obowiązkom przyporządkowano ilość lekcji potrzebną na zrealizowanie danego zadania. Zebranie informacji oraz zdjęć potrzebnych do opisania miast – 2 lekcje Opisanie miast – 4 lekcje Przygotowanie plakatu – 4 lekcje Przygotowanie prezentacji Power Point – 4 lekcje Przygotowanie gier – 2 lekcje Strona internetowa – ok. jeden tydzień Podano ilość lekcji przeznaczoną na kolejne działania. Większość zadań była wykonywana w tym samym czasie (np. podczas robienia prezentacji Power Point, część uczniów już pracowała nad plakatami), tak więc rzeczywisty czas realizowania projektu był krótszy. Opis Narzędzia Organizacja Rola nauczyciela Plan pracy Efekty Prezentacja Wnioski Informacje

9 Efekty (1) - Prezentacje
Cel Cel Opis Opis Uczniowie wykonali prezentacje w programie Power Point pokazujące opisywane przez nich miasta. Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Kliknij w obrazek by pobrać wybraną prezentację Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

10 Przygotowane zostały plakaty promujące opisywane miasta
Efekty (2) - Plakaty Cel Cel Przygotowane zostały plakaty promujące opisywane miasta Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

11 Efekty (2) - Plakaty Cel Cel Z przygotowanych plakatów powstała gazetka w świetlicy szkolnej. Przy okazji zareklamowaliśmy adres strony, która również jest efektem pracy nad projektem. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

12 Efekty (3) - Gry Cel Cel Bardziej rozrywkowym elementem pracy nad projektem było opracowanie gry związanej z miastami. W ten sposób powstały puzzle i gry planszowe. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

13 Efekty (4) – Strona internetowa
Cel Cel Powstała również strona internetowa prezentująca efekty pracy poszczególnych zespołów. Można na niej przeczytać informacje na temat danych miast, obejrzeć zdjęcia oraz ściągnąć prezentacje. Strona posłuży jako źródło wiedzy do konkursu wiedzy o miastach krajów Anglosaskich. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Menu wykonane we Flashu Informacje Odwiedź stronę

14 Prezentacja Cel Cel W szkolnej świetlicy powstała gazetka przedstawiająca prace uczniów oraz podająca adres strony projektu. Podczas zebrania ogólnego rodziców gazetka wisiała w świetlicy. Dyrekcja poinformowała rodziców o przeprowadzonych przez nas działaniach i zachęciła do odwiedzenia strony zrobionej przez uczniów. Uczniowie naszej szkoły również oglądali gazetkę i chętnie odwiedzają stronę internetowej. Na głównej stronie szkoły również został zamieszczony link do naszej strony. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela „Niespodziewałam się, że da się połączyć wiedzę z geografii, informatyki i języka obcego w tak ciekawy sposób” (uczeń kl. II) Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski „Jestem pod wrażeniem umiejętności komputerowych mojego syna. Teraz widzę, że potrafi wykorzystać komputer w kreatywny sposób.” (rodzic ucznia kl. II) Informacje Stworzone przez uczniów gry i prezentacje służą jako pomoc dydaktyczna. W oparciu o stronę 2 czerwca odbędzie się konkurs wiedzy o przedstawianych miastach.

15 Wnioski (1) Cel Cel Uczniowie przede wszystkim zdobyli wiedzę dotyczącą miast, o których pisali. Dowiedzieli się, gdzie one się znajdują, z jakich miejsc słyną. Jeśli chodzi o umiejętności komputerowe, to uczniowie bardziej sprawnie posługują się wyszukiwaniem informacji, wiedzą co to są słowa kluczowe i jak je stosować. Część z uczniów po raz pierwszy korzystała z wyszukiwarki grafiki, która bardzo im się spodobała. Oprócz tego, uczniowie poznali dobre słowniki internetowe, zobaczyli jak sprawdzać znaczenia słówek w słowniku anglojęzycznym. W przypadku prezentacji i Worda, z początku, największe kłopoty sprawiało im kopiowanie danych, które często były wcześniej formatowane na stronie internetowej i wklejone do dokumentu nie wyglądały tak, jakby życzyli sobie tego uczniowie. Praktyka czyni mistrza – po czasie uczniowie nie mieli już z tym kłopotów. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

16 Wnioski (2) Cel Cel Opis Opis Narzędzia Narzędzia „Pracując nad projektem poznałem Auckland. Wstyd przyznać, ale wcześniej nie wiedziałbym w jakim kraju to miasto się znajduje” Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty „Fajnie było pracować w grupie i zajmować się projektem. To o wiele ciekawsze niż normalna lekcja, i fajniejsze niż nauka gramatyki” Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje „Najbardziej podobało mi się rysowanie plakatu. Bardzo lubię rysować i chętnie pomogłem kolegom i koleżankom z innych grup”

17 Informacje mgr Katarzyna Staszczyszyn e-mail: messha@gmail.com
Cel Opis Narzędzia mgr Katarzyna Staszczyszyn Gimnazjum Nr 2 w Skoczowie ul. Bielska 17 Skoczów tel.: Organizacja Rola nauczyciela Plan pracy Efekty Prezentacja Wnioski Informacje


Pobierz ppt "The Most Vibrant Cities of the Anglo-Saxon World"

Podobne prezentacje


Reklamy Google