Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKaja Baranowski Został zmieniony 9 lat temu
1
2014
2
Uzasadnienie realizacji projektu, czyli skąd taki pomysł... GŁÓWNE ŹRÓDŁA DANYCH O PROBLEMIE : Wnioski z badań ilościowych i jakościowych realizowanych przez PARP (w tym sygnały płynące od samych przedsiębiorców); Wnioski z ekspertyz opracowanych przed rozpoczęciem realizacji projektu; Wnioski z wizyt studyjnych w innych państwach europejskich 2
3
Uzasadnienie realizacji projektu, czyli skąd taki pomysł... 3 KONKLUZJE: Dla ponad 60% przedstawicieli badanych firm najważniejszym źródłem wartości dla organizacji są pracownicy, ich wiedza, kompetencje
4
Uzasadnienie realizacji projektu, czyli skąd taki pomysł... KONKLUZJE: Firmy, zwłaszcza MŚP, rzadko dokonują pomiaru (niespełna 30% organizacji) Kapitał ludzki jest wciąż postrzegany w kategorii kosztów firmy (88% firm), Nie istnieje uniwersalne, proste narzędzie pomiaru i wyceny KL dostosowane do polskiej specyfiki oraz oczekiwań organizacji różnej skali, reprezentujących różne branże (przedsiębiorcy widzą potrzebę stworzenia takiego instrumentu). 4
5
Cele projektu – po co to robimy? Cel główny – zmiana świadomości przedsiębiorców w zakresie korzyści wynikających z inwestowania w kapitał ludzki przedsiębiorstwa. Cele szczegółowe: Stworzenie Narzędzia Pomiaru Wartości Kapitału Ludzkiego (NKL), Testowe wdrożenie NKL w 20 przedsiębiorstwach, Przekazanie grupom docelowym projektu informacji o istnieniu narzędzia i celu jego powstania, Nauczenie osób zainteresowanych praktycznego korzystania z NKL 5
6
6 REALIZACJA Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego) OKRES REALIZACJI 01.10.2012 – 31.05.2015 http://nkl.parp.gov.pl
7
Do kogo kierujemy nasze działania? 7 Właściciele przedsiębiorstwKarda zarządzająca i menedżerowiePracownicy działu kadr/HR Pracownicy działów finansowych i księgowości Analitycy i doradcy finansowi
8
Etapy realizacji projektu 8 Opracowanie wstępnej wersji NKL Testowe wdrożenie NKL w firmach Promocja NKL, zbieranie opinii grup docelowych na temat narzędzia
9
Etapy realizacji projektu 9 + propozycja zmian w systemie prawnym umożliwiających uwzględnienie w ewidencji księgowej firmy wskaźników dotyczących wartości kapitału ludzkiego firmy.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.